Ile jest sprężyn zaworowych? - 1.4 ABD

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ile jest sprężyn zaworowych? - 1.4 ABD

Postprzez Marus1233 » 18 lip 2013, o 20:59

Witam
Mam spory problem z głowicą w 1.4 abd. Mianowicie w książce VWgolf 3 - Sam naprawiam jak byk wszędzie pisze o 2 sprężynach na zawór (na stronie 40 jest mowa i rysunek zewnętrznej i wewnętrznej sprężyny). U mnie rozrząd bardzo hałasował i jak to rozebrałem ku mojemu zdziwieniu okazało się że jest po jednej. I teraz mam pytanie - czy tak ma być, czy składał to jakiś partacz i ewidentnie spieprzył robotę?
1.4 ABD - 94 rok (sierpień), 44kW (60km).
Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo mam zamiar to dzisiaj składać.
Z góry dziękuję.
Doznałem nagle oświecenia. W tych silnikach podobno były 2 rodzaje popychaczy (wypowiedź jednego z użytkowników), i zdarzały się wersje z 1 sprężyną na zawór, który to miał mniejszą wagę (7mm trzonek jak u mnie - znalezione na innym forum). Możliwe że właśnie ten drugi rodzaj jest lżejszy jak przy silniku ADZ lub ADY, gdzie do podniesienia mniejszej masy potrzebna była jedynie 1 sprężyna. Potrzebuje fachowej opinii, bo naprawdę większość sprzedawców i mechaników się zupełnie nie zna.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Ile jest sprężyn zaworowych? - 1.4 ABD

 

Postprzez k-m-r1 » 22 lip 2013, o 20:46

Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Marus1233 » 22 lip 2013, o 22:19

Dziękuję za linka, szkoda że nie można znaleźć czym różnią się poszczególne konstrukcje, bo uważam że zmiana liczby sprężyn to BARDZO istotna kwestia, i na pewno nie jedyna różnica... No nic, pozostaje mi to poskładać i zobaczyć czy będzie stukać.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez pablomed » 24 lip 2013, o 12:06

Różnice sa takie że w nowszych konstrukcjach sa cieńsze lżejsze zawory puste w środku (sód) dzięki czemu ich bezwładność jest mniejsza.I wystarczy po jednej sprężynie. Nowsze zawory mają średnicę trzonka 7 mm, starsze 8, ważne przy zmianie uszczelniaczy zaworów, też są inne. W praktyce jest to zmiana z której w niewysilonych niskoobrotowych silnikach VW nie da się nic odczuć na plus.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mlodyBDG » 26 lip 2013, o 00:13

są dwie sprężyny na zawór, jedna na zewnątrz a druga wewnątrz. Pozdrawiam
mlodyBDG
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 21:00
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości