Golf 3 1,6 dziwne objawy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf 3 1,6 dziwne objawy

Postprzez marcin2e » 12 maja 2014, o 17:19

Witam,

Panowie mam dziwny problem z moim golfem. Już drugi raz mam problem z jego odpalaniem (ostatni raz w zeszłym roku).

Problem polega na tym, że golf nie chce odpalać. Przekręcając kluczyć nie słyszę działającej pompki paliwa, więc zapewne zacina się imo, lecz gdy ruszam kable z kostki gdzie sa przekaźniki oraz bezpieczniki w pewnym momencie wskazówka prędkościomierza podnosi się i zaraz odpala. Niestety teraz znowu pojawił się problem i znów nie mogę odpalić. Powiem szczerze, że nie wiem co jest grane, gdzie szukac przyczyny takiego zachowania i od czego zacząć. Sprawdziłem już bezpieczniki etc i żadnych niepokojących oznak nie ma. W czym tkwi problem, miał ktoś już podobne problemy?

Dzięki za odpowiedzi.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Golf 3 1,6 dziwne objawy

 

Postprzez 4thelement » 12 maja 2014, o 22:37

kostka, kostka i jeszcze raz kostka - oczywiście kostka stacyjki do wymiany :-)

zacznij od tego....
4thelement
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 13:09
Lokalizacja: BB

Postprzez marcin2e » 13 maja 2014, o 17:34

Rozumiem, że ruszanie kablami w skrzynce jest wyznacznikiem szwankującej kostki stacyjki?

Czy są to kostki uniwersalne czy należy zwrócić uwagę np na oznaczenie silnika etc?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez łukasz1983 » 13 maja 2014, o 22:46

marcin2e napisał(a):Rozumiem, że ruszanie kablami w skrzynce jest wyznacznikiem szwankującej kostki stacyjki?
Nie.


Jak ruszasz kablami w skrzynce i nagle dostaje prądu to świadczy to o tym,że prawdopodobnie nie łączy ci główny +
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 14 maja 2014, o 11:14

marcin2e napisał(a): lecz gdy ruszam kable z kostki gdzie sa przekaźniki oraz bezpieczniki w pewnym momencie wskazówka prędkościomierza podnosi się i zaraz odpala.

Odkręć skrzynkę bezpieczników i posprawdzaj wszystkie piny , wtyczki.
Oczywiście na ten czas odłącz aku.
Wskazówka obrotomierza nie powinna się podnosić bez odpalonego silnika.
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez marcin2e » 14 maja 2014, o 12:01

Podczas odpalania w momencie kiedy nie chce odpalić ruszam kabelkami, które sa w okolicy przekaźników i bezpiecznik po czym wskazówka podnosi się do 1000obr i za chwile samochód odpala.
Zdarza się jednak tak, że niestety nie udaje się i dochodzi do rozładowania aku.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pietrasiak2 » 14 maja 2014, o 12:19

marcin2e napisał(a):Podczas odpalania w momencie kiedy nie chce odpalić ruszam kabelkami, które sa w okolicy przekaźników i bezpiecznik po czym wskazówka podnosi się do 1000obr i za chwile samochód odpala.
Zdarza się jednak tak, że niestety nie udaje się i dochodzi do rozładowania aku.

Pisałem posprawdzaj te wtyki , oraz wiązkę od kostki do skrzynki.
Nie może być tak że poruszasz kabelkami i cudowne odpalenie gdzieś nie ma styku.
Równie dobrze możesz sprawdzić włączając zapłon i zapodać kabelkiem z plusa aku na cewkę rozrusznika (ten cienki kabelek).Jak będzie odpalał to kostka do wymiany :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez MiroGti » 14 maja 2014, o 14:32

Stawiam na zimne luty w przekazniku 30 bodajże podobnie mialem ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcin2e » 14 maja 2014, o 21:51

Pierwsze za co się zabrałem to przekaźniki.

Wyjąłem 3 z nich (nr 30 nr 18 i jakiś tam jeszcze) i podpiołem pod aku. 18 łądnie "cykała: natomiast 30 już nie. Tym samym rozebrałem 30 sprawdziłem złozyłem i póki co golfik działa.

Możliwe, że 30 się hmm zawiesiła?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 15 maja 2014, o 14:04

możliwe że się 30 zepsuł ale mało prawdopodobne żeby od niego się działo to co się działo. Przypadkowo raczej coś na kostkach za skrzynka poruszałeś i złapało styk. Wróci problem - to wujmuj skrzynkę i wszystko obejrzyj z tyłu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez MiroGti » 17 maja 2014, o 15:36

pablomed napisał(a):możliwe że się 30 zepsuł ale mało prawdopodobne żeby od niego się działo to co się działo.

przekaźnik 30 (na schemacie R3) sterowanie silnikiem
marcin2e napisał(a):natomiast 30 już nie

przejrzyj go dobrze najwyżej polutuj wszystkie styki w nim miałem w nim zimne luty chodź nie było widać na oko i zobacz co jest z iskrą jak nie pali i z paliwem może to przekaźnik pompy paliwa nawala , ogarnij najpierw czy iskra zawsze jest potem pomyślimy co dalej ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron