Golf MK3 1.6 (Nierówna praca motoru)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf MK3 1.6 (Nierówna praca motoru)

Postprzez DamiBetta3 » 2 lis 2013, o 17:39

Witajcie, mam problem dotyczący mojego golfika 1.6 75[KM], generalnie to chodzi o to że autku szaleją obroty, tak na prawdę tylko wtegy gdy stoję na skrzyżowaniu i czekam na zmianę światła.
Czasami spadają do tego stopnia, jakby miał za chwilkę zgasnąć, chodzi o obroty rzędu 700obr/min, później powraca na chwilę do normy i znów spada. Dzieje się to tylko wtedy, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach bez mojej ingerencji na "pedał" przyśpieszenia. Bo gdy jestem już w ruchu, zmieniam biegi normalnie i jadę przyśpieszając, to nic się nie dzieje.

Wyczytałem w necie że to sprawa silniczka krokowego, jednak na forum jest napisane że w mk3 1.6 nie ma takiego silniczka.

Co mogę ewentualnie naprawić lb wymienić żeby silniczek pracował równo i przyjemnie ?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie :D :-)
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW

Golf MK3 1.6 (Nierówna praca motoru)

 

Postprzez łukasz1983 » 2 lis 2013, o 17:50

DamiBetta3 napisał(a):Wyczytałem w necie że to sprawa silniczka krokowego, jednak na forum jest napisane że w mk3 1.6 nie ma takiego silniczka.
Żart taki.
Jasne,że jest,ale zacznijmy od tego jaki masz kod silnika ABU czy AEE
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 2 lis 2013, o 18:26

DamiBetta3, rzecz polega na tym że to co kolega wyżej twierdzi że masz a w rzeczywistości niemasz (bo jest to nastawnik przepustnicy -fakt że żargonowo zwany silniczkiem krokowym)
jest tylko jedną z cześci mogących wpływać na falowanie. Nie będę się rozpisywał bo jak wpiszesz w szukajkę falowanie obrotów to wszystkiego się dowiesz. Szukając musisz wcześniej ustalić typ silnika - ma oznaczenie literowe typu ABU, AEE, AEE, AFT itd
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez DamiBetta3 » 2 lis 2013, o 23:08

łukasz1983 napisał(a):
DamiBetta3 napisał(a):Wyczytałem w necie że to sprawa silniczka krokowego, jednak na forum jest napisane że w mk3 1.6 nie ma takiego silniczka.
Żart taki.
Jasne,że jest,ale zacznijmy od tego jaki masz kod silnika ABU czy AEE



AEE 1997r

[ Dodano: 2013-11-02, 22:10 ]
łukasz1983 napisał(a):
DamiBetta3 napisał(a):Wyczytałem w necie że to sprawa silniczka krokowego, jednak na forum jest napisane że w mk3 1.6 nie ma takiego silniczka.
Żart taki.
Jasne,że jest,ale zacznijmy od tego jaki masz kod silnika ABU czy AEE


AEE 1997r
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW

Postprzez łukasz1983 » 3 lis 2013, o 11:02

DamiBetta3, Poczytaj sobie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297690
Czyli w skrócie posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia,Sprawdź podstawę wtrysku,wyczyść przepustnice,zrób jej adaptacje i sprawdź ten zaworek z filtra węglowego.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DamiBetta3 » 3 lis 2013, o 21:37

łukasz1983 napisał(a):DamiBetta3, Poczytaj sobie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=297690
Czyli w skrócie posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia,Sprawdź podstawę wtrysku,wyczyść przepustnice,zrób jej adaptacje i sprawdź ten zaworek z filtra węglowego.


Rozumiem, Może od razu przejdę do czynów, bo całkiem możliwe że to ten zaworek, przepustnica lub przewody. Mechanicy już mi proponowali żeby kupić drugi silnik i przełożyć, ale wiadomo pewnie dlatego, że chcieli by zarobić :D Wiadomo//

Wielkie dzięki za info, jak będę wiedział co i jak to dam znać co z tym AEE :zalamany:
DamiBetta3
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 lis 2013, o 17:11
Lokalizacja: DW

Postprzez walter5 » 5 lis 2013, o 23:31

ktoś nie doczytał kolega napisał "chodzi o obroty rzędu 700obr/min, później powraca na chwilę do normy i znów spada." do normy tzn.?? przecież ten silnik ma,powinien mieć 650obr/m +,- 10 wiec 700 to za dużo jak na ten silnik wiec przecysc przepustnice bo pewnie syf i zobacz. A zaworek to ekologia i tyle.
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez łukasz1983 » 6 lis 2013, o 15:38

walter5 napisał(a):przecież ten silnik ma,powinien mieć 650obr/m +,- 10 wiec 700 to za dużo jak na ten silnik

ABU powinien po rozgrzaniu mieć obroty około 850 rpm,wątpię,żeby AEE miał wolne obroty rzędu 650 rpm
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez walter5 » 6 lis 2013, o 20:07

łukasz1983 napisał(a):
walter5 napisał(a):przecież ten silnik ma,powinien mieć 650obr/m +,- 10 wiec 700 to za dużo jak na ten silnik

ABU powinien po rozgrzaniu mieć obroty około 850 rpm,wątpię,żeby AEE miał wolne obroty rzędu 650 rpm


no to żle wątpisz bo sam mam ten silnik i na biegu jałowym po rozgrzaniu mam 640 obr/ m
a tu masz zdjęcie z tabeli przedstawiającej wykaz obrotów wg. książki ,,Sam naprawiam VW Golf 3" Obrazek
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez łukasz1983 » 6 lis 2013, o 20:58

walter5 napisał(a):no to żle wątpisz bo sam mam ten silnik i na biegu jałowym po rozgrzaniu mam 640 obr/ m
a tu masz zdjęcie z tabeli przedstawiającej wykaz obrotów wg. książki ,,Sam naprawiam VW Golf 3"
no może i tak ale z tej tabeli widzę,że AEE ma mieć obroty na biegu jałowym od 650 do 750 ,więc te twoje 640 jest ciut za małe.
walter5 napisał(a): przecież ten silnik ma,powinien mieć 650obr/m +,- 10 wiec 700 to za dużo jak na ten silnik

I tu się mylisz,bo jego obroty według tej tabeli co sam podałeś,są w samym środku prawidłowych obrotów na biegu jałowym silnika AEE
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 6 lis 2013, o 21:04

Pomozcie koledze zamiast sprzeczac sie o 10obr/min. Faktem jest, ze AEE ma nizsze obroty biegu jalowego niz reszta i tyle.
Co masz sprawdzic w pierwszej kolejnosci juz napisano. Obstawiam przepustnice.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez łukasz1983 » 6 lis 2013, o 21:08

Grzesiek2507, No racja,ale kolega pisze,że oboty silnika AEE rzędu 700 są za duże,a za chwile pokazuje tabelke,w której jest napisane,że AEE ma mieć wolne od 650 do 750,więc go naprostowałem,że się pomylił :-)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - www.mkn-moto.pl/berlingo-c-2309_859_5449.html



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości