duszenie, dławienie się silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Ranger » 13 lip 2012, o 20:45

Kolego, uszkodzony sterownik podaje zadużą dawke paliwa i przez to auto sie dławi, świece są okopcone, a ty czujesz zapach niedopalonej benzyny - jak tam spalanie tego motoru? nie za wysokie?
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

 

Postprzez kamil3 » 15 lip 2012, o 21:16

no u mnie ostatnio wyszlo 12 l na benzynie i 13 lpg. i nie wazne czy szybko czy wolno miasto czy trasa przewaznie wychodzi mniej wiecej takie. ostatnio podpialem komputer i wyswietlal sie jakis blad o za duzej dawce czy cos podobnego i ze to blad sporadyczny. skasowalem to i bylo dobrze dopoki silnik sie nie rozgrzal do 90 i znowu to wrocilo.
jak chcesz miec sprawnego golfika, to nigdy nie zostawiaj go samego u mechanika ;-)
Avatar użytkownika
kamil3
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez e-piotrek » 15 lip 2012, o 22:05

"Ranger" - jeżdżę niemalże codziennie samochodem z tym że robię małe przebiegi, faktycznie ostatnimi czasy jak bym częściej zaglądał na stację benzynową.Słuchaj mógł byś mi napisać gdzie ten sterownik się znajduje i jak fachowo on się nazywa i czy jest duży koszt kupna tego sterownika? - jeśli niewielki to go wymienię.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez Ranger » 15 lip 2012, o 23:31

Żeby dostać sie do sterownika czyli fachowo komputera trzeba po otwarciu maski dobrać sie do podszybia czyli tego plastiku zaraz pod szybą. Sterownik zamocowany jest po prawej stronie (tej pasażera, bo stojąc przed maską to będzie lewa strona) i jest on zaraz obok obudowy filtra kabinowego. Nie jestem teraz do konca pewien czy sie będzie dało odczytać numery bez demontowania tego elementu, ale możecie sobie ściągnąc tą gumową uszczelke i sprobować odgiąć ten plastik by spisać sobie numery. Chyba numer górny musi być jedynie identyczny, ten drugi przy znaczku VW niekoniecznie, ale o to można jeszcze dopytać sprzedającego. Jeżeli nie dacie rady w taki sposób to sobie podważycie spinki, które to trzymią i wypniecie samą lewą część podszybia (można przy okazji zmienić filter kabinowy jeżeli dawno nie był zmieniany :mrgreen: ).

Koszt zależy gdzie, ale mniejwięcej 150-200zł np w sklepie z częściami używanymi. Wyboru odnosnie wymiany zbytniego nie macie, bo po pierwsze każdy kilometr was kosztuje 2x więcej niż powinien (może nawet złotówke za każdy), a bez wymiany może wkońcu dojść do tego, że silnik będzie tak zalany, że już nie odpali.


aha i jeszcze przy wymianie pamiętać o odłączeniu akumulatora ;)

a i jeszcze jedno, błąd o zbyt bogatej mieszance wyświetlany na komputerze po wymianie będzie można skasować i już nie będzie sie pojawiał :roll:
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez kamil3 » 10 wrz 2012, o 19:24

Ja miałem identyczny przypadek. Pomogło uszczelnienie przepustnicy. Tj. wymiana podstawy przepustnicy i zmiana uszczelki na czyms takim szpiczastym od spodu przepustnicy.

Diagnoza jest prosta. Sparciała guma podstawy przepustnicy wpuszczała "lewe" powietrze i auto sie dławiło po odpaleniu.

Teraz odpalam i jade. Nie mam żadnych zamuleń. W międzyczasie kupiłem sondę gatza czy jakos tak na allegro i nie polecam takiego zakupu, bo sonda działa gorzej od mojej fabrycznej 18 letniej, sprawdzane na komputerze. Zostałem przy starej sondzie. Zmieniałem także czujnik Halla, kable, świece, aparat zapłonowy i pewnie jeszcze pare innych rzeczy których nie pamietam, a tu chodziło tylko o podstawę przepustnicy.

Pozdrawiam!
jak chcesz miec sprawnego golfika, to nigdy nie zostawiaj go samego u mechanika ;-)
Avatar użytkownika
kamil3
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 sty 2008, o 22:49
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez e-piotrek » 14 paź 2012, o 18:00

...macie jeszcze jakieś pomysły, co może być przyczyną tej usterki?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez Spoksik » 15 paź 2012, o 18:43

Panowie, dzisiaj zauwazylem problem z golfiarem. Silnik 1.4
Wymienilem płyny, olej, filtry kopułke i palec. Świece i kable dopiero jutro odbiore.
Pojawił się problem, a mianowicie. Bardzo cięzko zapala, silnik ni epracuje równo( nawet po rozgrzaniu)
Fakt faktem że na wolnych obrotach potrafi mieć je bardzo niskie i za chwile podnieść po czym znowu niskie. Jeszcze dwa dni temu było ok, pomijając lekkie poszarpywanie na jałowym.
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 17 gości