Czy mogę swojego golfa zalać olejem 15w40?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czy mogę swojego golfa zalać olejem 15w40?

Postprzez Kuba21 » 6 wrz 2014, o 14:21

Witam mam takie pytanie z racji ze silnik ma zrobione 310tys km i zaczął brać teraz olej czy zmiana oleju na mineralny pomogła by trochę pomóc i go uszczelnić? np olej mobil lub castrol 15w40?

Czy hydraulicznym popychacza nic sie nie stanie jak zaleje taki olej i czy zimą nie będzie problemów odpalając auto na zimnym silniku ?
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Czy mogę swojego golfa zalać olejem 15w40?

 

Postprzez k-m-r1 » 6 wrz 2014, o 15:01

taki olej zaleca producent ale wymiana nic nie da bedzie brał troche mniej...


zaleca sie wymiane uszczelnień w sumie to ile tego oleju znika?

u mnie z 1.4 zalewan 3.6 L i po 15 tys zlewam około 2L smigam na 10w40 i jest OK
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Paweu » 6 wrz 2014, o 15:18

Kuba21 napisał(a):Witam mam takie pytanie z racji ze silnik ma zrobione 310tys km i zaczął brać teraz olej czy zmiana oleju na mineralny pomogła by trochę pomóc i go uszczelnić? np olej mobil lub castrol 15w40?

Czy hydraulicznym popychacza nic sie nie stanie jak zaleje taki olej i czy zimą nie będzie problemów odpalając auto na zimnym silniku ?


Brać i tak będzie... tyle że 15w a nie 10w.

Zimą będzie nieco ciężej odpalał. Przez krótką chwilę będziesz mógł usłyszeć czy wszystkie popychacze są na swoich miejscach.

Jeździłem na castrolu 15w40 przez 4 lata. Silnik się nie rozpadł. Jeździł i jeździ dalej. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest usunięcie usterki przez którą silnik łyka olej.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Kuba21 » 6 wrz 2014, o 15:57

Usunięcie usterki To jedynie remont silnika. Głowica jest nie szczelna na uszczelniaczach zaworowych no i jak jest ciepły czuć olej i lekko dymi. Rozgladałem sie za innym silnikiem ale to roteria jest i raczej na wiosne bedę go remontował w warsztacie który sie tym zajmuje wyjdzie max 3k ale silnik bedzie dlugo jezdził pozniej
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez MiroGti » 6 wrz 2014, o 17:07

Kuba21 napisał(a): wyjdzie max 3k ale silnik bedzie dlugo jezdził pozniej

Gdzie ty taki drogi warsztat znalazłeś przecież zrobienie głowicy to jest koszt 300-400zł uszczelka głowicy ok 60 zł ewentualnie dół silnika pierścienie ok 45zł na tłoka =4x45=180zł + panewki ok 50zł suma max700-1000zł ale masz wszytko co ma być chyba że szlif robić trzeba to lepiej o swapie pomyśleć , nie wiem ile za robociznę ale max 500zł u nas biorą to za 1500zł silnik jak dzwon to nie jest koszt duży ,a olej jak zaczął brać i kopcić to tylko gorzej będzie więc szkoda go 15w40 zalewać na zimę zwłaszcza
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kuba21 » 6 wrz 2014, o 18:14

remont głowicy 500zł remont dołu silnika jak tuleja cylindra wyda na tłok nadwymiarowy to 50zł szlif + nowe tłoki i pierscienie. a jak nowe tuleje to 1000zł i pewnie wał tez dojdzie i panewki robocizna i nowy olej filtr jakies drobiazgi i sie uzbiera.Swap silnika moze i taniej ale znajdz uczciwego sprzedawcez silnikiem. kazdy pisze mały pzrebieg 125tys - 240 a jak pytasz zeby ci jakis papier okazał to juz sie nie odzywa. wiec moim zdaniem lepiej dac za porzadny remont niz za jakis czas miec ten sam problem

[ Dodano: 2014-09-06, 18:24 ]
z reszta przy takim przebiegu to szlif to podstawa jest. a wymiana pierścieni to nie remont tylko tak na chwile to dwa razy za robociznę nie chce płacic
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez MiroGti » 6 wrz 2014, o 20:01

Powiem tak w poprzednim 2,0 miałem 280tys udokumentowane i rozleciał się jeden pierścionek na tłoku :mrgreen: po rozebraniu wrzuciłem pierścienie ,panewki karby ,docieranie zaworów i kumpel któremu sprzedałem już 100tys nim zrobił se chwali nie dymi i oleju nie bierze
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Golf Maniak » 6 wrz 2014, o 21:56

Kuba21 napisał(a):Usunięcie usterki To jedynie remont silnika. Głowica jest nie szczelna na uszczelniaczach zaworowych no i jak jest ciepły czuć olej i lekko dymi. Rozgladałem sie za innym silnikiem ale to roteria jest i raczej na wiosne bedę go remontował w warsztacie który sie tym zajmuje wyjdzie max 3k ale silnik bedzie dlugo jezdził pozniej


Jakis czas temu znajo0my wymieniał uszczelkę pod głowicą uszczelniacze zaworowe ogólnie zrobił remont górnej części silnika z częściami robocizną wyszło to go 1200zł.Uważam że tyle wystarczy w zupełności wyremontować.Ps prawdziwy generalny remont silnika vw nie zamknie się kwotą 3 tyś złotych.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1165
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 7 wrz 2014, o 12:58

Golf Maniak napisał(a):Ps prawdziwy generalny remont silnika vw nie zamknie się kwotą 3 tyś złotych.

co rozumiesz przez prawdziwy generalny remont?
przetopienie silnika i wyprodukowania od nowa? same części do zrobienia głowicy od A do Z z rozrządem, wszystko renomowanych firm jak Victor reinz, Erling, INA czy Contitech to 500zł jak wiesz gdzie kupic.
poza tym było, golfy na 15w latają ale to nie jest dobry olej do silników montowanych w golfach.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Kuba21 » 7 wrz 2014, o 13:50

remont generalny dla mnie to:
Remont głowicy wymiana prowadnic uszczelnień i jej planowanie oraz docieranie zaworów
Remont dołu silnika szlif wału i wymiana panewek oraz honowanie cylindrów nowe tłoki pierścienie i nowe uszczelniacze na wałkach. Wiadomo ze nie z najtańszych części tylko porządnych. Cena 3k podałem z dużym zapasem pewnie by tyle wyszło z robocizna wyciąganiem silnika itp. a wyciągnąć i założyć z powrotem silnik chce sam.

Jak o czymś zapomniałem to mozecie dodac
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez k-m-r1 » 7 wrz 2014, o 21:39

max 2000 zł i jeszcze z tego flaszka zostanie

można kupić czesci za 50 złale i tu sie trafiają tacy któym cześc mechanik proponuje za 130 zł zamiast 50 + wymiana 200 zamiast 40 zł


KAzy ma swój cennik

Silnik wybebeszony albo i nie i tak masz graty to mechanik nie doliczy sobie a zrobi PAPACH garazowy okroi na kase i wsadzi stare cześci że o gwarancji nie ma mowy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Kuba21 » 7 wrz 2014, o 21:53

Zaczne od remontu samej glowicy z tego względu że swiece sa suche i koloru białego a olej jedynie czuc na cieplym silniku i lekko dymi jasnym dymem . mysle ze to powinno wystarczyc bo kompresja na kazdym z 4 garow jest 13.5bara ale dla pewnosci zaleje je nafta i zobacze czy zejdzie czy zostanie ale na pewno nie zaszkodzi bo pierscienie sie oczyszcza
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Następna strona

- - - folie grzewcze



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości

cron