Cofanie paliwa

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Cofanie paliwa

Postprzez Marus1233 » 9 lip 2013, o 14:05

Witam, z góry przepraszam jeśli umieściłem temat w nie odpowiednim dziale. Szukałem podobnego tematu, ale albo dotyczą silników diesla, albo odpowiedzi są nie satysfakcjonujące. :hyhy:

Historia zaczęła się od tego, że samochód w trakcie jazdy tracił moc, i gasł. Wystarczyło ponownie odpalić i wszystko wracało do normy na kolejne 20-30 km (to była ok 80 km trasa). Po podjechaniu pod dom coś zaczęło piszczeć w okolicach tylnej kanapy - diagnoza: pompa paliwa się zaciera. Jak pomyślałem, tak zrobiłem i okazało się że sama pompa jest ok tylko sitka które się na niej znajdują (de facto bardzo drobne) są pozatykane czymś co przypomina osadzający się kamień na dnie czajnika. Pompa rozebrana wyczyszczona, opłukana pod wodą, sitka wyczyszczone i problem zniknął, a od tego czasu zrobiłem już ponad 2 tys. km, więc problem rozwiązany... Poza tym, że po tym czyszczeniu zaczęło cofać się paliwo. Czasem nawet po kilku godzinach, czasem po kilku dniach trzeba przekręcić kluczykiem na zapłon, żeby pompa podciągnęła paliwo i dopiero za drugim razem odpalać (można od razu, tylko wtedy dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem, ale odpali). Wiem że można to wyeliminować montując zawór zwrotny za filtrem paliwa, ale prawdę mówiąc wolałbym tego uniknąć i zrobić tak, jak to zaprojektowano. I tutaj pojawia się ważne pytanie - czy za zapobieganie cofaniu paliwa odpowiedzialny jest zawór znajdujący się gdzieś przy pompie, czy jedynie podciśnienie w układzie?? (być może przez kilkukrotne ściąganie węży przy wtrysku dostaje się tamtędy lewe powietrze? :wstyd: ). Będę wiedział czego szukać.

Z góry dziękuję, i przepraszam za rozpisanie takiego tasiemca. :-)
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Cofanie paliwa

 

Postprzez k-m-r1 » 9 lip 2013, o 21:28

zdejmowanie węży i zakładanie może powodować nieszczelność ale to i paliwo pojawi sie tak jest najczęściej

w pompie jest zaworek może ten syf który płukałeś zablokował zaworek

pewnie jakiś detergent brałeś lub coś typu odkamieniacz a on może uszkodzić zaworek

sprawdz przewody sprawdz jakie ciśnienie daje pompka w sam naprawiam jest opisane jak sprawdzic pompke jak chcesz to podeśle
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Marus1233 » 10 lip 2013, o 12:58

Dzięki za odpowiedź, czyli zaworek znajduje się w tej plastikowej części nad samą pompą z 2 króćcami na końcu?. Rozważałem że może właśnie podczas płukania go zablokowałem. Co do czyszczenia to używałem tylkko starej szczoteczki do zębów i kranówy :)
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez pablomed » 12 lip 2013, o 14:47

Tak jest tam zaworek, tylko że kiedy on staje się nieszczelny to ciśnienie paliwa we wtrysku utrzymuje się znacznie krócej, więc to że jest kłopot przy odpalaniu po 10 min lub później nie jest dowodem. Chcesz być pewien - załatw manometr z trójnikiem , wepnij w wąż dopływowy do wtrysku i obserwuj ciśnienie po zgaszeniu silnika, są jakies normy jak długo ciśnienie ma sie trzymać ale nie mam tego w głowie, są w każdej swerwisówce
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - www.elterm.pl/pl/produkty.html



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 12 gości