Dziwne zachowanie- chyba odma

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziwne zachowanie- chyba odma

Postprzez Thorsten » 26 cze 2014, o 14:51

Witam!
Borykam się z dziwnym problemem otóż w ostatnią zimę zamarzła mi odma przez co olej wybijał bagnetem. Auto pojechało do mechanika który nie przyznał się że kleił odmę silikonem - za pewne uszkodził ją i chciał na szybko naprawić wadę. Od tamtej pory pojawiło się lekkie znikanie oleju, lecz to wina uszczelki pokrywy zaworów. Silnik to 1.6 AEE 75KM. Kupiłem nową uszczelkę i problem znikającego oleju znikł. Jednak miesiąc po wymianie problem wrócił... olej znika a do tego widać że silnik poci się spod nowej uszczelki. Aha, po akcji w zimę dodałem do odmy połączenie z korka wlewu oleju do przewodu odmy co podobno miało usunąć powtórkę problemu zatkanej/zamarzniętej odmy. Na wewnętrznych ściankach przewodu odmy zauważyłem osadzanie się mazi o konsystencji masła. Dziś jednak jak się okazało jak powiedziałem uszczelka zaczęła puszczać olej, stan oleju zmalał, do tego znikła maź z przewodów. Czyżby znów zatkana odma? Do pełni szczęścia jest problem z uszczelką przepustnicy... jest cała w oleju! skąd olej pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym- nie wiem :zalamany:

Może ktoś mi pomoże bo ręce załamuje... nowa uszczelka na wyrzucenie eh...

aha, silnik ma dobrą kompresje i nie bierze oleju. Ubytek oleju to owy wyciek spod pokrywy zaworów.

Chce wymienić całkowicie odmę tylko martwią mnie ślady świeżego oleju przy przepustnicy.

Oraz primo dwa czy ta odma będzie pasować?
http://allegro.pl/vw-golf-iv-1-6-odma-silnika-036103464g-i4302448207.html
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Dziwne zachowanie- chyba odma

 

Postprzez MiroGti » 26 cze 2014, o 16:59

Jasper napisał(a):Czyżby znów zatkana odma?

Wygląda na to że tak , zaglądnij co z odmą , bo chyba nie ma u ciebie odpowietrzenia silnika dobrego i dmucha do góry
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 27 cze 2014, o 08:34

MiroGti, no właśnie dziś zamówię nową odmę bo jeśli mechanik uszkodził obecną którą mam w aucie i nie raczył się przyznać to jej stan jest fatalny. Złość ogarnia bo gdyby wspomniał że jest uszkodzona to wymienił bym ją czym szybciej a tak to kupiłem nową uszczelkę którą mogę wywalić i muszę kupować nową.
Próbę ratowania obecnej odpuszczę sobie- może kiedyś postaram się ją naprawić i będzie leżeć w zapasie na wypadek czegoś tam.

Za pewne ten patent z łączeniem korka oleju z przewodem odmy sprawił że nie miałem powtórki z rozrywki z zimy.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 27 cze 2014, o 09:36

Jasper napisał(a):Aha, po akcji w zimę dodałem do odmy połączenie z korka wlewu oleju do przewodu odmy co podobno miało usunąć powtórkę problemu zatkanej/zamarzniętej odmy.
To akurat nie da ci za wiele.
W 1,4 ABD i 1,6 ABU jest seryjnie zrobione odpowietrzenie pokrywy zaworów,i mi osobiście w zimie prawdopodobnie przez zamarznięcie tego wężyka wywaliło olej.

Ja na zamarzającą odmę zastosowałem taki patent,że ściągnąłem wężyk z pokrywy zaworów,i na wyjściu z pokrywy zamontowałem trójnik,na górnym wyjściu zamontowałem filtr odmy,a na boczne wyjście założyłem wężyk,który idzie do odmy.
W zimie jakby zamarzła odma,to nie wywali oleju,bo nadmiar ciśnienia ujdzie przez filtr odmy,a jakby silnik chciał wyrzucić nadmiar oleju to wróci przez trójnik wężykiem do odmy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 27 cze 2014, o 13:48

łukasz1983 napisał(a):Ja na zamarzającą odmę zastosowałem taki patent,że ściągnąłem wężyk z pokrywy zaworów,i na wyjściu z pokrywy zamontowałem trójnik,na górnym wyjściu zamontowałem filtr odmy,a na boczne wyjście założyłem wężyk,który idzie do odmy.
W zimie jakby zamarzła odma,to nie wywali oleju,bo nadmiar ciśnienia ujdzie przez filtr odmy,a jakby silnik chciał wyrzucić nadmiar oleju to wróci przez trójnik wężykiem do odmy.


No właśnie kolego to właśnie mam. Mój aee fabrycznie nie ma połączenia pokrywy zaworów z odmą. Ja wywierciłem w korku oleju otwór średnicy 4-5mm i wkleiłem kawałek rurki. Potem wziąłem kawałek rureczki pcv średnicy hmm 12mm( tyle ile ma przewód odmy wewnątrz) i wkleiłem do niej kawałek mniejszej rurki tworząc coś ala jak wpięcie. Potem ten rozgałęźnik wmontowałem w przewód odmy i połączyłem dodatkowe wyjście do rureczki od korka oleju.
Dzięki temu teoretycznie gdy odma zamarznie to nadmiar ciśnienia wyjdzie górą przez korek do obudowy filtra( bo tam wchodzi przewód odmy).

Myślałem o zakończeniu przewodu z korka jakimś małym filtrem powietrza, np. jakiś chiński stożek ze skutera. Tylko czy zda to egzamin?

Teoretycznie montaż małego stożka na korek oleju może zadziałać ale w sytuacji gdy zatka się odma i zacznie wzrastać ciśnienie w silniku. A co gdy odma będzie sprawna? Ciśnienie będzie wyrównywane przez odmę. To chyba ma sens, co koledzy na to? Odma plus mały filtr na korku oleju?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości