Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Sinet1 » 15 mar 2016, o 11:53

Witam forumowiczów, piszę tutaj do was swoją poradę dotyczącą problemu z moim golfem 3. Jest to 96r, silnik 1.6 AEE ( typowe bolączki falujących obrotów ) 75km na pełnym wtrysku, do tej pory cały czas nie miałem problemu z golfem od zakupu aż pięknego lata jak odpaliłem zaczął latać jak wariat obroty. Udałem się do mechanika w celu diagnozy, została przeczyszczona przepustnica, wymieniony czujnik halla ( używany oryginalny ), błędów komputer nie wykazał potem jakiś czas przez pół roku było dobrze, oddałem auto tacie aby zmienił olej ( laik trochę jestem i nie mam gdzie wymienić tego oleju ). Został zmieniony na Lotosa 15W40 mineralny i filtr oleju, filtr paliwa. Przez dwa tygodnie było wszystko ok! aż pod sklepem parkuje i nagle zgasł akurat zimno było wtedy, odpaliłem i zaczęły się jaja obroty zaczeły falować i lubił sobie zgasnąć np. na zimnym. Do tego samego mechanika ponownie poszedł, przepustnica jeszcze raz czyszczona i adaptacja przepustnicy dalej to samo, podmieniliśmy z szrotu przepustnice ( ale chyba nie o takim samym oznaczeniu i od komputera sterownik zaczął wariować było gorzej niż na tamtej ), a nóż może czujnik temperatury, został wymieniony dalej bez zmian, zacząłem szukać po internetach różnych opcji i znalazłem "zaworek elektryczny założony na przewodzie podciśnieniowym od pochłaniacza oparów paliwa.... " może to bo aktualnie u mnie zaworek elektryczny wcale nie chodził, ok pojechałem na szrot wydałem 30zł facet mi nawet na miejscu założył, zaworek zaczął bzykać :hehe: na ciepłym z silnikiem wszystko ok. Kiedy wyciągnąłem ten zaworek od lewej strony jak stoję do maski całkowicie, i odłączyłem na ciepłym pojawiły się 1000-1200 obrotów na ciepłym, dostał więcej powietrza i obroty wzrastały jakby ssanie się załączyło. Odłączyłem akumulator i wziąłem przy okazji do domu naładował go do pełna 12h ładowałem prostownikiem, wracam wkładam akumulator jest tak samo jak poprzednio z sytuacją obrotami mimo to ale widzę po zamontowaniu sprawnego bzyczka :lol: . Jak odłączę wężyk który jak stoimy przodem do maski po prawej strony pod kolektorem to obroty wzrastaja do 900 ale na zimnym silniku jak pierwszy raz odpalę i tak nie trzyma ich, po rozgrzaniu samochodu do odpowiedniej temperatury jest ok. auto nagrzewa się przed 90 tak pokazuje wskazówka. Podczas jazdy jak jest rozgrzany włączę światła czy na postoju przekręcę kołami to obroty jak trzymają te nasze 650 albo 790 nie pamiętam ile dobrze ale jak użyje coś z elektroniki jak domykam okno czy otwieram, włączę klimatyzacje to chwilowo obroty spadają i wracają do swojego odpowiednika. Wszystko zaczeło się dziać po 2 tyg od wymiany oleju, z filtrem oleju, i filtr ( paliwa wymieniłem miesiąc później przy czujnika temp. ). Dziś zauważyłem, że data oleju jest ważna do 15/07/2015 Lotosa 15W40 City poprzedni był też Lotosa 15W40 ale bez jakiegoś city, czy może mieć to jakiś wpływ na to? myślałem też nad cewką ( której nie wymieniałem, poprzedni wlasciciel wsadził jakiś chiński zamiennik ), około 10 tyś temu były wymieniane świece żarowe nie mam pojęcia jak z nimi ale były wymieniane. Jeszcze opcja ostatnią zastanawiam się nad przepustnicą, niestety ten model silnika jest jednym niewypałem bo znajduje się w środku przepustnicy silniczek krokowy który odpowiada za otwieranie i zamykanie przepustnicy, na zimnym silniku dostaje za mało powietrza tzn słabe ciśnienie ma. W tym linku który jest zawarty znajdują się typowe objawy które opisuje powyżej. https://www.youtube.com/watch?v=72AXNBmQHz4 pierwsze odpalenie jest bez gazu, drugie zaś już z gazem. Jak tylko puszczę obroty to już zaczynają się jaja dziać. Pójdę teraz do auta to nagram kolejny.

Domyślam się że jak mi ucieka pomału płyn z zbiorniczka chłodniczego, kopci na biało ( delikatnie przy odpalaniu tylko mała chmurka delikatnie niebiesko biała mam uszczelkę do wymiany ), na 12 tyś km wziął tylko 0,7 L oleju. Mam takie wrażenie, że po nagrzaniu się silnik nierówno pracuje.

https://youtu.be/kPFWxij83qA drugi filmik, gdzieś tam jest pokazana która została wymieniona od oparów paliwa, jeszcze muszę taką opaskę zaciskową zakupić. Akurat na tym filmiku silnik z rana był już odpalany i nagrzał się do 90 na postoju, teraz troszkę ostygł ale nie dużo.
Sinet1
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 11:44
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

 

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Paweu » 15 mar 2016, o 20:05

tl;dr

streści to ktoś?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez GolfiarzJR » 15 mar 2016, o 22:01

Dziwny przypadek , olej nic do tego nie ma , wyglada tak jakby silnik był "przyduszany" zobacz filtr powietrza ten talerz , odma i weżyki podcisnienia czy nie sa zatkane i po prostu silnik się dławi
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Sinet1 » 15 mar 2016, o 22:08

Okej sprawdzę i dam znać.
Sinet1
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 11:44
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Sinet1 » 18 mar 2016, o 18:22

Sprawdziłem filtr powietrza ( przy okazji wymieniłem, bo to kosztuje grosze :P ) dalej to samo, wymieniłem filtr kabinowy ( przy okazji też ). Została mi odma i wężyki podciśnienia sprawdzić, dam znać. Przy okazji golf idzie w pon na kasowanie błędów i adaptacja przepustnicy ( może poprzedni mechanik nie zaadaptował przepustnicy, ew źle to zrobił ).
Sinet1
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 11:44
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez GolfiarzJR » 19 mar 2016, o 18:55

Ok , sprawdź tą odmę i te wezyki , sprawdź czy mikser powietrza (pod prawą lampą) działa itd czy wszystko jest podłaczone
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Sinet1 » 19 mar 2016, o 20:13

jak patrzę w stronę maski to po lewej stronie? jak idzie wężyk od oparów powietrza to pod lampą jest takie czarne do którego dochodzi właśnie ten wężyk gumowy? i tam w tych okolicach przezroczysty wężyk ( to chyba tędy paliwsko idzie :P ) on jakieś odgłosy wydaję? czy jak?, pisałem na pw. do ciebie które to są wężyki podciśnieniowe jakieś zdjęcie zaznaczenie w paincie albo podpowiedź mała :3 czy to są te wężyki co dochodzą do kolektora? lub te co idą od tej czarnej skrzyneczki jak przed maska stoję to pod lewą lampą, idzie wężyk do oporów powietrza, potem bzyczek, i do kolektora czy tam do przepustnicy. Teraz jest coś nowego :D po zrobieniu tych rzeczy jest następująca sytuacja, wyciągam z prawej strony malutki wężyk z kolektora ssącego i wężyk zasysa powietrzysko :D na zimnym po nocy pokręcę rozrusznikiem ( ale tylko z wyjętym wężykiem, bo z nie da rady ), mimo to ciężko mu złapać te obroty żeby trzymał a jak odpali to widać od akumulatora kontrolkę jakby nieładował, jak dodam gazu kontrolka znika i jest ok. 800 obrotów trzyma, i cały czas ale spadają falują obrotki sobie. Ruszam wszystko jest ok, jadziemy sobie jedyneczka potem dwójeczka Wysprzęglanie! i zdycha całkowicie od razu do 0 obrotów, musze go pochyrlchać ale to już z gazem trzymając załapie obroty przegazówka, i trzyma 900 obrotów ( wiadomo wężyk jest odpięty to więcej powietrza dostaje ), po rozgrzaniu spada do tych 800 ew. 790 jak sterownik mu nakazuje tylko dziwnym trafem wskazówka nigdy nawet nie osiągnie 90*C tylko przed 90*C temp ( Może dlatego że zazwyczaj jeżdzę po mieście=krótkie dystanse i silnik jest niedogrzany, muszę wjechać gdzieś na obwodnice ) i po nagrzaniu jest ok jakby mu nic nie dolegało :D Zresztą jutro zaprezentuje filmik z tym wszystkim :-)
Sinet1
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 11:44
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Sinet1 » 21 mar 2016, o 20:09

Sprawa rozwiązana, przepustnica do wymiany :/ i mechanik miał problem z ustawieniem zapłonu.
Sinet1
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 11:44
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Falowanie obrotów 1.6 AEE 75km (FILM)

Postprzez Sinet1 » 24 mar 2016, o 22:14

Dupa :C przepustnica wymieniona, wyczyszczona, gdyby adaptacja była potrzebna to by miał po 1k zwyż obrotów a on cherchla, jutro sprawdzę cewkę, aku ( podmienie z innego auta ), i świece iskrowe. Zastanawiam się nad aparatem zapłonowym jeszcze i termostatem ( ale termostat myślę że ok działa, bo rozgrzewa teraz do 90 stopni i co jakiś czas nawet wentylator się załączy ).
Sinet1
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 11:44
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - Kolejnym godnym zaufania holownikiem jest ta całodobowa pomoc drogowa w Gdańsku i w całej okolicy.



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości