Dziwna praca silnika wysokie spalanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dziwna praca silnika wysokie spalanie

Postprzez Golf Maniak » 30 cze 2014, o 21:01

Panowie od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z dziwnym zachowaniem swojego gofra.Postaram się opisać w czym tkwi problem może ktoś z was miał podobną historię ze swoją maszyną a mianowicie od pewnego czasu mam wrażenie że samochód nie pali mi na wszystkie cylindry (szarpie pzerywa potrafi zgasnąć przy ruszaniu drastycznie wzrosło spalanie do ok 10l/100km).W pierwszej kolejności wymieniliśmy kable zapłonowe świece.Była chwilowa poprawa ale w dniu dzisiejszym (przy intensywnych opadach deszczu objawi powróciły).W dniu dzisiejszym zauważyłem że objawy te lubią nasilić się przy wjeżdzie wyjeżdzie z ronda gdy delikatnie przechyli się samochód.Ktoś coś mógłby doradzić podpowiedzieć :?: w najbliższym czasie i tak planuję gruntowny remoncik ale nie chciałbym owej usterki naprawiać metodą prób :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Dziwna praca silnika wysokie spalanie

 

Postprzez prezesik » 1 lip 2014, o 00:44

Wraz z kablami WN i świecami trzeba było wymienić też kopułkę i palec rozdzielacza - to pierwsze co bym wymienił na Twoim miejscu.
Drugim problemem jest to gaśnięcie na zakręcie (nawet się zrymowało :-) ) PrZyczyna tkwi prawdopodobnie w braku oringu uszczelniającego w pompie paliwa. Czytałem kiedyś, że podczas wymiany pompy paliwa nie zakładany jest oring uszczelniający w pompie (nie wiem który) i pompa podczas przechyłu auta przy niewielkiej ilości paliwa łapie powietrze, stąd chwilowy brak mocy. Miałem to samo, ale mi to nie przeszkadzało, bo latałem na LPG.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Golf Maniak » 1 lip 2014, o 05:09

prezesik napisał(a):Wraz z kablami WN i świecami trzeba było wymienić też kopułkę i palec rozdzielacza - to pierwsze co bym wymienił na Twoim miejscu.
Drugim problemem jest to gaśnięcie na zakręcie (nawet się zrymowało :-) ) PrZyczyna tkwi prawdopodobnie w braku oringu uszczelniającego w pompie paliwa. Czytałem kiedyś, że podczas wymiany pompy paliwa nie zakładany jest oring uszczelniający w pompie (nie wiem który) i pompa podczas przechyłu auta przy niewielkiej ilości paliwa łapie powietrze, stąd chwilowy brak mocy. Miałem to samo, ale mi to nie przeszkadzało, bo latałem na LPG.


Tak wiem że przy wymianie świec i kabli powinienem wymienić kopułkę i palec rozdzielacza leżą na półce w warsztacie znajomego(nie miałem czasu podjechać.A odnośnie gaśnięcia też podejrzewałem problem z pompką paliwa.Także dzięki za pomoc.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez deusiwo » 1 lip 2014, o 20:18

Sprawdź też podciśnienie idące od serwa do głowicy, w połowie wężyka są takie 2 kapturki czasami nieszczelne i przez to silnik lubi tak "prykać" bo nie dopala na 4 cylku, u mnie po zatkaniu tego zaczął równiutko pracować, przestało szarpać autem na wolnych (myślałem że mam poduchy do wymiany) i spalanie duuużo spadło. Z tym ze ja mam ADZ nie wiem czy tak samo jest w AFT, no i niekoniecznie to musi być to ale warto sprawdzić :)
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości