Dymi na niebiesko po rozgrzaniu silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dymi na niebiesko po rozgrzaniu silnika

Postprzez damianos016ns » 29 kwi 2014, o 15:50

Witam wszystkich jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość,posiadam VW Golf III 2.0 8v Gti 94r kod silnika 2E

i mój problem polega na tym po odpaleniu Auta wszystko jest ok pracuje równo nie kopci problem zaczyna się wtedy gdy temperatura oleju wzrośnie do powiedzmy 80 stopni zaczyna kopcić na niebiesko biały dym który strasznie śmierdzi aż w gardło drapie i teraz pytanie za co pierwsze się brać uszczelniacze pierścienie? pomiar kompresji na letnim silniku to 12,8,13,13,5,13 więc to dla mnie zagadka..nie chce zmieniać silnika bo powymieniałem już rozrząd paski itp

proszę o sugestie i proponowany koszt naprawy chyba że lepiej od razu słupka szukać..jeśli chciałby ktoś pomóc jestem z Nowego Sącza


po kupnie auta jak zmieniałem olej to był strasznie czarny jak w dieslu wlałem najtańszy minerał żeby go przepłukać a przebieg wiesz że do ustalenia ;D
ze niedługo zmienię z powrotem na coś lepszego tylko nie wiem czy jest sens.. olej Gm 15w40

Zaobserwowalem jeszcze ze po wyjeciu bagnetu obroty wzrastaja a jak odkrece korek oleju to auto gasnie
a jezeli zrobie to pomalu obroty spadna iledwo sie utrzymuja a i zadnej mgielki nie zaobserwowalem jedynie bardzo
Mocny dzwiek ssania i tez nie ma dymu sprawdzalem na letnim silniku napisze pozniej co sie dzieje na rozgrzanym

sprawdziłem na gorącym silniku temperatura oleju 92 stopnie wyciągam bagnet obroty podskoczą i normują się nie ma dymu odkręcam korek wlewu oleju auto gaśnie całkiem lub przygasa jak już się uda odkręcić korek oleju i autko nie zgaśnie też nie ma dymu nawet jak dodam gazu to nic nie kopci z pod korka zaobserwowałem jeszcze pęknietą rure od odpowietrzenia silnika czyli odme ta co wychodzi z bloku czy przez nieszczelną odmę bądź zatkaną auto może kopcić ?
damianos016ns
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 kwi 2014, o 15:45
Lokalizacja: Nowy Sącz

Dymi na niebiesko po rozgrzaniu silnika

 

Postprzez Pioneerek » 30 kwi 2014, o 12:18

Biały dym to oznaka ze może być walnięta uszczelka pod głowicą i woda idzie w cylindry , mój 2E też kopcił na niebiesko pomogła mu wymiana uszczelniaczy zaworowych brał jakieś 0,5 L oleju na 700 km. A co do gaśniecia po odkręceniu korka od oleju to wyczytałem że to normalna sprawa w tych silnikach. Mam nadzieje że wszystko jest w miare zrozumiale napisane :P
Nie śpię bo spamuje na forum. :P
Czerwony Przyjaciel https://www.golf3.pl/moj-golf/mk3-czerwony-edyszyn-t22148.html
Pioneerek
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 7 lis 2009, o 23:53
Lokalizacja: LaskoVWa
Rocznik: 1995
Silnik: AGU
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 30 kwi 2014, o 14:01

to z obrotami no norma, dymienia określone przez Ciebie na niebiesko białe: to musisz się zdecydowac czy niebieskie czy białe.
Pewnie niebieskie, więc pytanie: czy od uszczelek zaworów czy od pierscieni. Praktycznie najlepiej zmienić w ciemno uszczelki zaworów bez zdejmowania głowicy, to zwykle starcza w tych silnikach bo sa bardzo trwałe. Koszt nieduży opisy na forum, można robić samodzielnie, a jeśli nie potrafisz to koniecznie znajdź mechanika który zrobi to bez zdejmowania głowicy, nie daj się przekonać że głowica musi być zdjeta bo od razu będziesz skasowany na parę stów czy potrzeba czy nie. Nie pomoże: to bierzesz się za pęłną weryfikację czyli zdjęcie głowicy jej ocena i zmiana pierścieni.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - http://kola.com.pl/pl/p/Zestaw-kolowy-staly-B-POEV-100R/133



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości