głośne zawory!!!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

głośne zawory!!!

Postprzez radekg819 » 9 mar 2009, o 00:06

:evil: chciałbym sie dowiedziec czy w silniku 1.4 ABD normą sa głosne zawory!!!tzn na wolnych obrotach słychac stukanie!!1
radekg819
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:23
Lokalizacja: CRA VW

głośne zawory!!!

 

Postprzez prezesik » 9 mar 2009, o 00:27

Jeżeli słychać stukanie to któryś popychacz się już zużył i jest do wymiany, a jak wymieniać to od razu wszystkie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez radekg819 » 9 mar 2009, o 08:11

duzy jest koszt wymiany popychaczy???? :-o
radekg819
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:23
Lokalizacja: CRA VW

Postprzez prezesik » 9 mar 2009, o 17:59

kosztów nie znam, ale jak masz trochę pojęcia o mechanice to bez problemu sam wymienisz. ABD to bardzo proszte w budowie silniki.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dziabi3 » 10 mar 2009, o 00:01

ja wymieniałem

i 8 popychaczy kosztuje 180 zł ale dobre firmy INA

robota prosta tylko mozesz ją zrobic na 2 sposoby

tzn

1 sposób to odkręcić koło pasowe rozrządu i wyjąc cały
2 odkrecic tylko panewki rozrządu i podnieść ile się da rozrząd tak aby dało sie wymienić popychacze bez odkręcania koła a odkręca się trudno

ja zrobiłem bez wyjmowania wałka i powiem ze ostatnią parę popychaczy wymieniłem ledwo bo przeszkadzał wałek który sterczał podniesiony do góry bo miał na koncu koło pasowe i siedział w osłonie plastikowej a w dodatku opierał sie o 2 szpilki panewek

a wszystko musi być złożone dobrze bez brudu bo na kocu wałka na ostatnich panewkach które są obwodami zymeryngów i aparatu zapłonowego niema uszczelek tylko gładkie powierzchnie


wypadało by miec klucz dynamometryczny do skręcania tego

a mechanik za robocizne wezmie 150 zł

a pamietaj ze dochodzi ustawienie rozrzadu i zapłonu

co jak pomyślisz jest proste bo pasek zakładasz aby koła na znaki pasowały a na apracie i obudowie głowicy robisz ryse tylko i tak samo składasz
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez radekg819 » 10 mar 2009, o 19:59

wielkie dzieki koledzy za pomoc sprubóje sam to zrobic!!!pozdrawiam ;-)
radekg819
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:23
Lokalizacja: CRA VW

Postprzez k_derek » 10 mar 2009, o 21:12

jesli mogę chciałbym sie przyłączyc do tematu. A mianowicie mam podobny problem gdyż w trakcie jazdy słuchac klekotanie pod maską. Jak zapalam jest cicho dopiero jak przygazuje czy włącze bieg i rozpoczynam jazde zaczyna klepać cos? Dzieje sie tak na kazdym begu. Wiecie co to może być?
Avatar użytkownika
k_derek
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 13:39
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez prezesik » 10 mar 2009, o 21:54

k_derek napisał(a):w trakcie jazdy słuchac klekotanie pod maską.
możliwe, że któryś popychacz hydrauliczny się już "wypracował" lub są już luzy na panewkach, a wtedy remont silnika lub wymiana panewek. Ale aby rozpoznać co to jest trezba posłuchać silnika.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez k_derek » 10 mar 2009, o 22:03

dzieki
prezesso napisał(a):remont silnika

oby nie:(
Avatar użytkownika
k_derek
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 13:39
Lokalizacja: Gdańsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości