Ekonomiczne obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ekonomiczne obroty

Postprzez pablo294 » 7 kwi 2012, o 18:44

Ja i pare moich kolegów posiadających golfy zastanawia się jakie są ekonomiczne obroty w silniku 1,6. Czy jeździć poniżej 2000 obrotów ? Zdania są podzielone. Przy jakiej stałej prędkości obrotowej nasze silniczki są najbardziej ekonomiczne ? Jakieś wykresy ?
pablo294
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 16:22
Lokalizacja: Rybnik

Ekonomiczne obroty

 

Re: Ekonomiczne obroty

Postprzez BuliQ » 7 kwi 2012, o 18:49

pablo294 napisał(a):Ja i pare moich kolegów posiadających golfy zastanawia się jakie są ekonomiczne obroty w silniku 1,6. Czy jeździć poniżej 2000 obrotów ? Zdania są podzielone. Przy jakiej stałej prędkości obrotowej nasze silniczki są najbardziej ekonomiczne ? Jakieś wykresy ?



Poniżej 2000 obr. to ty chyba na 4 biegu bedziesz jeździl..O ekonomicznej jeździe mówi zasada eco drivingu..Czyli tak: jazda do 90km/h lub maxymalnie 2500 obrotów..Reszta do poczytania w google :-D
BuliQ
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 lip 2008, o 23:53
Lokalizacja: Rzepin

Postprzez pablo294 » 7 kwi 2012, o 18:50

no właśnie to zależy od silnika. Chodzi mi o stałą prędkość, jakie obroty najlepiej utrzymywać. Możliwe, że gdzieś są wykresy dla naszego samochodu.
pablo294
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 16:22
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez slawek5t » 7 kwi 2012, o 19:43

2500-3000 obr....... - najlepsze takie aby mało palił.

2000 to dla diesla :D
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Schnaider » 7 kwi 2012, o 20:18

Dla 1.6 ABU na trasie jak trzymasz 3 000 obrotów to jest spalanie około 8 litrów LPG, a prędkość w granicach 120 km/h.
Dla mnie jest to ekonomiczna jazda.

Oczywiście przy jeździe ok. 100 km/h (obroty 2 500) możesz zejść nawet do 7 litrów LPG, ale to już nie na drogach szybkiego ruchu.

Poza tym na ekonomiczną jazdę składa się więcej czynników: przede wszystkim styl jazdy (przyspieszanie), ciśnienie w oponach i ich szerokość, itd.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA

Postprzez czepi » 7 kwi 2012, o 22:24

Z tego co mi wiadomo to silniki mają największą sprawność (czyli stosunek mocy włożonej do oddanej) przy momencie maksymalnym.. czyli ja bym szukał charakterystyki momentu w funkcji obrotów dla danego silnika i starał się odczytać wartość obrotów przy której silnik uzyskuje już moment zbliżony do maksymalnego. W dieslach moment maksymalny występuje bardzo nisko i jest w miarę stały w szerokim zakresie obrotów... stąd może pochodzić oszczędność klekocików :)
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez pablomed » 7 kwi 2012, o 23:11

pablo294, wg mnie unikać obrotów poniżej 2000, przyśpieszać ostro do żądanej prędkości a potem jechać na najwyższym możliwym biegu z taką prędkością jak jest dla danych warunków odpowiednie minimalnie wciskając gaz na tyle żeby tą prędkość utrzymać. Golf ma już na tyle dobry silnik że moment jest mniej więcej stały w użytkowym zakresie obrotów i niema sensu więcej się nad tym zastanawiać bo auto ma tobie służyć a nie ty jemu. Osobiście zmieniam biegi po skandynawsku czyli I, III, V a już czwórki bardzo mało używam , tyle że mam dwulitórwkę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez slawek5t » 8 kwi 2012, o 00:23

Czyli takie obroty jakie podałem mniej wiecej . Napewno nie mniej niż 2500. i nie wiecej niz 3.000-3200
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Ekonomiczne obroty

Postprzez PabloSBT » 8 kwi 2012, o 09:48

pablo294 napisał(a):Ja i pare moich kolegów posiadających golfy zastanawia się jakie są ekonomiczne obroty w silniku 1,6. Czy jeździć poniżej 2000 obrotów ? Zdania są podzielone. Przy jakiej stałej prędkości obrotowej nasze silniczki są najbardziej ekonomiczne ? Jakieś wykresy ?
najlepiej sprawdzic w jakich obrotach samochod ma najwieksza moc i to podzielic na pol i dodawac mocno gaz az do rozpedzenia samochodu później trzeba sie starac utrzymywac stała predkosc najlepiej 90 km/h bo przy takiej predkosci samochód najmniej pali i jak widzisz z daleka ze ktoś stoi to hamuj silnikiem zmniejszajac biegi i samochód bedzie mniej palil ;)nie wolno zmieniac biegów co 2000 w benzyniakach samochód dosyc ze wiecej pali bo dluzej sie rozpedza to pracuje pod duzym obciazeniem no chyba ze ma sie turbo działajace w pelnym zakresie obrotów.
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablo294 » 8 kwi 2012, o 11:59

Tak koledzy, znam zasady eko drivingu i je stosuje, tylko że zawsze zastanawiało mnie z jaką predkościa obrotowa stale jeździć. Czyli po miescie najlepiej 4 2200 obrotów i okolo 65 na godznie, wtedy bedzie najmniej palil, dobrze rozumiem ? Najlepszy byłby wykres, ktoś gdzieś na tym forum powiedział, że taki istnieje. Dzięki wszystkim !
pablo294
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 16:22
Lokalizacja: Rybnik


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości