drga mj cala buda jak jest zimny

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

drga mj cala buda jak jest zimny

Postprzez jaroGTI3 » 30 lis 2011, o 02:06

witam
posiadam moje oczko czyli mk3 2.0 115KM Z 92 roku mam z nim maly aczkolwiek klopotliwy problem a mianowicie jak go odpale na zimnym (chodzi tu o benzyne) to mi caly silnik drga a od tego cala buda (nie faluje obrotami tylko caly drga) i nie wiem co mu dolega a jak nabiera teperatury to delikatnie to zanika(a na gazie pracuje ok). wymienialem swiece (stare mialy ok roku i byly czarne) przewody, kopulke, czujnik temperatury,czyszczona byla przepustnica silniczek krokowy.strasznie jest sztywny jak jest zimny i jak zmieniam biegi(nie wiem jak to opisac) spadaja mi obroty(zamiast na ok 900 tospada mi na ok500)( nie ma elastycznosci). aha i strasznie smierdzi bezyna z rury jakby mial za duza dawke paliwa albo i nie spalal tego paliwa.nie wiem co mu jest :/... nie wymienialem jeszcze filtra paliwa bo mój mechanik mowi ze od tego to moze byc ale mowi takze ze moge miec walnietego krokowca, albo czujnik powietrza(ten ktory sie znajduje na oslonie filtra powietrza)
ps. jestem zielony z mechaniki ( napisalem moj problem tak jak go widze i to co mi mechanik mowi)

prosze pomóżcie....
i z gory dziekuje za pomoc i podpowiedzi
pozdrawiam!!
jaroGTI3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 02:05
Lokalizacja: sopot

drga mj cala buda jak jest zimny

 

Postprzez prezesik » 30 lis 2011, o 03:58

- czarne świece = przebogacona dawka paliwa ( uszkodzona lambda ) - sprawdź jakie ma spalanie, bo przy padniętej sondzie to 15-20 litrów PB/100km

Silnikiem telepie bo po prostu ma problem z przepaleniem zbyt bogatej dawki paliwa.

Ostatecznie wg mnie to może być czujnik temp. płynu, który m. in. reguluje dawkę paliwa w zależności od temp. płynu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez jaroGTI3 » 30 lis 2011, o 11:39

ma pan racje ze swiece sa czarne ostatnio wymienialem :)(ale ok roku czasu jezdzily na aucie), nawet z przekaznikiem nr30 ( trzeci od gory) i tym czujnikiem temperatury (jak sie otwozy maske to jest na srodku-tak-tego wymienilem) i wiele innych zeczy. no i strasznie smierdzi z rury bezyna- tak jak pan mowi ma zabogata dawka. spalania-na 100% nie sprawdzalem ale wiem ze jest duze bo jak zatankuje to kontrolka paliwa szybko mi idzie w dól.
jak juz sie rozgrzeje to stopniowo zanika (w sumie na 100% nie zanika tylko slabnie te telepanie bo jak ma ok90 stopni to troszke telepie).
to mowi pan ze to lambda sprawdze bo tego jeszcze nie sprawdzalem (a moj mechanik mowi mi ze to silnik krokowy ale jakos mu nie wieze na 100% bo wydaje mi sie ze za duzo gada i przycina na mnie :/ )
jaroGTI3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 02:05
Lokalizacja: sopot

Postprzez Paweu » 30 lis 2011, o 12:27

jaroGTI3 napisał(a):jakos mu nie wieze na 100% bo wydaje mi sie ze za duzo gada i przycina na mnie


dlatego najlepiej robic auto samemu...

A co do lambdy to jedz gdzies na jakis szrot i podmien ,, ;;p
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez jaroGTI3 » 30 lis 2011, o 13:31

bardzo bym chcial kolego samemu robic moje GTI :) no ale niestety nie potrafie :(

a czy ta lambda moze byc od 16v czy raczej nie???

a podpowiedzcie mi jeszcze koledzy ta lambda ilo jest pinowa to przynajmniej nie wchodzac pod auto bede wiedzial co szukac :)
jaroGTI3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 02:05
Lokalizacja: sopot

Postprzez pablomed » 1 gru 2011, o 11:04

jaroGTI3, lambda całkowicie odpada jako przyczyna, po odpaleniu parę minut nie działa, a sterownik tego silnika nie łapie błędów, więc możesz o tym zapomnieć. Trzeba posprawdzać inne rzeczy, proponuję taką kolejnośc:
1. sprawdź regulator ciśnienia paliwa, jest w listwie po stronie filtra , zdejm mu wężyk podciśnieniowy - ma w nim nie być benzyny, jeśli jest - do wymiany.
2. Dokładnie sprawdź szczelność dolotu, na odcinku od przepływomierza do wtrysku rury muszą być idealnie szczelnie, łącznie z serwem odmą, cienkim weżykiem od przepustnicy.
3. Jeśli zdarzył sie strzał LPG sprawdź przepływomierz mechanicznie i elektrycznie, opisy wklejałem.
3. To samo z TPS i podstawowe ustawienie przepustnicy
4. Sprawdź ustawienie zapłonu, ten silniczek nie lubi żeby mu przekraczac pewne granice, zaleca się ustawienie na 6 stopni, gaz lubi troszkę więcej ale 9 stopni nie przekraczaj.
Jeśli nic z tych rzeczy nie pomoże to kolejne podejrzenia pada na zapaprane wtryskiwacze, cięzko ocenić bez wyjęcia, używki sa tanie - 120 zeta starczy na sprawną używana listwę.
.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez jaroGTI3 » 1 gru 2011, o 13:37

dzieki serdeczne pablomed :)
wkoncu jakies konkrety ;) ale ta sonde man zostawic w spokoju bo faktycznie mi duzo wachy pali :/ no ale coz bede sprawdzal po kolei to co mi napisales, mam nadzieje ze szybko znajde ta usterke :)
pozdrawiam!!

[ Dodano: 2011-12-17, 23:21 ]
naprawione panowie :) teraz smiga jak strzaleczka ;) a wina tego wszystkiego byl przeplywomierz :/
jaroGTI3
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 02:05
Lokalizacja: sopot


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 26 gości