muli na benzynie na zimnym silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

muli na benzynie na zimnym silniku

Postprzez bunia28 » 4 gru 2013, o 19:20

witam mam następujący problem rano po odpaleniu na benzynie silnik strasznie jest zamulony po dodaniu gazu prawie gaśnie ciężko wkręca się na obroty czuć benzynę i lekko przerywa po przełączeniu na gaz jest wszystko oki może ktos miał podobny problem

[ Dodano: 2013-12-04, 19:14 ]
nikt nie może pomóc
bunia28
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 19:35
Lokalizacja: węgrów

muli na benzynie na zimnym silniku

 

Postprzez Szheyk » 5 gru 2013, o 02:40

Sprawdz pod gumkami wtyczek czy nie są urwane przewodu przepustnica i w koło
Zobacz czy w kolo wtrysku nie ma odłączonych przewodów
Możliwe że pada sonda lambda lub tps do regulacji
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez bunia28 » 5 gru 2013, o 22:00

a co to znaczy tps jak go można wyregulować pozdrawiam
bunia28
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 19:35
Lokalizacja: węgrów

Postprzez pablomed » 6 gru 2013, o 00:49

bunia28, nie wiadomo co masz pod maską, było 6 typów silników 1.6, a w nich trzy zupełnie inne układy wtryskowe, nie możesz oczekiwać dobrej pomocy bez podania typu silnika. Opis regulacji TPS do silnika na wtrysku jednopunktowym znajdziesz na forum ale to jest o wiele za wcześnie na podejrzewanie TPS. Lepiej zacznij od kontroli czujnika temperatury opisy sa na forum, a jak się nie wyjaśni to ogólny przegląd silnika, kable świece, potem diagnoza komputerowa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bunia28 » 7 gru 2013, o 15:48

czujnik temperatury wymieniony i jest oki a ja wiem jaki to silnik mam go miesiać jak się dowiem jakie ma oznaczenie to napisze
bunia28
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 19:35
Lokalizacja: węgrów

Postprzez killah » 8 gru 2013, o 16:24

bunia28 napisał(a):czujnik temperatury wymieniony i jest oki a ja wiem jaki to silnik mam go miesiać jak się dowiem jakie ma oznaczenie to napisze


zrób zdjęcie... to chyba nie jest trudne. Już nawet nikt nie każe Ci porównywać ze zdjęciami silników zamieszczonymi w dziale z podwieszonymi poradami...
killah
 

Postprzez lapers124 » 10 gru 2013, o 02:11

Dołaczam sie do pytania. W swoim goferze mam silnik 1.8 90 km rok 1993 nie znam dokladnego oznaczenia silnika, ale raczej jest to ABS. Tak samo jak u kolegi. Po nocy w garazu (zwłaszcza zimą) po odpaleniu silnik tak jak by dostawal za duzo benzyny, nie ma mocy ale sam nie zgaśnie. Problem rozwiązuje zostawienie go odpalonego na jakieś 10 min, zalezy ile jest na minusie
Co bylo zrobione:
Palec, kopułka, kable, świece,krokowiec, podstawka pod gaźnikiem jest szczelna, przepustnica czyszczona, wszystkie przewody podlaczone prawidłowo. W zeszlym roku planowana byla glowica wymieniane pierscienie czyli w sumie caly remont. Pytanie brzmi co to może być. Jeden z mechaników podejrzewał sonde lambda ale czy sonda lambda ma jakies znaczenie chwile po odpaleniu na wciaz zimnym silniku?? Jak bardzo prawdopodobne jest to iz wina leży po stronie czujnika hella w aparacie zaplonowym. Zaznaczam iż chodzi tylko i wylacznie o zimny silnik. Zeby jakos zobrazować jak to wyglada oto nagranie : http://www.youtube.com/watch?v=z60m00ucoJE

poprawka silnik to ABE (a przynajmniej tak jest napisane na blaszce z przodu ;))
lapers124
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 14:16
Lokalizacja: BDG

Postprzez pablomed » 11 gru 2013, o 12:45

nie ABE, to nie jest oznaczenie silnika. ABS, ADZ, AAM to wszystko to samo prawie, oraz są rzadkie wersje amerykańskie na wileopunkcie. Zacznij od resetu sterownika silnika, oraz od oceny podstawy wrysku czy szczelna opisy na forum i pisz o efektach. Czujnik halla zostaw w spokuju nic nie wskazuje na jego usterkę.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez wojtas11 » 11 gru 2013, o 20:17

Mam taki sam problem w golfie 1.6 Aek 101km. Po restarcie chodzi normalnie, obroty nie faluja ani nie czuc benzyny, ale gdy pojezdze chwile problem znowwu wraca. Czy moze byc uszkodzony czujnik temp plynu? Bo to zalezy tylko i wylacznie o temp otoczenia
wojtas11
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 6 sie 2012, o 23:56
Lokalizacja: Krosno

Postprzez lapers124 » 12 gru 2013, o 19:26

co do resetu musisz mi troche pomoc bo nie wiem jak sie za to zabrac. A co do 2 to ni e lapie lewego powietrza szczelny jest. a i wiem ze mam ta stara wtyczke do kompa nie pamietam juz nazwy
lapers124
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 14:16
Lokalizacja: BDG

Postprzez pablomed » 14 gru 2013, o 12:12

odpinasz aku na noc rano podłączassz aku zimny silnik odpalasz i zostawiasz na benzynie do pełnego zagrzania bez dotykania gazu.(o ile się oczywiścia da bo nie będzie gasł)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bunia28 » 17 gru 2013, o 19:07

może ktoś ma opis z fotkami ustawieniu tps z silniku 1.6
bunia28
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 19:35
Lokalizacja: węgrów

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości