Jak zmniejszyc spalanie oleju???????????

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Jak zmniejszyc spalanie oleju???????????

Postprzez Maciej_z » 5 mar 2009, o 18:30

Witam!! mam problem z braniem oleju i chcialbym sie dowiedziec czy mozna jakos to naprawic, chodzi mi o to jakie czesci powinno sie wymienic zeby pomoglo a ja wtedy przekalkuluje sobie czy warto wiec jakby mogłbymi ktos pomoc to bede wdzieczny. aha chodzi o golfa 1.8 benzyna. pozdrawiam
Maciej_z
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:56
Lokalizacja: Iława

Jak zmniejszyc spalanie oleju???????????

 

Postprzez prezesik » 5 mar 2009, o 19:17

wymiana pierścieni na tłokach i uszczelniaczy na zaworach, tylko tyle. Na jakim oleju jeździsz?
Jeżeli np. na półsyntetyku to przy kolejnej wymianie wlej mineralny, który zawsze będzie gęściejszy od półsyntetyku, może wtedy na jakiś czas będziesz miał spokój. Jeśli zmiana oleju na gęstszy nie pomoże to tylko wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworów.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 5 mar 2009, o 19:25

po pierwsze badanie ciśnienia sprężania żeby się dowiedzieć w jakim stanie są pierścienie tłokowe.
Jak ciśnienie wyjdzie w miarę dobre to pozostaje zmienić uszczelniacze zaworów bo to ona najczęściej są winne znikaniu oleju. Teoretycznie i pratkycznie można to zrobić samemu bez ściągania głowicy i wtedy koszt to jakieś 50zł ale na ile to pomoże to nie wiadomo, wszystko zależy od stanu prowadnic zaworów. Najlepjej jest zdjąć głowicę i oddać do regeneracji i tu już zaczyna się poważna kasa bo sama regeneracja czyli wymiana prowadnic, uszczelniaczy, frezowania gniazd, docieranie zaworów, i planowanie to jakieś 300zł a jak już głowica zdjęta to warto zrobić porządnie. Do tego dolicz koszty uszczelek: pod głowicę, pod kolektory i pod pokrywę, uszczelniacze wałka rozrządu - 100-150zł plus robocizna(jeśli nie zrobisz sam) - myślę że od 200 w górę - razem 400-600zł
Jeśli bieże Ci tego oleju około litr od wymiany do wymiany to ja bym jeździł dopóki nie będzie innego powodu żeby ruszyć głowicę

u brata mam zmieniać uszczelniacze zaworów i zbieram się do tego już pół roku bo trochę zabawy z tym będzie bez zdjęcia głowicy ale myślę że warto spróbować.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez prezesik » 5 mar 2009, o 19:28

mani51 napisał(a):trochę zabawy z tym będzie bez zdjęcia głowicy
napewno trzeba będzie mieć na stanie specjalny klucz do ściągania sprężyn z zaworów, a dokładniej aby można je było docisnąć, aby wyjąć zamki. Reszta to tylko kwestia wprawy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 5 mar 2009, o 19:28

ja u siebie musiałem ściągnąć głowicę bo poszła uszczelka więc przy okazji zawiozłem do regeneracji. Przed remontem brał ponad litr na 10 000km a po remoncie od wymiany do wymiany nie dolałem nic
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 4 gości