Dieslowskie (sic!) pyrkanie na wolnych obrotach, szarpanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Dieslowskie (sic!) pyrkanie na wolnych obrotach, szarpanie

Postprzez Opik » 22 maja 2013, o 16:11

Jeden problem rozwiązany, nadszedł kolejny :D tak coby się nie nudzić za bardzo. Golfik na elpidżi śmiga jak wariat, poza czasem przycinającym się krokowym jest książkowo. Ale ! Niestety problem zaczyna się przy PB.
Po wymianie kompa wykasowaliśmy błędy, kilka odpaleń i póki co się nie pojawiły. A sam problem wygląda następująco:

Golf na jałowcu trzyma sobie 800obr., więc jest fajnie. Najgorsze tylko że pyrka sobie niedopalając paliwa (czarne spaliny). Ewidentnie więc go przelewa. Podczas jazdy na PB potrafi szarpać, dodatkowo brakuje mu mocy na benzynie (na LPG problemów nie ma, ciągnie od samego dołu i kręci się jak głupi).

Ma ktoś jakiś fantastyczny pomysł rozwiązania tegoż problemu?

2.0 8v 2E
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Dieslowskie (sic!) pyrkanie na wolnych obrotach, szarpanie

 

Postprzez trollu » 22 maja 2013, o 22:54

lambdy nie wywala?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 27 maja 2013, o 20:22

trollu napisał(a):lambdy nie wywala?


wywaliło, usunięta i póki co się nie pojawiła, jutro powtórka z vaga i się okaże
obstawiasz że to sonda?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 maja 2013, o 20:58

jak go zalewa i problem tylko na Pb to na pierwszy ogień lambda i standardowo czujnik temp cieczy ale on chyba tak ostro nie daje o sobie znać. a po mojemu jak wywala błąd to nie od tak sobie a kasowanie błędów to jak lanie doktora do silnika, niby lepiej ale problem jest dalej ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 27 maja 2013, o 21:02

trollu, problem tylko na pb jest, pojawił się po wymianie kompa. Na LPG to jest kosmos rewelacja poza tym że trzyma wyższe jałowce (ok 1000-1100). Ale to jak na moje wina krokowca już i tym się nie zajmuje. Zero szarpania itp numerów.

Normanie cyrk z tym pyrkaniem zaczyna się po ok 2-3km na pb, udało mi się ostatnio zrobić 10 i nic się nie działo... przejechaliśmy przez większą kałużę (powoli) i po jakiś 300m znów zaczął dieslić. Od tamtej pory znów 2-3km i tdi power. Może to coś pomoże
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 maja 2013, o 21:50

albo podmienić czujnik temp cieczy. na ciepłym ma za bogato i go zalewa a to może być wina uwalonego czujnika w króćcu, silnik jest ciepły, ECU widzi dalej zimny i leje ile wlezie. tyle że tutaj powinna to lambda korygować...
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 27 maja 2013, o 22:06

Sprawdziłem właśnie na drugim czujniku temp., jest idealnie to samo. Po odłączeniu za to wszystko się normuje, jałowce trzymają 800, pięknie się wkręca na obroty, trzyma je, spaliny także normalne. Obojętnie który czujnik nie wepnę robi się to samo. Także czujnik wykreślam z listy raczej
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 maja 2013, o 22:33

ale dla jasności - silnik ciepły, odpinasz czujnik i na Pb jest ok? a z czujnikiem cyrki?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 27 maja 2013, o 22:42

trollu, dokładnie. Mam kruciec na dwa miejsca, w oba weszły czujniki żeby nie było że jeden się nie zagrzał od płynu czy coś.
Na początku jak odpalam po nocy jest pięknie, elastyczność epicka bo na 4ce przy 50/h dodaje gazu lekko i zaczyna się zbierać, na MFA temp. oleju 50 stopni (przyczaiłem specjalnie) - zaczyna się szarpanie, mulenie, nie ma siły jechać w ogóle. Na jałowcu pyr pyr pyr nawala czarnymi chmurkami co chwilę z wydechu i czuć niedopalone paliwo w nich. Obroty 800 + pyrkanie po jakieś 40 w obie strony. Dodaje leciutko gazu, najpierw obroty minimalnie spadają na 700 i dopiero rosną.
Odpinam czujnik, obroty stabilizują się na 800 i wskazówka ani drgnie, reakcja na gaz błyskawiczna (od razu w górę), spaliny czyściutkie. Podpinam jeden i drugi - znów to samo. Odpinam - jest pięknie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 maja 2013, o 22:49

a ten komp co wrzuciłeś nie jest trefny? bo to zupełnie na odwrót jak powinno być
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 27 maja 2013, o 22:55

trollu, raczej nie, wszystko ładnie chodzi, od razu po zmianie podpieliśmy pod vaga i wyszły 3 błędy, nie pamiętam o co już chodziło, ale znajomy mówi ze one zawsze wyskakują po zmianie ori puchy na stożek. Wykasowane i już się nie pojawiły, ani od razu, ani kiedykolwiek później. Te same błędy miałem jak podpinaliśmy mojego Golfa od razu jak go kupiłem - i także się nie pojawiały ponownie przez cały rok
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 maja 2013, o 23:03

ja bym sprawdził jeszcze tą lambdę i przemierzył te czujniki i kable, mi to jakoś nie pasuje
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości