Golf 1,6 aft

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf 1,6 aft

Postprzez danupl » 6 lis 2013, o 23:44

Witam.

Od zakupu golfa minęło już trochę czasu, a mimo to (niestety) nie wymieniałem jeszcze przewodów Wn oraz świec. Samochód pali od razu lecz przy pierwszym odpaleniu zawsze kopci na niebiesko. Za drugim razem tego problemu już nie ma.

Myslałem, że jest to wina własnie przewodów/świec lub tez uszczelki pod głowicą lecz nie ubywa w znaczacym stopniu ani płynu chłodniczego ani także oleju. Czy tym faktem powinienem się na chwile obecna przejmować? Jesli tak to jak zapobiec dalszej "degradacji" silnika. Jakie przewody Wn oraz swiece powinienem kupić i jak sprawdzic co jest tego przyczyna?

Pozdrawiam.

Silnik chciałbym w możliwie doprowadzić do stanu, który pozwoli mi na jego eksploatację przez kolejne kilka lat.
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Golf 1,6 aft

 

Postprzez prezesik » 7 lis 2013, o 01:14

Wg mnie uszczelniacze zaworowe puszczają olej. Na postoju olej spływa na tłoki i przy ponownym uruchomieniu silnika pierw przepalany jest olej z tłoków, później już jest normalnie.
Kable WN droższe i najlepsze Beru, świece 3-elektrodowe NGK. Wymień też kopułkę i palec rozdzielacza.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez danupl » 7 lis 2013, o 09:31

Czy wymiana tych uszczelniaczy to dośc droga sprawa?
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 7 lis 2013, o 15:31

Części tanie poniżej stówki (uszczelniacze plus uszczelka pod pokrywę) ale mo że być problem ze znalezieniem mechnika który to zrobi bez zdejmowania głowicy, bo jest to manualnie dość trudne pracochłonne i nie pozwala zweryfikować dokładnie stanu głowicy. W razie czego opisy masz na forum jest to do zrobienia dla amatora. Warto tak zrobić nawet ryzykując nieskuteczność naprawy żeby uniknąć ściągania głowicy i sporych dodatkowych kosztów.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez danupl » 7 lis 2013, o 19:00

Wydaje mi się, że jednak wstrzymam się z ta naprawą w momencie, gdy zacznie cos szwankować. Obawiam się, że koszty moga jedna być znacznie większe (więcej części) niż zostało to opisane powyzej
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krzysiogol » 11 lis 2013, o 23:50

Ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą..przerabiałem to już u siebie.
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 39 gości