Czy ta sonda będzie pasować ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez WSZ » 19 mar 2013, o 14:26

Obrazek

To co zaznaczyłem na czerwono dokładnie wisi luzem, jak tylko reką wczoraj dotknąłem to 3 kable odpadły z kawałkiem plastiku , dlatego pewnie sonda nie działała bo nie było łączności, a rozpinałem wczoraj wtyczkę w celu sprawdzenia napięcia miernikiem.

Lutować nie chcę tych przewodów, planowałbym zrobić to co gazownik czyli uciąć kable przy 2 wtyczkach " skręcając " je ze sobą i nałożyć na nie termokurczkę - używając na niej zapalniczki by się ścisnęła, by były mocno ze sobą połączone.

Możliwe że sonda cała jest sprawna tylko problem tkwił w tej wtyczce.
Co Wy na takie połączenie ?


Uniwersalnej też bym nie kupował bo jak coś kupuje do auta to wpisuje w necie nazwa części - golf III. Sondy jakie patrzyłem to tez od razu z wtyczką pod golfa.

Ale po co wydawać tyle kasy (bo dobra sonda tania nie jest), skoro można połączyć te przewody ? No chyba że nie można .. :kwasny:
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

 

Postprzez PabloSBT » 20 mar 2013, o 22:43

jak ci te dwa odpadły to masz to samo co ja jak mi się grzałka w sądzie spaliła samochód palił 20l na 100 a mieszanka była cały czas uboga te 2 białe kable są od grzałki w sondzie która musi ja rozgrzać żeby poprawnie pracowała spróbuj zrobić tak jak mówisz uniwersalne też są tak łączone na zacisk tylko dobrze by było jak byś miał wsuwkę taką w której można zacisnąć przewód :) jak złączysz to sprawdź multimetrem lub podłącz pod komputer czy sonda zacznie pracować po kilku min pracy :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez WSZ » 27 mar 2013, o 14:54

No więc, odwaliłem babola, ale o tym zaraz.
Nie kupowałem nowej sondy.
Uciąłem 1 i 2 wtyczkę.
ładnie zarobiłem przewody podkręcałem i założyłem na nie termokurczki opalając je zapalniczką i w ten sposób je zacisnąłem.
I tu babol odwaliłem bo nie pomyślałem, miernik w kieszeni miałem a że robiłem to wszystko 3 godziny pod blokiem w mrozie bo nie mam garażu to z zimna nie pomyślałem, że połączyć wszystkie kable i sprawdzić je od razu miernikiem :| czy napięcie pływa, tylko wszystkie połączyłem i zabezpieczyłem :|
Ale teraz spalił mi 11 litrów, obliczając to po tankowaniu za 30 zł, weszło mi nieco 11 litrów to przejechałem 91km.
Dużo go nie odpalałem teraz na rozgrzanie, a gaz przełączam od razu po odpaleniu auta czy mróz czy nie..

Nie wiem czy na tej podstawie można twierdzić że sonda działa, bo wcześniej miałem tak ( a nie wiedziałem że nie działa ) że jak przejechałem mały kawałek zaraz po odpaleniu np 100 metrów do sklepu-zgasiłem go i za 2 minuty odpaliłem go ponownie to nie chciał załapać na dotyk tylko kręcił kręcił i kręcił aż w końcu zapalił ( tak jakby był zalany paliwem i nie chciał odpalić ) teraz tego nie ma, mogę co chwila gasić auto nawet po 5 metrach i zapala potem na dotyk, ale czy to oznaka sprawnej sondy.
Babola odwaliłem mają połączone te kable i nie sprawdzając ich miernikiem :|
Teraz muszę się prosić znajomego co pracuje w firmie produkującej sterowniki do gazu Np Bingo M, aby mi się wpiał pod gaz w celu zobaczenia w bingo m czy pływa sonda, bo ani takiego kabla do gazu nie mam, ani do OBD ;/.
A jadąc do gaziarza i wpinając się pod kompa to zapłacę pieniądze, jakbym wiedział że pływa to od razu bym pojechał przy okazji na regulacje, a tak wepnie wtyczke powie " nadal nie dziala " to za co mu zapłace, za to że tylko się wpiął ?

I dziwi mnie też fakt że z auta wychodzą 4 kable do wtyczki i tak jak ten jeden jest jakiś fioletowy co mówiliście, że to gazownik go podpiął, ale on był cały biały bo jakiś kabel w otulinie jest z tymi kablami wychodzącymi z auta tylko gazownik go schował w otulinie i podłączył swój fioletowy.
Czy tak ma być ? Czy może ten kabel który schował w otuline powinien być podłączony jak w oryginale + do tego ten fioletowy ze zdjęcia wyżej ?
Czy jednak dobrze zrobił ? Bo moze dlatego sonda nie działała i nie działa - bo jeszcze jej nie sprawdziłem ;/

Ale teraz zamotałem, ciekawe czy zrozumiecie..
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez pablomed » 29 mar 2013, o 18:36

nie ma szans zrozumieć :) Kabel sygnałowy sondy przy instalacji komputerka LPG jest przecięty po bliższej stronie wtyczki i do obu końców sa dolutowane kabelki od komputerka LPG. Już ci to napisałem. Pobieżnie dowiesz się o działaniu sondy nawet zwykłym miernikiem, na benzynie miernik niema szans zdażyć pokazać zmian napięcia ale na LPG spokojnie ( w zakresie 0.2-0.8V) na wolnych obrotach na LPG zmiana się odbywa nawet co 4 sekundy więc zobaczysz, ne benzynie znacznie szybciej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez WSZ » 16 kwi 2013, o 13:31

No więc tak, dorwałem na chwile kabel od kumpla do Bingo M.
Sonda pracuję, już nie ma jak u gazownika że stoi w miejscu 0.45V.
Więc moja praca przyniosła rezultat i wszystko w porządku.

Ale czy coś się zmieniło ?
To nie wiem..
Zwyczajny ABU 1.6 .. zalane za 30 zł gazu weszło nieco ponad 11 litrów. Wyniki jakie mam z kilku stacji za 30 zł sa porównywalne, zapisuje wynik kiedy już mi szarpie autem i wiem że w butli jest pusto.
Raptem 86-89km.
Nie za dużo pali?
gazownik coś mówił który mi chciał regulować gaz na moje polecenie przy wymianie filtra mówi, że jak zrobię sonde to żebym pojechał do niego, ale mówi od wymiany sondy czy jej naprawy żeby na samym paliwie pojeździć ok 100km
Prawda ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości