Kontrolka oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju

Postprzez Alen » 18 sie 2011, o 22:23

Witam mam mianowicie taki problem czasami podczas jazdy włącza sie kontrolka oleju . Pali sie i pika po czym po jednym dwóch piknięciach lub po jakis 2 min sie wyłącza. i nie wiem dlaczego ;/ olej jest ok , czujnik w chłodnicy jest ok wentylator się załancza i chłodzi silnik bo sprawdzałem. wiec jaka moze byc jeszcze tego przyczyna ??
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Kontrolka oleju

 

Postprzez trollu » 18 sie 2011, o 22:26

a co ma czujnik oleju do chłodnicy?
sprawdź czujniki oleju czy łączą jak powinny. dokładnie nie wiem ale pewnie masz 2, jeden w głowicy a drugi w podstawie filtra oleju
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Alen » 18 sie 2011, o 22:28

co ma czujnik w chłodnicy ?? a to ze niedziałał ostatnio i nie załanczał sie mi wentylator co powodowało wzrost temperatury silnika i gotowanie sie oleju :)

a co do czujnika to jest podłaczony oki bo tak wskaznik z temperatura by sie ruszał i by ona rosła a nawet jak stoje w korku to nie wzrasta wiec napewno działa
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez trollu » 18 sie 2011, o 23:00

kontrolka oleju włączy sie gdy któryś z czujników oleju nagle przestanie działać lub odczyta że coś jest nie tak z ciśnieniem oleju.
masz MFA? jaką miałeś temp płynu? olej tak szybko sie nie gotuje, chyba ze masz zalany jakiś minerał.
Alen napisał(a):a co do czujnika to jest podłaczony oki bo tak wskaznik z temperatura by sie ruszał i by ona rosła a nawet jak stoje w korku to nie wzrasta wiec napewno działa

fajnie że działa ale to i tak nic nie wnosi do Twojego problemu. chodziło mi o czujniki oleju a nie temp
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Alen » 19 sie 2011, o 09:23

no niby w zegarach mam to mfa :D ale nie mam jak tego przełaczyc :D bo mam golfa 92 a zegary były zmienione
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez Pajdus » 20 sie 2011, o 18:34

wymień olej a właściwie sam filtr może być zabrudzony u mnie po wymianie jest ok a jak to nic nie da to sprawdź na innym liczniku
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez Jojek » 20 sie 2011, o 22:16

co do czujnika to nie badz pewny ze jest dobry bo czujnik ma dwa obwody jeden na licznik a drugi na komputer i moze byc tak ze bedzie ci zle pokazywal... poza tym czujniki przy filtrze oleju do sprawdzenia a jesli jestes pewien ze sa dobre to cisnienie do sprawdzenia moze pompa oleju sie gdzies przypycha lub cos jej dolega a moze smok przypchany zacznij od najprostszych rzeczy i szukaj dalej
Avatar użytkownika
Jojek
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 20:16
Lokalizacja: EL

Postprzez darkmen21 » 29 sie 2011, o 09:08

Alen napisał(a):no niby w zegarach mam to mfa ale nie mam jak tego przełaczyc bo mam golfa 92 a zegary były zmienione


no to nie masz mfa tylko zegary z mfa, to róznica

ogólnie tamt wałkowany milion razy na forum-nie tylko tym, w silnikiu 1.8 to juz klasyk.
Pierwsza najmniej kosztowana sprawa-jedź zmierzyć ciśnienie oleju na czujnikach i na garach-koszt około 30zł, potem się baw w wymiany oleju i filtrów, a na samym koncu dopiero wymiany pomp.


Na koniec tylko głupie pytanie-kupując licznik z mfa, sprawdziłeś po numerach czy będzie pasował??i czy przed wymianą piszczał??
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez bryan92 » 29 sie 2011, o 11:42

Witam

Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc postanowiłem ze tutaj się zapytam bo problem ma związek z rozpatrywanym tematem.

A więc mam pytanie, czy wszystkie silniki 1.6 (ABU, AEA i AEE) miały takie same pompy oleju ? Proszę o szybką odpowiedz, zależy mi na czasie.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez michaal » 29 sie 2011, o 12:59

A więc mam pytanie, czy wszystkie silniki 1.6 (ABU, AEA i AEE) miały takie same pompy oleju ? Proszę o szybką odpowiedz, zależy mi na czasie.

Niestety AEE od bodajże 1998r. miało inną pompę oleju, tak przynajmniej znalazłem. Do 1998 montowano w silnikach 1.6 (75) pompy napędzane przez przekładnie łańcuchową, natomiast późniejsze posiadają napęd z wału. Nie założysz też pompy z silnika 1.3 mimo że jest podobna to kadłub ociera się o wał.

A tu potwierdzenie
http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... 2%E5%EB%FC,

i z innego modelu po 1998

http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... 2%E5%EB%FC,

Na stronie powyżej znalazłem jeszcze jedna informacje a mianowicie silnik ABU miał pompę 032115105F a AEA 032115105G, AEE 032115105G miby to samo nie wiadomo jednakże jakie są różnice
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Gozzer » 29 sie 2011, o 18:02

Alen wymien czujnik u mnie pomogło a koszt niewielki :ok:
GozzeR
Avatar użytkownika
Gozzer
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 sie 2011, o 17:26
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez Alen » 2 wrz 2011, o 21:10

darkmen21, chyba miałes racje z tymi zegarami
jak kupiłem wszystko było ok zmieniłem i nie piszczało dopiero po 2 miechch zaczeło piszczec az wkoncu jak tylko odpaliłem go to piszczał. zmieniłem na stare zegary i problem zniknoł mysle ze te co kupiłem sie rozwaliły
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron