Czujnik wałka rozrządu.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Czujnik wałka rozrządu.

Postprzez 1arturek1 » 5 lut 2013, o 20:36

Cze, dzisiaj podłączyłem mojego golfa do kompa, no i pokazał mi błąd z czujnikiem położenia wałka rozrządu, nie mam żadnych "ale", no ale nie mogę nigdzie namierzyć tej części w necie. Mam golfa III 1.6 ABU 75km 94 rok, proszę o pomoc w znalezieniu jakiegoś zamiennika.
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Czujnik wałka rozrządu.

 

Postprzez prezesik » 5 lut 2013, o 21:15

Na pewno chodzi o czujnik Halla znajdujący się na aparacie zapłonowym. A co się dzieje z silnikiem, jakieś niedomagania?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Pawełgolfgreen » 5 lut 2013, o 23:45

ja ten błąd mam o dwóch lat.wymieniłem halla i nadal to samo, nie przejmować się
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pietrasiak2 » 6 lut 2013, o 09:56

Czujnik hala wywala na kompie w momencie kiedy silnik nie pracuje a jest włączony zapłon, po odpaleniu nie powinien się pojawiać :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Ardius » 19 lut 2013, o 18:20

Jak tam? Sprawa się rozwiązała?

Mam podobny problem. Wczoraj gdy jechałem autem i przełączyłem na gaz, auto mi od razu zgasło. Zjechałem na pobocze, przełączyłem na benzynę ale próba odpalenia nic nie dała, druga, trzecia i nic. Kręci ale nie łapie. Pompka działa bo ją słychać. Jakiś czas temu byłem u mechaniora z inną pierdołą i VAG pokazał awarię czujnika położenia wału. Ale nie widziałem przez to różnicy w pracy silnika, no może poza nieco większym apetycie na paliwko czy LPG. Auto na noc odłączyłem od aku, myślałem że ECU od gazu blokuje coś,myślałem że się zresetuje i będzie git. Ale znów kilka prób odpalenia i nic. Zawołałem tegoż mechaniora i na VAGu widzi tylko "czujnik położenia wału". Doradził mi wymianę aparatu zapłonowego. Załatwił gdzieś za 70 zł. Ale boję się że to nie to. Jak wy sądzicie?

[ Dodano: 2013-02-19, 17:29 ]
zapomniałem dodać właściwości autka ;)

1.8 ADZ '97 rok wersja 5 drzwi, Bon Jovi z climatronikiem i dokładanym alarmem Seo Concerto
LPG od 2007 roku. Nie powiem która generacja, ale żeby przełączyć na gaz silnik musi być rozgrzany, bo inaczej nie przełączy, no i oczywiście przygazówka. Ja auto mam od roku i na gazie nie było większych problemów. Rzadko nie chciał przełączyć się na LPG, ale zawsze pomagało chwilowe dogrzanie silnika na benzynce.
Kto pyta - nie błądzi, a wielu ludzi błądzi...
Ardius
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:43
Lokalizacja: Kamienna Góra

Postprzez pablomed » 20 lut 2013, o 14:41

Ardius, nie masz czujnika wału tyklko czujnik wałka rozrządu popularnie zwany czujnikiem halla w aparacie zapłonowym. Błąd pojawia się jak wyżej napisano - kiedy sprawdzasz komputerem przy zgaszonym silniku. Czyli jest to norma nie błąd.
Odnośnie gaśnięcia - czujnik ten odpowiada ża tworzenie iskry, więc po pierwsze gdy się powtórzy problem to w prosty sposób sprawdź czy jest iskra.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Ardius » 20 lut 2013, o 18:27

iskry brak. Na razie wymieniam aparat zapłonowy cały, Jutro powiem jak poszło. A czy ten czujnik Halla jest wymienialny bądź rozbieralny i naprawialny? :D
Kto pyta - nie błądzi, a wielu ludzi błądzi...
Ardius
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:43
Lokalizacja: Kamienna Góra

Postprzez pietrasiak2 » 20 lut 2013, o 18:33

Wymienialny , ale jak masz 2 aparat to powinien zagadać :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Ardius » 22 lut 2013, o 16:52

A więc sprawa wygląda tak. Autko zapaliło lecz po wymianie cewki na nową. Dla pewności wymieniłem też ten nieszczęsny aparat (używka), bo stary miał błąd Halla.
Nie wiem czy dobrze kombinujemy z mechaniorem, ale doszliśmy do wniosku, że przez zepsuty czujnik Halla aparat zapłonowy dostał zwarcie, które przeszło na cewkę i ją też rozwaliło.
Problem mam teraz tylko z LPG. Niby przełącznik PB/LPG świeci, ale autko nie przełącza się po przygazowaniu na LPG. Przełącznik ma 3 "pozycje" -
a) dioda nie świeci - jadę na PB
b) dioda mruga - odpalam na PB,gdy autko się rozgrzeje i przygazuję, to przełącza się z PB na LPG i wtedy dioda świeci non-stop
c) dioda świeci cały czas - odpalam na LPG
I teraz wygląda to tak, że mogę sobie klikać i przygazowywać, a nie przełącza się na LPG :/

[ Dodano: 2013-02-22, 16:09 ]
P.S. Czy to może mieć związek ze złym ustawieniem zapłonu? Na PB nie widzę różnicy do tego jak było wcześniej a jak teraz.
A może to jakiś bezpiecznik w emulatorze bądź któryś przewód nie łączy od LPG?

[ Dodano: 2013-02-25, 16:45 ]
Sprawa z LPG się wyjaśniła. Byłem u kumatego gazownika w Jeleniej Górze. Podłączył się, przeglądną instalację, przeglądną płytkę sterownika. Okazuje się że ten skok napięcia który zniszczył cewkę i aparat zapłonowy, zmienił ustawienia w sterowniku LPG. Zamiast 5V na zasilaniu brał 12V z innego styku. Krótka diagnostyka na kompie, regulacja i już jest wszystko w normie :D
I niedrogo :D
Mo i przy okazji spuścił mi syf z parownika. Mimo iż na gazie mam przejechane już 100tys. km to syfu było niedużo. Zresztą już po wynikach na komputerze widział, że jest wszystko ok z instalacją, ale dał się namówić na tą operację ;)

Wniosek: gdy czujnik Halla pokazuje błąd na komputerze, to radzę go szybko naprawić/wymieniać.

Pozdrawiam ;)
Kto pyta - nie błądzi, a wielu ludzi błądzi...
Ardius
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:43
Lokalizacja: Kamienna Góra


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości

cron