Nie pracuje na drugim cylindrze przy zimnym silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nie pracuje na drugim cylindrze przy zimnym silniku

Postprzez marcin89 » 12 kwi 2013, o 01:18

Witam. Jakiś miesiąc temu zaczęły się problemy. Silnik na ogół przy około 2100 obrotów zaczyna się dusić. Mechanik stwierdził, że 2 cylinder jest mokry. Więcej nie był w stanie powiedzieć bez zdejmowania głowicy. Golfem robię małe dystanse. Ostatnio pojechałem nim trochę dalej i jak go przegoniłem i się nagrzał silniczek ciągnął równo. W drodze powrotnej niestety zaczęła piszczeć kontrolka od oleju. Piszczy teraz jak głupia. 50% drogi towarzyszy mi jej pisk. Czasami jak zredukuje i depnę to przestanie, albo mocniej skręcę. Może to i przypadek. Nie wiem co dalej robić. Większość osób radzi mi dalej jeździć i nie grzebać przy silniku. Może ktoś z Was miał podobny problem? Silnik 1.8 ABS. Nadmienię, że golfa mam rok czasu i przez ten czas kontrolka oleju potrafiła się odezwać średnio raz na 2 miesiące.

Wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę zapłonową, palec był czysty, ale profilaktycznie przetarty papierem ściernym. Odma wyczyszczona bo było sporo masła po zimie. Płyn chłodniczy czy ubywa? Tak, ale minimalnie. W sierpniu wymieniałem chłodnicę to w lutym uzupełniłem płyn do max. Teraz jest gdzieś w połowie ;) Olej silnikowy dolałem do max jakiś miesiąc temu i poziom nie zmienił się.
Ostatnio edytowano 13 kwi 2013, o 01:50 przez marcin89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Nie pracuje na drugim cylindrze przy zimnym silniku

 

Postprzez Paweu » 12 kwi 2013, o 01:23

A w jakim stanie czujniki ciśnienia oleju?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcin89 » 12 kwi 2013, o 01:44

Paweu_mk3 napisał(a):A w jakim stanie czujniki ciśnienia oleju?


Hmm jak czyściłem odmę to zleciał mi ten jeden gumowy z filtra oleju i jest dość luźny. Ok czujnik czujnikiem, ale czemu nie pracuje mi na 2 cylindrze :P Powiem tak. Nawet jak zgaszę samochód i po 5min odpalę go (dalej jest nagrzany) to 2 cylinder potrafi się wyłączyć przy tych 2 tys obrotów, ale za chwile już jest okej.
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Paweu » 12 kwi 2013, o 01:51

Tu masz podobny temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=14

I tu podobny... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=490097

Edit...

Kompresja mierzona była?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcin89 » 12 kwi 2013, o 02:04

Ok dzięki :) Opis i by sie zgadzał. Co prawda swiec nie mam jakos strasznie okopconych ;) Jutro zerkne.

Edit
Po tym gdy ja się poddałem wstawiłem go do serwisu Boscha. Twierdzili, że 3h i znajdą usterkę. Z 3h zrobił się cały dzień. Mechanik stwierdził, że ma mokro na 2 cylindrze i bez zdejmowania głowicy nie jest w stanie powiedzieć nic więcej. Gdy się zapytałem o kompresje to usłyszałem, że kompresja może być dobra i nie ma nic do rzeczy :mrgreen:

Wydaje mi się też, że wolniej schodzi z obrotów.

[ Dodano: 2013-04-13, 00:49 ]
Ok dziś trochę pobawiłem się podczas jazdy. Zawsze gdy kontrolka oleju zaczynała piszczeć to wyrzucałem na luz i dawałem gazu. Kontrolka od razu milkła. Po jakimś czasie znów to samo. Może to jakaś podpowiedź ;)
Można jakoś łatwo sprawdzić kolektor ssący i zawór wydechowy? :P

[ Dodano: 2013-04-17, 13:50 ]
Wymieniłem sondę lambda bo moja już ponoć konała. Silnik pracuje równiutko. Przy okazji zrobiłem kompresję: 12-13-11-11. Na 2 cylindrze co go benzyna zalewała najlepsza kompresja ;) Jak na razie wszystko ok. Kontrolka oleju też się nie pokazała przez 15km. Zastanawia mnie tylko co ma wspólnego sonda lambda z kontrolką oleju??
Przy okazji dopatrzyłem się małych drobiazgów do zrobienia, ale to już kosmetyka :)
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 11 gości