Da rade zrobic skladaka ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Da rade zrobic skladaka ?

Postprzez Bart » 13 kwi 2013, o 19:04

Natchnelo mnie cos na uleszenie mojego motorka. W golfinie siedzi stare 2E i czy dalo by sie cos zrobic, zeby go uleprzyc -przeswapowac tajle z AGG/ADY ?? Bo sam slupek chyba sie nie rozni. Zastanawiam sie czy glowica podejdzie z AGG/ADY do 2E? Ktos cos slyszal o takich projektach, moze sam cos dlubal ? Ten kolektor z ADY cos wg zmienia w pracy 2E po przelozeniu ?
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Da rade zrobic skladaka ?

 

Postprzez Paweu » 13 kwi 2013, o 20:16

Kod: Zaznacz cały
Silnik 2E : St. spr.(CR) . 10:1 ,zaplon sterowany z ECU, MPI

- dopręzenie do 11:1,dla 11:1 to od 1-1.3mm splanowania
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- przyspieszenie zaplonu o 4-6 st.
- kolektor dolotowy ADY (+ przejscie na przeplykwe na goracym druciku+ sterownik Simos) - niwelujemy zwezke VAM
- regulartor cisnienia paliwa na 3.5 - 4 bar
- MAF(przeplywka) z BMW 3.0 lub 3.5L - Opel senator 3.0 tez dobra( Jezeli nie dajemy kolektora ADY) tylko ORG 2E
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- dolot
- doregulowanie naciagu sprezyny w MAF
- przepustnica 2E automat nieco zmodyfikowana gdy chcemy sie zrezeygnowac z przeplywki na org. olektorze z 2E oczywiscie.


Źródło vwgolf.pl

Poza tym jak masz pieniążki , wiedzę i czas to możesz kłaść turbo. Szlak już jest przetarty... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Bart » 13 kwi 2013, o 20:36

to znam :P Mi chodzi bardziej o unowoczesnienie 2E tajlami z ADY/AGG, np glowica z AGG i reszta czesci z niego ? Bo w koncu jest to nowsza jednostka i wszyscy to bardziej chwala od 2E. Turbo to bezsens do tego, lepiej juz PG kupic i turbic, co tez jest trudne.
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Paweu » 13 kwi 2013, o 20:39

Tu też coś masz... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=342352 Ogólnie to google i heja.. jest sporo tematów o tym. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Bart » 13 kwi 2013, o 21:44

To tez znam, brak konkretow i wlasnych zdan. Nic nie ma w google np o swapie glowic itp stad ten post inaczej bym nie pisal tylko szukal, a ze juz to zrobilem i nic nie znalazlem to pytam :P
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Paweu » 13 kwi 2013, o 21:51

Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez mate157 » 13 kwi 2013, o 21:54

Głowica siądzie bez problemu, kolektor wydechowy też będzie pasował. Tylko nie rozumiem jaki jest sens zakładać coś co będzie działać tak samo jak teraz. Coś z tym 2e jest nie tak ?
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Bart » 13 kwi 2013, o 22:03

W sumie nie :P Tylko nie moge dojsc co z obrotami bo zatrzymuja sie na jalowym na 1100-1000 i spadaja po czasie na 850-900. Ogolnie jak czytam, ze ADY, AGG to lepsze motory. Nie wiem co jest np lepszego w tym kolektorze ssacym ADY, co to ma dac ze jest mniejszy ? Np czy moge jakos wsadzic sekwencje wtryskowa z tych nowszych ? Mam golfinke ktorej nie che sprzedawac, bo mam teraz inne auto jako dupowoz. Golfik w garazu u dziadka i bedzie doprowadzany do idealu europejskiego GTI :P i kombinuje z tymi silnikiem co zroic, bo na pewno remont bedzie nieunikniony ;)
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Opik » 13 kwi 2013, o 23:13

Bart, weź dłub coś konkretnego a nie robisz jakieś kombinacje które nic nie wniosą do tematu ;) Obstawiam że nawet jak to poskładasz, to nie siądą seryjne parametry silnika, tylko coś mniej ;) I czy takie dużo lepsze to bym polemizował, pisaliśmy całkiem niedawno wady i zalety obu silników. W 2E masz odporniejszą przepływkę, która jest odporna na chemię (środki do filtrów stożkowych np), z kolei jak siądzie to jest sporo droższa niż nowsza z drucikiem (100zł vs 200-250). W 2E jest nastawnik obrotów jałowych który robi sobie czasem przyświrować, w ADY/AGG rolę wkurbiatora pełni czujnik położenia wału i nastawnik przepustnicy. Jak wszystko działa to nie ma sensu zmieniać ;) jak chcesz się bawić w modzenie to albo swap, albo turbo (bez sensu z ekonomicznego punktu widzenia do tego silnika)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 13 kwi 2013, o 23:46

Bart, napewno byś znalazł na forum tym lub drugim jak dać radę z usterką, usterka to usterka a nie przesłanka do zmiany silnika. Wyższości AGG nad 2E w praktyce nie zauważysz. Różnice w głowicy są niby spore na korzyść AGG ale raczej na papierze. Co do samej przepływki, na forum elektrody jest (lub był nie sprawdzałem) gościu oferujący małe układziki elektroniczne pozwalające zamiast klapkowej podpiąć tą tańszą z AGG, ale to tylko opcja sensowna jeśli twoja jest uwalona bo pozwala oszczędzić kasę na sprawna
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bart » 13 kwi 2013, o 23:59

Przeplywke mam sprawna i wypucowana ;) ze stozkiem nie wiem do konca, bo musial bym gdzies potem podpiac wezyk cisnieniowy od regulatora paliwa na listwie. Noo wiem, ale nie widzialem nigdzie takiego skladaka, a nie chce go zmieniac dlatego ze obroty swiruja,tylko z checi zrobienia czegos nowego. Widac nie ma to sensu i chyba bedzie kapa 2e ;) A ta listwe wtryskowa-sekwencje z nowszych da rade wsadzic? Myslalem czy ta listwa i kolektor z ADY moze cos poprawia?? Stozka na krokowca nie da rady zalozyc bo musi isc powietrze przez przeplywke?
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości