kontrolka oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

kontrolka oleju

Postprzez Pajdus » 31 maja 2011, o 15:31

:-o mam problem czasami mi świeci kontrolka oleju podczas jazdy olej jest od czego to może być, czytałem w necie że albo pompa oleju albo licznik bo to jest niby coś tam połonczone miał ktos podobny problem
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

kontrolka oleju

 

Postprzez Nawladany » 31 maja 2011, o 18:12

sprawdź najpierw czujnik ciśnienia oleju, jeżeli jest brudny w sensie od nagaru, oleju itp. wymień go ( zacznijmy od najmniejszych kosztów) jeżeli to nie pomoże i dalej będzie mrygać kontrolka oleju jedź na zbadanie ciśnienia oleju do pobliskiego warsztatu.
Nawladany
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 sie 2010, o 14:41
Lokalizacja: SO

Postprzez Pajdus » 31 maja 2011, o 18:43

Nawladany a sam dam rade to sprawdzic lub wymienic dodam tylko ze na postoju nigdy to sie nie zdarza tylko w czasie jazdy a jak zwieksze obroty to przestaje/ a jak sie okaze ze cisnienie to co wtedy panewki do wymiany ??
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez kedar » 1 cze 2011, o 00:23

Pewnie dawno wymieniałeś olej. Wymień olej i filtr. To wystarczy aby lampka przestała migać i denerwować Cię dźwiękiem pib, pib, pib...
Zgarniacz śniegu naprawiony :-) Zapłaciło państwo POLSKIE
Avatar użytkownika
kedar
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 17:33
Lokalizacja: zachodniopomorskie+wlkp

Postprzez ggiibboonn » 1 cze 2011, o 18:03

mi wymiana oleju i filtru nie pomogła moze cisnienie bo niebylem mierzyc jeszcze ,mialem odlaczyc czujnik ale to i tak bedzie pikac mimo tego ze by niedenerwowalo to nawet niewiem czy by to niepogorszylo sprawy :D
ggiibboonn
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 lis 2008, o 15:29
Lokalizacja: dąbrowa Górnicza

Postprzez kedar » 1 cze 2011, o 19:58

Więc zrób ciśnienie oleju. Jak to nie pomorze to pozostaje uszkodzony czujnik, od którego powinieneś zacząć.
Zgarniacz śniegu naprawiony :-) Zapłaciło państwo POLSKIE
Avatar użytkownika
kedar
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 17:33
Lokalizacja: zachodniopomorskie+wlkp

Postprzez ggiibboonn » 5 cze 2011, o 11:06

a moze byc to spowodowane np wyciekiem oleju ? bo mam wlasnie wyciek spod uszczelniacza i moze to powodowac zle cisnienie ?
ggiibboonn
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 lis 2008, o 15:29
Lokalizacja: dąbrowa Górnicza

Postprzez uzbek » 5 cze 2011, o 12:17

Jeżeli to by był taki ogromny wyciek żeby w układzie gubiło się ciśnienie to byś auto zatarł. Jeżeli mówisz że jak dajesz gazu (czyli zwiększasz obroty pompy) i gaśnie to bym stawiał właśnie na ciśnienie. Jaki masz poziom na bagnecie?
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Nawladany » 5 cze 2011, o 12:30

Czujnik sobie sam sprawdzisz, nie wiem jak jest u Ciebie, ale np u mnie jest czujnik wkręcony w głowice od strony kabiny. U Ciebie powinny być dwa ( jeden od niskiego, a drugi od wysokiego ciśnienia ) Sprawdź sobie w książce serwisowej, gdzie dokładnie się one znajdują.

Proponuje również co byś jak najszybciej udał się do warsztatu na sprawdzenie ciśnienia oleju.
Nawladany
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 sie 2010, o 14:41
Lokalizacja: SO

Postprzez simonbox » 15 cze 2011, o 12:12

ja miałem taki problem, wymiana oleju nic nie dała, wyjeździłem paliwo i zalałem na shelu V-power za 60zł bo niby wszystko przeczyszcza, wyjeździłem i kontrolka przestała się zapalać, od kilku miesięcy spokój :ok:
Avatar użytkownika
simonbox
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 19 maja 2011, o 18:18
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez ggiibboonn » 15 cze 2011, o 15:39

no czesciej musze dolewac oleju niz wczesniej
ggiibboonn
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 lis 2008, o 15:29
Lokalizacja: dąbrowa Górnicza

Postprzez darkmen21 » 20 cze 2011, o 08:16

Pierwsze co to kontrola oleju-poziomu, potem sprawdzić cisnienie oleju, jak dalej piszczy to wymiana czujników-polecam te z ASO(żeby miec pewność),jak będzie dalej piszczeć, przy okazaniu się że cisnienie w norme to sprawa elektryki, zmiana licznika-mało prawdopodobne-ale może, sprawdzenie przewodów do czujników.

Zazwyczaj to pierdoła jakaś, mi to piszczało to niekompetenty {cenzura} wymienił mi pompę i panewki, pytam go czy zmierzył cis.-a on na to "nie bo to na bank pompa a panewki przy okazji zrobi", po odebraniu auta dalej to piszczalo... Wymeiniłem czujniki nie ori to dalej piszczało(po 2 tygodniowej przerwie), potem wymineilm na ori to piszczało rzadziej przy nizszych orotach, wyczytałem o wymianie licznika-strata czasu, i co?byłem w 2 trasach po okoo 2 tysiace km i już nie piszczy od ponad roku-przestało samo i do dzis nie wiem co bylo tego przyczyną.
Ja skończyłem na remoncie dołu silnika wydałem kasę jak na swap , a rezultat taki, że po wymianie pompy auto bierze mi olej(może to zbieg okolicznosci)i pogorszony stan moich nerwów...

Ale moja rada taka zacznij od najprostszych rzeczy, bo po co wpierniczac sie w koszty...
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron