golf 3 wstawianie nowego silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

golf 3 wstawianie nowego silnika

Postprzez Kordi » 1 gru 2012, o 17:11

Witam wszystkich użytkowników :)

Sprawa jest dość kiepska i ciągnie się za mną od lata (pisałem o tym w innym dziale).
W skrócie rzecz ujmując - silnik do wymiany.
Mechanik jak robił przy samochodzie (w sierpniu) to sprawił że silnik zaczął gotować płyn. Dwa razy uszczelkę robił, planowanie głowicy i ciągle się gotował. Koniec końcem wyjął termostat nie informując mnie o tym (!!!) i ponad 3 miechy na zimnym silniku jeździłem myśląc że jest ok. Później gdy zrobiło się chłodno i nie łapał temperatury, zbadałem sprawę termostatu i trzeba było wstawić nowy. Zaczął łapać temperaturę.

Silnik w międzyczasie zaczął klepać. Jako że poznałem się na skurczybyku wybrałem się w 100 km podróż do znajomego mechanika który sprawdził silnik i okazało się że nie ma kompresji prawie w ogóle...
"Klepanie" wynika z braku smarowania w górnej części silnika. Piszę dość skrótowo :) Mówi że nowy silnik bo nie opłaca się robić przy tym.

Dwa pytania:
1. Czy jak wyjął termostat i jeździłem na niedogrzanym silniku mogło się coś popsuć związanego ze smarowaniem?

2. W golfie jest 1.8 AAM. Co można tam wstawić bez większych problemów? 1.8 ABS, 2.0?
Jak już wymieniać to na coś mocniejszego.

Bardzo proszę koleżanki i kolegów o rady!!! :)
Przepraszam, wiem że temat się pojawiał dość często ale jak się wczytywałęm to każdy pisze co innego....


pozdrawiam serdecznie
Łukasz
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

golf 3 wstawianie nowego silnika

 

Postprzez trollu » 1 gru 2012, o 17:57

Kordi napisał(a):1. Czy jak wyjął termostat i jeździłem na niedogrzanym silniku mogło się coś popsuć związanego ze smarowaniem?

czy ja wiem, nie bardzo. Był niedogrzany to mógł więcej palić jeżeli czujnik widział że temp jest niska i ECU podawał większą dawkę paliwa. Jeżeli mechanik spaprał robotę to źle poskładał głowicę, coś zepsuł czy coś i są efekty.
Kordi napisał(a):2. W golfie jest 1.8 AAM. Co można tam wstawić bez większych problemów? 1.8 ABS, 2.0?
Jak już wymieniać to na coś mocniejszego.

wszystko jest na forum, szybko znajdziesz co będziesz potrzebował do swapa. Ja bym proponował 2.0 ADY/AGG - względnie tanio wyjdzie, taki ABF to raz większe koszty a 115KM z golfem sobie sprawnie radzi, spalanie nie powinno wzrosnąć a utrzymanie/remonty to tez nie problem bo to dość twarde silniki jak każde 8V. do tego do pełni szczęścia piasty 5x100 żeby tarcze 280/288 włożyć
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 1 gru 2012, o 18:03

Zmiana na ABS jest prosta, bo zmieniasz tylko samego kompa, reszta elektryki powinna podejść. Gorzej jest z 2E - więcej dłubania. Poczytaj na forum, sporo tego było.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kordi » 1 gru 2012, o 18:09

trollu napisał(a):czy ja wiem, nie bardzo. Był niedogrzany to mógł więcej palić jeżeli czujnik widział że temp jest niska i ECU podawał większą dawkę paliwa. Jeżeli mechanik spaprał robotę to źle poskładał głowicę, coś zepsuł czy coś i są efekty.


a jak 3 razy się zagotował z załączeniem czujnika i całkowitym wywaleniem płynu?

ADY/AGG - a nie będzie problemu z włożeniem do komory silnika? Jaka może być orientacyjna cena?
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez trollu » 1 gru 2012, o 18:14

Kordi napisał(a):a jak 3 razy się zagotował z załączeniem czujnika i całkowitym wywaleniem płynu?

nie wiem ocb z tym załączeniem czujnika ale z tym zagotowaniem to fakt, ja nawiązałem do tego że nie łapał temp ;-)
Kordi napisał(a):ADY/AGG - a nie będzie problemu z włożeniem do komory silnika? Jaka może być orientacyjna cena?

do mk3 były seryjnie montowane VR6 wiec wstawienie 2.0 R4 które gabarytami jest jak każdy inny R4 nie ma problemu, kupujesz odpowiednie łapy silnika bo nie wiem czy te z 2.0 czymś się różnią itp, wszystko jest p&p. Mając np angola GTI po prostu byś poprzekładał co potrzeba i tyle ;-)
co do ceny to jakoś szczególnie nie śledzę tematu ale nawet na forum widywało się kompletne silniki z wiązką i skrzynią po 1k z hakiem
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Kordi » 1 gru 2012, o 19:38

Dzięki trollu!
Zastanawiam się jeszcze nad taką rzeczą czy da radę wrzucić
1.6 (AEK, AFT, AKS)? Jest tam 101 KM. Czy jeśli chodzi o montaż, to ze względu na osprzęt jest on bardziej problematyczny dla 2.0 czy 1.6?
Czy w obu przypadkach nie warto walczyć o kilka kucy i założyć abs'a 90 KM?
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez trollu » 1 gru 2012, o 21:12

Kordi napisał(a):Czy jeśli chodzi o montaż, to ze względu na osprzęt jest on bardziej problematyczny dla 2.0 czy 1.6?

wątpię, obydwa były seryjnie montowane więc jest kwestia kupienia wszystkich gratów. 1.6 ma 16v czyli niby nowszy ale ma też przypadłości ADY/AGG czyli np padający czujnik położenia wału i wg mnie 2.0 będzie bardziej pancerny ale tutaj musieliby się wypowiedzieć posiadacze 1.6 16v ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Kordi » 4 gru 2012, o 19:44

temat do zamknięcia. Sprawa przyjęła inny obrót :-)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron