co to jest?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 22 mar 2013, o 20:28

Kiedy zawór jest zamknięty to opary paliwa z baku specjalnym (trzecim) przewodem z baku lecą do tego pochłaniacza i przelatują przez niego na wylot (dziura jest u dołu) zostawiając po drodze benzynę we wkładzie filtra z węgla aktywnego. Kiedy sterownik silnika uzna że jest już ciepełko i silnik pracuje miarowo i na prawidłowych obrotach to zawór cyklicznie się otwiera, wtedy kierunek przepływu przez pochłaniacz się odwraca - powietrze wpada przez dziurę u dołu leci przez pochłaniacz porywając parę benzyny ze sobą i wpada do silnika. Efekt może być podobny jak przy dostawaniu się do silnika lewego powietrza bo w sumie tak to działa, więc filtr i zawór musi dawać odpowiedni opór żeby za dużo tego powietrza nie leciało bo zuboży mieszankę i silnik zgaśnie.
Natomiast nie spotkałem się żeby było go słychać głośno w aucie - coś mi tu nie pasuje czy czasem kolego Przemo90 nie masz jakieś awarii tego zaworu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez Przemo90 » 23 mar 2013, o 10:42

moze i sie wykonczyl bo cyka niesamowicie wczoraj robilem trase to myslalem ze nie wytrzymam jest juz takie glosne to cykanie
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radi » 23 mar 2013, o 11:17

Ja u siebie to całe ustrojstwo włącznie z tym filtrem juz dawno usunąłem po swapie zostało niepodłączone i poszło w kosz. Trzeci przewód od baku zaślepiłem. Latam już tak dwa lata i nic sie nie dzieje
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości