Czyżby silniczek krokowy?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czyżby silniczek krokowy?

Postprzez Hurricane19 » 10 maja 2012, o 15:53

WItam, w moim golfie 1.4, 60 km, 92 rok, falują obroty, ma również tak że po dodaniu gazu i po gwałtownym jego puszczeniu potrafi zgasnąć. Podczas jazdy nie da się jechać na wysokich obrotach, auto zaczyna samoczynnie "hamować". Czyżby przyczyną jest walnięty silniczek krokowy?
Hurricane19
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 sty 2012, o 17:34
Lokalizacja: Lbn

Czyżby silniczek krokowy?

 

Postprzez kamilwy16 » 10 maja 2012, o 16:00

Najprędzej tak bo u mnie to samo ;/
kamilwy16
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 21:11
Lokalizacja: tarnów

Postprzez Hurricane19 » 10 maja 2012, o 16:05

I będziesz wymieniał ten silniczek? :]
Hurricane19
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 sty 2012, o 17:34
Lokalizacja: Lbn

Postprzez prezesik » 10 maja 2012, o 22:27

Krokowy odpowiada tylko za utrzymanie wolnych obrotów. Radzę sprawdzić czujnik położenia przepustnicy tzw. TPS, prawdopodobnie są powycierane ścieżki na potencjometrze, komputer dostaje zły sygnał z TPSu i źle dawkuje paliwo. Wszystko opisane na forum i w necie pod hasłem "Regulacja czujnika TPS".
Takie "hamowanie" silnikiem może być spowodowane padającą pompą paliwa - słabe ciśnienie paliwa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pietrasiak2 » 11 maja 2012, o 08:27

Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Hurricane19 » 11 maja 2012, o 13:39

Dzięki za obszerne wyjaśnienie :ok: Jednak obecnie nie posiadam voltomierza, ani nawet takiego klucza zeby ten czujnik odkrecic. Na odpalonym silniku odpialem ta wtyczke od TPS i obroty jakby sie unormowaly, po ponownym podpieciu tej wtyczki silnik zaczal wariowac zwiekszajac i zmniejszajac obroty. Gdy jeszcze raz odpialem ta wtyczke silnik zgasl. I czy faktycznie ten czujnik jest walniety?

[ Dodano: 2012-05-14, 15:53 ]
Witam :-D Byłem u mechanika z tym golfem i powiedział że pompa paliwa nie daje takiego ciśnienia jak powinna. Wymieniłem pompe, auto w trasie chodzi teraz dobrze. Jednak niepokoi mnie to że na wolnych obrotach, na postoju, obroty falują. Silniczek krokowy wymieniłem, TPS podobno jest sprawny, więc w czym może tkwić przyczyna falujących obrotów???
Hurricane19
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 sty 2012, o 17:34
Lokalizacja: Lbn

Postprzez rafaliskoMK3 » 22 maja 2012, o 23:46

szkoda że już wymieniłeś ten silniczek bo bardzo prawdopodobne jest to że mógł być ok a przyczyną falowania może okazać się czujnik teperatury cieczy chłodzącej umiejscowiony w kóćcu wody. miałem ten sam prblem i te same objawy. wymieniłem krokowca i to samo było a dziś rano wymieniłem czujnik wody i zrobiłem adaptacje i auto hula jak nalezy a obroty jałowe trzyma równo na około 850-870
aha no i przy sprawdzaniu miernikiem oporności czujnika było niby ok a po przekroczniu robił przerwę na sygnale do ecu i to było u mnie przyczyna falowania
Avatar użytkownika
rafaliskoMK3
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 11 maja 2012, o 08:34
Lokalizacja: Ostaszów DPL

Postprzez prezesik » 23 maja 2012, o 00:10

Falowanie obrotów może być też spowodowane nieszczelną podstawą wtrysku. U mnie tak było. Wymieniłem podstawę i wszystko hula.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez rafaliskoMK3 » 23 maja 2012, o 08:25

dokładnie tak jak kolego wyżej napisał
spróbuj przy odpalonym silniku poruszać cała przepustnicą powinno być słyszalne syczenie powietrza
Avatar użytkownika
rafaliskoMK3
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 11 maja 2012, o 08:34
Lokalizacja: Ostaszów DPL

Postprzez Hurricane19 » 28 maja 2012, o 16:36

Wymieniłem jeszcze pompe paliwa, bo jak się okazało nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Jednak obroty dalej falują, ale dzieje się tak tylko wtedy gdy silnik sie nagrzeje na więcej niz 70 stopni. Na zimnym silnik pracuje równo. Więc bardziej ten czujnik temperatury czy lewe powietrze z przepustnicy..??? Dzięki za odpowiedzi. :ok:
Hurricane19
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 sty 2012, o 17:34
Lokalizacja: Lbn

Postprzez pietrasiak2 » 28 maja 2012, o 17:05

Wymień czujnik :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez zagar » 28 maja 2012, o 22:24

Witam. Dopnę się do tematu żeby nie zakładać nie potrzebnie.
Mam Golfa 1.4 ABD 60 PS 44 KW 1995 rok.
Założona jest instalacja gazowa i jakiś czas temu były wymieniane membramki na nowe w reduktorze. Przed wymianą jak był zimny lubił zgasnąć i cięzko było go odpalić. Teraz jest ok.
Ale mam inny problem, na biegu jałowym silnik trzyma 2000 obrotów dopiero przy puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegów obroty spadają ale jak wcisnę ponownie sprzęgło to zamiast obroty spadać wzrastają do ok 2000- 2300.
Na gazie w miare te obroty szybciej spadają na benzynie to już całkowita porażka a kiedyś było na odwrót. Wykręciłem cały wtrysk przeczyściłem przepustnicę i nic nie pomogło. Na zamkniętej klapce widać mały prześwit a chyba nie powinien być. Czyżby trzeba wymienić nastawnik przepustnicy ?
Ile takie coś może kosztować ?
zagar
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 20:32
Lokalizacja: Tarnów

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości