mk iii 1.4 dusi się na zimno

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

mk iii 1.4 dusi się na zimno

Postprzez mag999 » 27 paź 2014, o 13:53

witam.
panowie mam problem dosyć duży. chodzi o to ze jak odpalę silnik na pb to po dodaniu gazu się duzi i pracuje tak jak by się rozpędzał. czuć benzynę z wydechu (pewnie nie przepala dawki). na gazie jest ok wiec nie tu problem. jak się rozgrzeje to jest ok.

czujnik temp. płynu chłodz. wymieniałem na nowy swag'a. silnik reaguje na jego odlaczenie

tak do -15st C udaje się go odpalić ale z bólem.
ostatniej zimy przy -22 nie zapalił ale jak wepchnąłem go do garażu i położyłem pod niego grzejnik na pól godziny i zapalił bez problemu.
ostatnio wyciągałem rozrusznik żeby obejrzeć w jakim stanie. wiadomo odłączałem klemy z aku i zauważyłem ze teraz silnik odpala lepiej i pracuje równiej i nie dusi się na zimno.

spotkał się ktoś z takim czymś?

wiecie świec i kabli dawno nie ruszałem. może to one?
wczoraj przeglądałem etkę i zauważyłem jakiś regulator temp. przy wtrysku ale nie wiem do czego może służyć. mógłby być przyczyna?
jeszcze jedno. jest taka kostka przy filtrze powietrza która charakterystycznie klika. silnik reaguje kiedy ja odłączę.

pomożecie panowie?
mag999
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 16:23
Lokalizacja: iłowo

mk iii 1.4 dusi się na zimno

 

Postprzez łukasz1983 » 27 paź 2014, o 15:31

mag999 napisał(a):ostatnio wyciągałem rozrusznik żeby obejrzeć w jakim stanie. wiadomo odłączałem klemy z aku i zauważyłem ze teraz silnik odpala lepiej i pracuje równiej i nie dusi się na zimno.

spotkał się ktoś z takim czymś?

Przez odłączenie klem zresetowałeś ECU

mag999 napisał(a):wiecie świec i kabli dawno nie ruszałem. może to one?
Wymiana na pewno nie zaszkodzi

mag999 napisał(a):wczoraj przeglądałem etkę i zauważyłem jakiś regulator temp. przy wtrysku ale nie wiem do czego może służyć. mógłby być przyczyna?
Zapewne chodzi o termostat,który reguluje klapkę ciepłe-zimne powietrze pod filtrem,ale o nie robił by takich problemów z odpaleniem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mag999 » 28 paź 2014, o 12:28

teraz i tak mam klapkę na cieple żeby na gazie chodzi na ciepłym powietrzu.

no to wiem ze może być poprawa po resecie ECU.

ale co może być przyczyna? jakiś czujnik temperatury ? ile ich jest na tym silniku?
mag999
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 16:23
Lokalizacja: iłowo

Postprzez VolDan » 30 paź 2014, o 09:22

czyżby czujnik EVAP? jak odłączysz łapie CI 1200 - 1400 obrotów , podmień od innego golfa ten niebieski zaworek i daj znać. u mnie objawy były podobne do Twoich (non LPG) i wymiana rozwiązała problem ;) a jak tyka to na 99% szlag go trafił. tak było w moim przypadku
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mag999 » 2 lis 2014, o 13:07

mówisz o tym elektrozaworze czy coś w tym stylu który jest przy filtrze powietrza??

jeśli o niego chodzi to słychać go w czasie jazdy jak klika sobie
mag999
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 16:23
Lokalizacja: iłowo

Postprzez VolDan » 2 lis 2014, o 15:38

on nie powinien pykać ;P u mnie pykał i okazał sie uszkodzony ;) i później miałem jazdy na silniku, brak ssania, wachania obrotów, gaśniecie na zimnym, nieprawidłowa praca silniczka krokowego
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mag999 » 3 lis 2014, o 22:45

ale to jest to samo ten czujnik evap tak??
mag999
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 16:23
Lokalizacja: iłowo

Postprzez VolDan » 5 lis 2014, o 18:47

to takie biało-niebieskie coś z takimś czymś ;P wypnij go, i jak dostanie 1400 obr to na bank on jest uszkodzony ;) ten zaworek jest od instalacji evap :)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości