jaki olej pomoc!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez DaRu » 23 cze 2008, o 22:42

Siema.
Jak zawsze odwieczny problem .... olej silnikowy :)
Ja muszę teraz wymienić olej, jutro albo po jutrze bo już 10000 tys stuknęło.
Także też mam problem jaki olej kupić,
Posiadam Golfa III 1.8 silnik 75 koni no i instalacja gazowa LPG (przebieg 166800)

Aktualnie jeżdżę na oleju Shell X100 Super 15W-40 Multigarde Morot Oli.
Jest to mineralny wielosezonowy.
Jeżdżę dużo, i robie 10000 tys w pół roku i mam ciężką nogę
i golf niestety żre olej jak lokomotywa ok 1l na 10000, no i do tego LPG (wycieków zero)

Nie wiem co za olej kupić, może gęściejszy ?? Doradzcie mi któż się zna ??
Jaki ten olej w końcu kupić by mi tak nie zjadał silnik go :)
Pozdro
Golfisko sprzedane. Już powoli do bankructwa doprowadzało. Ulga totalna...
Avatar użytkownika
DaRu
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 20:54
Lokalizacja: Konin

 

Postprzez wazki21 » 24 cze 2008, o 00:11

kolego marekgol, przyznam się szczerze, że kiedyś tez tak myślalem: im częściej tym lepiej...błąd...jakiś czas temu mój znajomy przeprowadzał wraz z profesorami swojej uczelni doświadczenie na swoim samochodzie...zalał silnik świeżym olejem...następnie zbadano jakie właściwości ma świeży olej...kolejne badania oleju przeprowadzano co 4 tyś. przejechanych km, aż do uzyskania przebiegu 20 tyś. na tym samym oleju...co się okazało, że świeżo zalany olej miał najgorsze właściwości...najlepsze wartości uzyskiwał przy przebiegu 10-15 tyś, a nawet więcej...powyżej 20 tyś. uzyskanych km wolał nie ryzykować....sami producenci olejów dopuszczają wydłużone przbiegi miedzy wymianami....

kolego DaRu polecam zalać olej o lepkości XW/50, ewentualnie XW/60, drogie, ale skuteczne.....inny nie pomoże już Twojemu silniczkowi...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez DrSzpila » 25 cze 2008, o 07:38

wazki21, Ale głupoty piszesz (według mnie) i są samochody które komputerowo sprawdzają gęstość oleju... Olej ma lepsze właściwości gdy jest nowy bo auto jest żwawe, a gdy już stary to traci smarowanie i mocy ubywa. Olej trzeba zmieniać co 10-12 tysięcy, a przy 15 tys km moc spada dlatego zaleca się wymianę oleju wcześniej. Mi już silnik w lanosie się zatarł przez brak zmiany oleju a minęło 15 tyś km (był zalany 10W/50 Mobilem)(jeżeli ktoś ma ciężką nogę) i nie mów mi tu o profesorach i o ich fantazji.

DaRu, Nie słuchaj i zalej taki jaki masz i tak jak powie ci mechanik, a nie jego profesorowie i on pełni fantazji, aż śmiać mi się chce. A to, że ci ubywa litr na 10000 km to normalne, mi przy ciężkiej nodze na 9 tys ubyło 0.5 litra :D.

wazki21, Ciekawe co powiesz na mój silnik 1.4 ABD zalany olejem CASTROL półsyntetyk 10W/50 przy przebiegu 110 tyś km, auto z roku 1992 to już źle co? I nie mów mi, że to już źle, bo nie widzę problemu zdrowotnego z silnikiem, pracuje jak nowy i ma potencjał, był sprawdzany i jest ok.
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez wazki21 » 25 cze 2008, o 19:02

Kolego DaRu....mój błąd...przeczytałem 1l/1000km, a nie 1l/10000km...wybacz...jak ktoś poniżej napisał...mieścisz się w zupełnej normie...więc nie zaprzątaj sobie tym głowy...przy tym przebiegu zalałbym najlepiej jakimś półsyntetykiem 10W/40...albo pozostań przy takim jak masz...Twoja brocha...(zaraz usłyszę wypowiedzi tutaj...typu nie zalewaj połsyntetyka po minerale bo rozszczelni Ci silnik..:))

Drpiórko....nie steruj się tak...co do Twojego oleju w silniku: jest bardzo dobry przy Twojej "ciężkiej nodze"...proponowałem zalać ten olej przy ubytku 1l/1000km...(omyłka w czytelni)...A co do fantazji profesorków...to tutaj bym się sprzecił temu, że jesteś bardziej poinformowany od nich...no ale jak jajko mądrzejsze od kury...(oni się opierają na badaniach, wiesz chyba co to jest diagnostyka...?, a fantazjować to można, wiesz gdzie....z żoną w ł....)
Aha i troszeczke powątpiewam w to, że przy 15 tyś. km na tym samym oleju można zatrzeć silnik, no chyba, że butowałeś go niemiłosiernie cały czas, a oleju ubywało i ubywało i niestety...ale czy aby na pewno to wina oleju? mój ma ponad 3 setki nabite, no chyba, że licznik cofany to z 4 setki będzie, wymiana oleju co 15 tyś., nie wcześniej, (doszedłem nawet do 17 tyś. - zero negatywnych objawów, moc bez zmian, lany na pełnym syntetyku, od ostatniej wymiany na półsyntetyku...silnik żyleta...i gdzie tu Twoja logika...Pozdro dla Ciebie...

[ Dodano: 2008-06-25, 19:34 ]
Błąd..miałobyć "nie stresuj się tak"...

[ Dodano: 2008-06-26, 22:11 ]
Widzę kolego Drpiórko, że jesteś znawcą tematu olejów silnikowych....tylko odpowiedz mi na jedno nurtujące mnie pytanie....jakim sposobem (wg tego co napisałeś wcześniej) w Twoim silniku znalazł się olej przeznaczony do silników motocyklowych...mam na myśli olej Castrol 10W/50...(osobiście nie spotkałem się z takim olejem przeznaczonym do stosowania w samochodach, no ale mogę się mylić) trochę dziwne...nieprawdaż...i nie półsyntetyczny tylko w pełni syntetyczny...Dlatego, już się nie dziwię temu co się stało z Twoim lanosem...Zmień lepiej mechanika...Bo widzę, że za bardzo słuchasz Pana Gienka....Polecam Józka, jest bardziej kompetentny...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 5 gości