Drgania na biegu jałowym na postoju golf III 1.4 benzyna

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Drgania na biegu jałowym na postoju golf III 1.4 benzyna

Postprzez Bartolomeus » 21 lis 2013, o 18:41

Witam, proszę o pomoc mam dość duże drgania na biegu jałowym na postoju golf III 1.4 benzyna 97 r.
Dokładnie kiedy silnik ma obroty 1 tys. wszystko jest ok, jak się rozgrzeje i spadają do 800 buda na postoju i włączonym silniku strasznie drga. Same obroty nie falują nie skaczą, kultura pracy silnika jest ok. Wymieniona została przez mechanika teoretycznie jedna zużyta poduszka, natomiast mało co to pomogło. Mechanik mówi iż wymiana pozostałych nie jest wskazana bo są ok.
Auto ma moc nie przerywa, ale te masaże na postoju strasznie mnie irytują. Jeżeli możecie pomóc będę wdzięczny. Może polecicie jakiś warsztat z Wrocławia, który poradzi sobie z tym problemem?

Pozdrawiam
Bartosz
Bartolomeus
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Wrocław

Drgania na biegu jałowym na postoju golf III 1.4 benzyna

 

Postprzez łukasz1983 » 21 lis 2013, o 18:47

Bartolomeus napisał(a): Wymieniona została przez mechanika teoretycznie jedna zużyta poduszka
Poduszka po wymianie potrzebuje czasu,by się ułożyła.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bartolomeus » 21 lis 2013, o 18:56

łukasz1983 napisał(a):
Bartolomeus napisał(a): Wymieniona została przez mechanika teoretycznie jedna zużyta poduszka
Poduszka po wymianie potrzebuje czasu,by się ułożyła.



Przenosi drgania tak że wkłady w bocznych lusterkach drgają i rygielki dzwonią w drzwiach. Tak samo było prze wymianą jak i po wymianie. Przejechałem ze 200 km i nic nie uległo poprawie..
Bartolomeus
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 21 lis 2013, o 19:08

Bartolomeus, Jak drga to na bank poduchy.
Odpal auto,macha do góry i łapiesz po kolei za każdą poduchę i znajdziesz,która jest jeszcze do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 22 lis 2013, o 23:37

łukasz1983 napisał(a):Bartolomeus, Jak drga to na bank poduchy.


Lepiej niech kolega napisze jakiej firmy poduszkę zamontował mechanik?


Bartolomeus napisał(a):Przenosi drgania tak że wkłady w bocznych lusterkach drgają i rygielki dzwonią w drzwiach. Tak samo było prze wymianą jak i po wymianie.


Która poduszka została wymieniona bo sa 3 jak wiemy.

Bartolomeus napisał(a):Przejechałem ze 200 km i nic nie uległo poprawie..


No to jest raczej za krótki dystans.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pablomed » 23 lis 2013, o 19:13

Bartolomeus, poduszki zostaw w spokoju to nie diesel. Zapewne masz zbyt ubogą mieszankę na jałowych obrotach wówczas trzeba będzie prawdopodobnie podłączyć auto pod komp, ew. najpierw oczyścić przepustnicę i dopiero jechać na komputer, wina może być też w przepływomierzu, w sondzie lambda, w dziurawym wydechu przed sondą, czyli wszystko to co wpływa na prawidłowy skład mieszanki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bartolomeus » 28 lis 2013, o 18:41

Paweu_mk3 napisał(a):
łukasz1983 napisał(a):Bartolomeus, Jak drga to na bank poduchy.


Lepiej niech kolega napisze jakiej firmy poduszkę zamontował mechanik?

Febi.

Bartolomeus napisał(a):Przenosi drgania tak że wkłady w bocznych lusterkach drgają i rygielki dzwonią w drzwiach. Tak samo było prze wymianą jak i po wymianie.


Która poduszka została wymieniona bo sa 3 jak wiemy.

Bartolomeus napisał(a):Przejechałem ze 200 km i nic nie uległo poprawie..


No to jest raczej za krótki dystans.


Obecnie wszystkie trzy, dobrane pod właściwą twardość. Nie przenosi już tak drgań jak wcześniej ale nie wyeliminowało to ich ostatecznie. Mechanik wskazał że były właściciel zbyt sztywno zespawał tłumik i jest za bardzo naprężony, twierdzi że jego luźniejsze zespawanie kompletnie wyeliminuje drgania. Jak waszym zdaniem?
Bartolomeus
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pablomed » 29 lis 2013, o 17:15

tłumik ma mieć złącze elastyczne za kolektorem wydechowym, to jest fakt, jak jest na sztywno to może wibrować nawet o tym nie pomyślałem ale jeśli masz na sztywno to ktoś partactwo odstawił. .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bartolomeus » 30 lis 2013, o 16:47

pablomed napisał(a):tłumik ma mieć złącze elastyczne za kolektorem wydechowym, to jest fakt, jak jest na sztywno to może wibrować nawet o tym nie pomyślałem ale jeśli masz na sztywno to ktoś partactwo odstawił. .


Witajcie złącze wydechu wymienione jest ewidentna poprawa. Było wstawione po prostu krótkie a powinno być trochę dłuższe. Natomiast do ideału jeszcze trochę brakuje. Skuszę się jeszcze na diagnostykę i powinno być ok.

Powiem szczerze że wydech obniżył bardziej drgania niż wymiana poduch, które i tak teoretycznie były do wymiany.

[ Dodano: 2013-12-16, 17:15 ]
Witajcie poduchy wymienione wydech odpowiednio zespawany, jest o niebo lepiej. Do ideału potrzebował bym zwiększyć obroty na biegu jałowym z 8,5 na 9 tysięcy, czy znacie może jakiś patent? silnik 1.4 benzyna 60km 1997 r.
Bartolomeus
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 lis 2013, o 18:30
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości