dane silnika AAM

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dane silnika AAM

Postprzez fosfor4 » 27 cze 2015, o 20:59

:siema: Moi drodzy wyczytałem dane silnika AAM i jest podane;>4/8 1781 cm3 55KW(75KM)140Nm/2500 obr. 08.1991-12.1997 Moje pytanko dotyczy 2500 obr. tzn. z takimi obrotami mam jeżdzić co byłoby ekonomiczne dla zużycia paliwa?O co w tych danych chodzi? :?:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

dane silnika AAM

 

Postprzez GolfiarzJR » 27 cze 2015, o 21:01

fosfor4, To jest chyba że w tej granicy obrotów silnik ma najwiekszy moment obrotowy pózniej jest mniej a wczesniej również
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 27 cze 2015, o 21:40

GolfiarzJR, Dobrze - poniżej 2000 silnik więcej "pali" no ale powyżej 2000 to już mu lżej - tak to rozumię - a 2500 tego nie kumam - czy to obroty tzw.do jazdy czy coś innego? :zalamany:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 27 cze 2015, o 21:43

fosfor4, Te cyferki 140Nm/2500 obr to jest nic innego jak maksymalny moment obrotowy dla tego silnika w tym przydziale obrotów , czyli w tych obrotach samochód ma najwieksze przyśpieszenie jak dobrze rozumiem . A jak ocenic obroty do jazdy: pierwsze musisz wiedzieć jaką masz skrzynie , pózniej jakie masz opony i jakie szerokie koła , pózniej oceniasz na jakich obrotach zmieniać biegi na wyższe albo redukować żeby jeżdzić ekologicznie
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 27 cze 2015, o 21:56

GolfiarzJR, Jakie koła mam to jutro odpiszę wiem że 14" i wielosezonowe ( nie zimowe i nie letnie)Dane opon napiszę - Jeżdżę nie dużo bo nie pracuję i nie podróżuję a biegi zmieniam trzymając się od 2000-2300 obr.To słyszę po silniku.Jaką mam skrzynię biegów - ? - manualna 5 biegowa a numer jej gdzie szukać- o co chodzi ze skrzynią? :?:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 27 cze 2015, o 21:58

fosfor4 napisał(a):55KW(75KM)140Nm/2500 obr.


to maksymalna moc oraz moment obrotowy uzyskany z tego silnika oraz podane obroty w których je osiągnięto.


Im wyższe obroty tym więc mieszanki dostaje się do auta więc im niższe obroty tym mniej auto "pije" także im ciężkiej utrzymujesz niskie obroty tym spalanie jest niższe. Np. Jadąc nawet przez teren zabudowany można wrzucić ten 5 bieg i niech autko toczy się. Nie kręcić na wysokie obroty. Takie przykłady.


Co do skrzyni to w bagażniku jak uniesiesz dywanik znajdziesz naklejkę na niej będzie kod skrzyni. Podasz go a powiemy ci jakie masz przełożenia. Aha, znajdziesz tą w drugim pogrubionym rzędzie, pierwsza z lewej będą to trzy litery.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 27 cze 2015, o 22:05

fosfor4, O co chodzi z skrzynią , do twojego silnika pakowano kilka skrzyń(chyba) i każda czymś się rózni , nie są to wielkie róznice ale są , i tutaj chodzi o to że jak wyliczysz ile na danym biegu mozesz na tej skrzyni pojechać km/h po tym możesz odczytać gdzie i jak i na jakich obrotach twój silnik+skrzynia mają najwięcej mocy i stwierdzić przy okazji jak jeździć ekonomicznie i kiedy zmieniać biegi , koła są do tego potrzebne : opona , i wielkość felgi
W bagażniku powinna być kartka biała gdzie jest specyfikacja twojego samochodu, odczytaj i będziesz wiedział co masz za silnik , skrzynie , lakier itd
http://www.golf3.pl/topics28/oznaczenia ... vt7082.htm
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1450
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fosfor4 » 27 cze 2015, o 22:10

Thorsten, Jak pisałem o zmianach biegów to jeżdżę tak od roku.Wczoraj musiałem zrobić 110 km. i na wskaźniku strzałka opadła ok 1,5mm - czyli jadąc w trasie "wypił by" ok.5,5l/100km?!Jeżdżę jak piszesz trzymając się 2000-2500obr. zmieniając biegi...! :super:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 27 cze 2015, o 23:07

Szerokość opon oraz ich wielkość, kod skrzyni, rodzaj przełożeń... No supcio!

Golf będzie brał udział w jakimś konkursie 'Eko-drajwingu' że wyciągane sa takie dane?

Szkoda że nie padły jeszcze rady dotyczące zmiany oleju w celu zmniejszenia tarcia elementów współpracujących w silniku.

fosfor4 napisał(a):Wczoraj musiałem zrobić 110 km. i na wskaźniku strzałka opadła ok 1,5mm - czyli jadąc w trasie "wypił by" ok.5,5l/100km?


Wskaźniki poziomu paliwa podaje jego orientacyjny poziom. Nie jest dokładny i mierzenie średniego spalania tylko na podstawie odchylenia wskazówki jest jak wróżenie z fusów po kawie.. rozpuszczalnej.

Thorsten napisał(a):fosfor4 napisał/a:
55KW(75KM)140Nm/2500 obr.


to maksymalna moc oraz moment obrotowy uzyskany z tego silnika oraz podane obroty w których je osiągnięto.


Moc kW/KM przy obrotach 55/75 5500 rpm.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez fosfor4 » 28 cze 2015, o 19:25

Thorsten, Witaj. Odpisuję na wczorajszy post od Ciebie.Mój GOLF jeździ na felgach 6Jx14 a na nich opony 175/65 R14 .Opony firmy HANKOOK 86T.Silnik AAM 75KM napędza skrzynię biegów CHD .Auto zbudowano w 1996 roku (chyba maj).Teraz jak możesz to przelicz na jakich obrotach w miarę ekonomicznie jeździć i zmieniać biegi.Ja już "za młody" żeby to wszystko pojąć...! :szok:
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 28 cze 2015, o 20:08

fosfor4 napisał(a):Thorsten, Witaj. Odpisuję na wczorajszy post od Ciebie.Mój GOLF jeździ na felgach 6Jx14 a na nich opony 175/65 R14 .Opony firmy HANKOOK 86T.Silnik AAM 75KM napędza skrzynię biegów CHD .Auto zbudowano w 1996 roku (chyba maj).Teraz jak możesz to przelicz na jakich obrotach w miarę ekonomicznie jeździć i zmieniać biegi.Ja już "za młody" żeby to wszystko pojąć...! :szok:


Z całym szacunkiem do Twojej osoby ale czy ten temat a raczej jego założenie ma sens?Nie widzę głębszego sensu próbować zaoszczędzić na paliwie pół litra czy też litr benzyny.Jeśli już jednak masz owe założenie to proponuję zapoznać się z podstawowymi zasadami eco-drivingu :)
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - Odżywki PL - Odżywki



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości