. Jak odłączę wężyk który jak stoimy przodem do maski po prawej strony pod kolektorem to obroty wzrastaja do 900 ale na zimnym silniku jak pierwszy raz odpalę i tak nie trzyma ich, po rozgrzaniu samochodu do odpowiedniej temperatury jest ok. auto nagrzewa się przed 90 tak pokazuje wskazówka. Podczas jazdy jak jest rozgrzany włączę światła czy na postoju przekręcę kołami to obroty jak trzymają te nasze 650 albo 790 nie pamiętam ile dobrze ale jak użyje coś z elektroniki jak domykam okno czy otwieram, włączę klimatyzacje to chwilowo obroty spadają i wracają do swojego odpowiednika. Wszystko zaczeło się dziać po 2 tyg od wymiany oleju, z filtrem oleju, i filtr ( paliwa wymieniłem miesiąc później przy czujnika temp. ). Dziś zauważyłem, że data oleju jest ważna do 15/07/2015 Lotosa 15W40 City poprzedni był też Lotosa 15W40 ale bez jakiegoś city, czy może mieć to jakiś wpływ na to? myślałem też nad cewką ( której nie wymieniałem, poprzedni wlasciciel wsadził jakiś chiński zamiennik ), około 10 tyś temu były wymieniane świece żarowe nie mam pojęcia jak z nimi ale były wymieniane. Jeszcze opcja ostatnią zastanawiam się nad przepustnicą, niestety ten model silnika jest jednym niewypałem bo znajduje się w środku przepustnicy silniczek krokowy który odpowiada za otwieranie i zamykanie przepustnicy, na zimnym silniku dostaje za mało powietrza tzn słabe ciśnienie ma. W tym linku który jest zawarty znajdują się typowe objawy które opisuje powyżej. https://www.youtube.com/watch?v=72AXNBmQHz4 pierwsze odpalenie jest bez gazu, drugie zaś już z gazem. Jak tylko puszczę obroty to już zaczynają się jaja dziać. Pójdę teraz do auta to nagram kolejny.Domyślam się że jak mi ucieka pomału płyn z zbiorniczka chłodniczego, kopci na biało ( delikatnie przy odpalaniu tylko mała chmurka delikatnie niebiesko biała mam uszczelkę do wymiany ), na 12 tyś km wziął tylko 0,7 L oleju. Mam takie wrażenie, że po nagrzaniu się silnik nierówno pracuje.
https://youtu.be/kPFWxij83qA drugi filmik, gdzieś tam jest pokazana która została wymieniona od oparów paliwa, jeszcze muszę taką opaskę zaciskową zakupić. Akurat na tym filmiku silnik z rana był już odpalany i nagrzał się do 90 na postoju, teraz troszkę ostygł ale nie dużo.

) dalej to samo, wymieniłem filtr kabinowy ( przy okazji też ). Została mi odma i wężyki podciśnienia sprawdzić, dam znać. Przy okazji golf idzie w pon na kasowanie błędów i adaptacja przepustnicy ( może poprzedni mechanik nie zaadaptował przepustnicy, ew źle to zrobił ).
po zrobieniu tych rzeczy jest następująca sytuacja, wyciągam z prawej strony malutki wężyk z kolektora ssącego i wężyk zasysa powietrzysko 
i mechanik miał problem z ustawieniem zapłonu.