Fachowe ustawienie zapłonu lampą stroboskopową - 1.8 ABS

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Fachowe ustawienie zapłonu lampą stroboskopową - 1.8 ABS

Postprzez Digifant » 14 maja 2013, o 22:40

Stwierdziłem, że warto by wyregulować zapłon w moim Golfie 1.8 ABS.
Kupiłem lampę stroboskopową Yato YT-7312 z pokrętłem w zakresie 0-60 stopni. Instrukcja ustawienia zapłonu w książce VOLKSWAGEN GOLF I VENTO mówi, że należy odnaleźć podziałkę kątową na kole zamachowym i w świetle lampy stroboskopowej porównać z wrębem na korpusie skrzyni biegów. Ale na kole zamachowym odnalazłem jedynie jeden znak (kreskę). Jak krok po kroku prawidłowo ustawić zapłon w tym silniku ? Może moje pytanie wydaje się banalne, ale instrukcja obsługi dołączona do zakupionej lampy jest bardzo ogólnikowa.
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Fachowe ustawienie zapłonu lampą stroboskopową - 1.8 ABS

 

Postprzez pablomed » 16 maja 2013, o 22:55

google grafika ci powiedzą o który znak na kole zamachowym chodzi. Skoro masz lampę z regulacją kąta tp teoretycznie ustaw ją na 6 i wówczas patrzysz aby znak OT na kole zgrał się z ze znakiem na obudowie. Ale ponieważ nie jest takie całkiem pewne czy 6 ustawione na lampie to faktycznie jest 6, to powtórz test z lampą ustawioną na zero i wówczas patrzysz na znak na kole do ustawiania zapłonu - jest w przód od znaku OT ok 2 - 3 cm. Jeden to występ drugi kropka znajdziesz łatwo który na fotkach obecnie sam zapomniałem.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Digifant » 17 maja 2013, o 21:47

Zamieszczam foto zrobione w moim samochodzie. Widoczny jest tylko jeden znak. Czy to prawda, że w silniku 1.8 ABS znak do ustawienia zapłonu należy wyznaczyć po odmierzeniu 12 mm od znaku OT na kole zamachowym ?
Obrazek
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pablomed » 17 maja 2013, o 23:21

pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Digifant » 18 maja 2013, o 00:14

Przeczytałem na forum, że przed przystąpieniem do regulacji zapłonu powinno się zablokować ECU za pomocą VAG-u. Posiadam dostęp do interfejsu i oprogramowania Polski Vag. Czy taki sprzęt wystarczy do zablokowania, czy taka procedura jest konieczna i jak to wykonać ?
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pablomed » 19 maja 2013, o 23:02

nie w tym silniku, nic takiego nie trzeba robić.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości