jaki klucz do srub głowicy ??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

jaki klucz do srub głowicy ??

Postprzez Mario5454 » 23 mar 2012, o 17:11

Witam . W najblizszym czasie czeka mnie wymiana uszczelki pod Głowicą , jaki tam jest klucz do odkrecenia srub glowicy ?? Silnik 1.4 ABD
Mario5454
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 mar 2012, o 16:53
Lokalizacja: Płońsk

jaki klucz do srub głowicy ??

 

Postprzez Kosmoaaz » 23 mar 2012, o 17:24

Jest to śruba M11 o długości 98mm, kształt klucza musi być wielokątny. Musisz powiedziec w jakimś sklepie z kluczami że potrzebujesz klucz nasadowy pod łeb śruby M11. Ja niedawno zapłaciłem za taki klucz - no może nieco większy bo do diesla - około 30zł. No i wiadoma sprawa klucz dynamometryczny ;)
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Postprzez Mario5454 » 23 mar 2012, o 17:25

Kosmoaaz, A bez klucza dynamometrycznego da sie to dokrecic ta glowice ???
Mario5454
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 mar 2012, o 16:53
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez AdiK__ » 23 mar 2012, o 17:31

x-m 12 tak podaje katalog a z tego co pamiętam to torx właśnie jest.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Kosmoaaz » 23 mar 2012, o 18:12

No powiedzmy że odmiana torx`a :) Bo to jest klucz dwunastokątny a zwykłe torx`y są bodaj sześciokątne.

Bez klucza dynamometrycznego czy da się dokręcić? Według mnie, noo i kilku mądrych książek o mechanice, się nie da. To znaczy... można próbować ale w jaki sposób chcesz równo dociągnąć 10 śrub które mają być dokręcone pewnym jednakowym momentem, powiedzmy 70Nm?
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Postprzez Mario5454 » 23 mar 2012, o 18:16

Kosmoaaz, Na wyczucie ;-)
Mario5454
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 mar 2012, o 16:53
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez AdiK__ » 23 mar 2012, o 18:23

Kosmoaaz, mało że niutony to jeszcze są stopnie i minuty w tym wypadku. Na wyczucie to ja bym nie radził urwiesz szpilke i będzie wtedy.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Kosmoaaz » 23 mar 2012, o 21:00

Zrobisz jak uważasz ;) Ja robię zawsze kluczem dynamometrycznym i jeszcze nigdy nie było źle. Odkształcić głowicę to nie problem. Temat był o rodzaju klucza do śrub głowicy więc Ci napisałem jaki rodzaj klucza będzie potrzebny. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Postprzez paxstor » 24 mar 2012, o 17:00

AdiK__, też mi się wydaje ze m 12 tylko ze, nie torx tylko spline
A co do klucza dynamometrycznego to jest potrzebny i najlepiej jest nim dokręcać, choć ja kiedyś w oplu dokręcałem normalną dużą grzechotką i bez planowania głowicy i jeździ do dziś u kumpla :P
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 24 mar 2012, o 20:58

Przed chwilą poszedłem do garażu i zrobiłem foto klucza potrzebnego do odkręcenia śrub głowicy

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez paxstor » 25 mar 2012, o 11:08

prezesik25, dokładnie taki :)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Kosmoaaz » 25 mar 2012, o 11:47

Łeb M11 napewno, sprawdzone w katalogu. Nr katalogowy 049 103 384 B - M11 x 1,5 x 96 - ABD
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron