jaki olej i filtr? 1.6 8V AEA 8V 55kW / 75 KM 180000 km 95r.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

jaki olej i filtr? 1.6 8V AEA 8V 55kW / 75 KM 180000 km 95r.

Postprzez simonbox » 6 lip 2011, o 13:53

jak w temacie
Avatar użytkownika
simonbox
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 19 maja 2011, o 18:18
Lokalizacja: Słupsk

jaki olej i filtr? 1.6 8V AEA 8V 55kW / 75 KM 180000 km 95r.

 

Postprzez rufi89 » 6 lip 2011, o 15:48

No chyba taki jak był wcześniej lany chyba że nie wiesz jaki był :-)
Avatar użytkownika
rufi89
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 10:53
Lokalizacja: Międzybrodzie / Żywiec

Postprzez simonbox » 6 lip 2011, o 16:45

rufi89 napisał(a):No chyba taki jak był wcześniej lany chyba że nie wiesz jaki był :-)

był lotos mineralny 15w40, czyli standard i to tani, wiem że z biegiem czasu należy stosować oleje o większej gęstości ale nie wiem dokładnie jaki i jakiego producenta?
Avatar użytkownika
simonbox
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 19 maja 2011, o 18:18
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez paxstor » 6 lip 2011, o 17:20

simonbox, olej polecam Mobil Super 10W40 no i filtr to już ci dobiorą
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez K@mil » 6 lip 2011, o 17:31

simonbox napisał(a):był lotos mineralny 15w40, czyli standard i to tani, wiem że z biegiem czasu należy stosować oleje o większej gęstości ale nie wiem dokładnie jaki i jakiego producenta?


Wlewałeś 15W40 to wlewaj dalej 15W40 tylko zmień marke np na Mobila :) .. Mobil 15W40

simonbox napisał(a): czasu należy stosować oleje o większej gęstości ale nie wiem dokładnie jaki i jakiego producenta?


15W40 to mineralny i to juz najwieksza gestość później jest tylko turdus co wlewa sie do starych ciagników :lol:
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez rufi89 » 6 lip 2011, o 19:54

ja mam castrol 10w 40 półsyntetyk ale ty już na mineralnym musisz zostać
Avatar użytkownika
rufi89
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 10:53
Lokalizacja: Międzybrodzie / Żywiec

Postprzez Artur G » 6 lip 2011, o 22:41

Jak był mineralny to nie zmieniaj. Jak było 15W40 to lej taki. Możesz zmienić marke. Ja jakieś 7 lat leje Lotos Gaz 15W40 i nic sie nie dzieje. Mk3 to mój drugi golf. Wcześniej miałem dwójke i też jeżdziłem na lotosie mineralnym 15W40. A kilometrów było ponad 300tyś. Tego jak kupilem to wymieniłem od razu na lotos i taki leje. Moim zdaniem nie ma co kombinować.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez KristoF » 7 lip 2011, o 20:49

Ja bym dał 5W-40 syntetyk :) myślcie co chcecie i mówcie co chcecie, sprawdziłem na własnym aucie.
Miałem Golfa z silnikiem ABD(super 1.4 hehe) co miał 280tys km... jeździłem na mineralu przez 2,5 roku, przy kolejnej wymianie wlałem pełny syntetyk, oczywiście przedtem wyczyściłem dla spokojności miske olejową... jak się pozbywałem auta 5tys km później, oleju nie palił ani nie wyciekał, jedynie z pokrywy lekko ale wczesniej tez sie lało.
Wymierną różnicą było to że auto jak wczesniej było zamulone, nie chciało jechac więcej niż 155km/h to po wymianie szło 170 i chciało więcej...dodatkowo spadło spalanie o jakiś litr więc bajka...
Też NALEŻAŁEM do ludzi którzy twierdzą że sie leje minerał jak nie wiadomo co było bo syntetyk szlam wypłukuje, bo coś tam sie stanie, G...O prawda. Polska jest jedynym krajem w cywilizowanej Europie, w którym mechanicy twierdzą że szlam i nagar w silniku (czyli syf i brud) dodatkowo uszczelnia... Minerał to breja, zabójstwo dla silnika w zimie gęstnieje i nie smaruje wogóle a przy dużych temperaturach jest jak woda więc tez słabo smaruje. ;]
Kolega z tego forum ma golfa TDi przebieg prawie 400tys km, rozwalił miske olejową i pare innych rzeczy, naprawiłem mu to i po mineralu nie zalał coprawda syntetyka ale zalał 10W-40 i jeździ, zużycie oleju takie jak wcześniej, nawet mniejsze z tego co mówił.
Przykłady mógłbym powielać ale post jest już dość długi hehe
Masz dość niewielki przebieg, jak na takie stare auto, lej mu dobry olej i ciesz się z tego jak się fajnie będzie kręcił :) jak coś zacznie przeciekać... wymienisz parę uszczelek za parę złotych, części do tych aut są tanie, silniki są proste więc nie ma się czego bać. Jeśli chodzi o producenta polecam oleje PETRONAS, jakościowo jedne z najlepszych, nie takie drogie i nie oszukane jak to bywa w przypadku popularnych w naszym "wspaniałym kombinatorskim kraju" olejów innych producentów:)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 9 lip 2011, o 22:10 przez KristoF, łącznie edytowano 1 raz
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Snejk18 » 7 lip 2011, o 21:00

KristoF, :ok: Popieram :D

Sam kilka wymian temu przesiadłem się z Mobila 15w40 na Motula 10w40 i odrazu było widać różnicę. Potem jeszcze przed którąś wymianą, wlałem "płukankę" Liqy Moli (też podobno się tak nie robi bo silnik zaczyna przeciekać...)
I muszę powiedzieć, że po kilku już wymianach to jest po prostu inny silnik niż na początku.
Ostatnimi czasy zastanawiam się też czy nie przesiąść się właśnie na 5w40.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez simonbox » 8 lip 2011, o 15:24

o takie rady mi chodziło, wleje 5w40, nie boje się bo nic mi nie cieknie i nie pali oleju, silnik zadbany więc nic nie powinno się stać
Avatar użytkownika
simonbox
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 19 maja 2011, o 18:18
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez paxstor » 22 gru 2011, o 19:31

Podepnę się pod temat, chciał bym wymienić olej w swoim `1,6 AFT nie wiem jaki powinien być zalany olej książkowo, teraz mam zalany 15W40 ale słyszałem to i owo ze nie polecany do silników z hydraulicznym regulowaniem luzów zaworów i się tak zastanawiam nad zmianą na jakiś 10w40 niepokoi mnie tylko ze może wypłukać ten syf bo na ten temat są różne opinie, ale chyba zaryzykuje tylko zostaje kwesta jaki olej Castrola nie zaleje bo to najgorszy szajs... co do Motula podobno silnik dużo go pożera, tak myślę o Mobilu Super 10W40 ???
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 22 gru 2011, o 19:37

paxstor napisał(a):tak myślę o Mobilu Super 10W40 ??
jeżdżę na nim od 217 kkm ( wcześniej pełny syntetyk ), obecnie mam 343 kkm - nie narzekam na ten olej. Jak widać po przebiegu musi być dobry :ok:
Mineralny zacznę lać po przekręceniu 500kkm :mrgreen:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - - http://rtgzebow-warszawa.pl/cefalometria.html



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości