cieknie olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

cieknie olej

Postprzez misiek18 » 11 kwi 2013, o 12:41

Obrazek
Witam mam problem mam silniczek 1.6 benzyna i cieknie mi olej z eałka rozrzadu jak na zdj. jak dlugo moge tak jezdzic i czy naprawa jest droga??
Avatar użytkownika
misiek18
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 15:32
Lokalizacja: Lipniki

cieknie olej

 

Postprzez trollu » 11 kwi 2013, o 16:10

było
misiek18 napisał(a):jak dlugo moge tak jezdzic

to zależy od Ciebie.
misiek18 napisał(a):czy naprawa jest droga

to zależy co rozumiesz przez "droga". uszczelka dekla, uszczelniacz wałka, nowy rozrząd. zależy gdzie i jakie części kupisz. w 200zł się powinny części zamknąć. pompę wody masz na rozrządzie?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Szheyk » 11 kwi 2013, o 16:53

Najpierw zacznij od wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów wraz z wszystkimi uszczelniaczami.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez trollu » 11 kwi 2013, o 17:08

Szheyk napisał(a):Najpierw zacznij od wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów wraz z wszystkimi uszczelniaczami.

co rozumiesz poprzez "wraz z wszystkimi uszczelniaczami"?
uszczelniacz wałka rozrządu zawiera się w "wszystkimi" czy nie?
czemu radzisz zacząć od wymiany rzeczy która jest na samym końcu?
jak już się brać za uszczelkę dekla to lepiej wszystko od razu. rok temu wymieniłem samą uszczelkę pod pokrywą tylko po to, żeby miesiąc temu kupić nową przy okazji targania głowicy. mnie komplet uszczelek do głowicy (zaworowe, pod kolektory, pod głowicę i dekiel, wałka rozrządu) razem z rozrządem i śrubami głowicy wyniósł ok 400zł więc całkiem przyzwoicie a wszystkie uszczelki i śruby Victora Reinza (w zeszłym roku za samą uszczelkę pod dekiel VR dałem 100zł), pasek Gatesa i rolka SKF
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez misiek18 » 12 kwi 2013, o 09:43

[ Dodano: 2013-04-12, 08:43 ]
trollu napisał(a):było
misiek18 napisał(a):jak dlugo moge tak jezdzic

to zależy od Ciebie.
misiek18 napisał(a):czy naprawa jest droga

to zależy co rozumiesz przez "droga". uszczelka dekla, uszczelniacz wałka, nowy rozrząd. zależy gdzie i jakie części kupisz. w 200zł się powinny części zamknąć. pompę wody masz na rozrządzie?

Jeżdżę już tak ponad pół roku auto muszę mieć codziennie na chodzie, chciałbym wiedzieć czy da się to zrobić tak żeby cena nie przekroczyła wartości nowego silnika, i robota była szybko zrobiona bo cały czas potrzebuje mieć samochód .
Avatar użytkownika
misiek18
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 15:32
Lokalizacja: Lipniki

Postprzez Paweu » 12 kwi 2013, o 09:59

misiek18 napisał(a):chciałbym wiedzieć czy da się to zrobić tak żeby cena nie przekroczyła wartości nowego silnika


Z takim podejściem to wiesz....

Zmieścisz się spokojnie... jeśli pasek będzie zaolejony to przydałoby się go wymienić... pasek Contitecha 60 zł, uszczelniacz wałka rozrządu ok 14 zł , uszczelka pokrywy zaworów ok 40 zł. Także jak znajdziesz silnik za 120 zł to śmiało wymieniaj.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 12 kwi 2013, o 17:21

Paweu_mk3 napisał(a):jeśli pasek będzie zaolejony to przydałoby się go wymienić

nie wiem, sam nie wymieniałem uszczelniacza wałka bo robił to mechanik ale coś mi zdaje że rozrząd trzeba rozpiąć. tylko przypomnę że Gates czy Contitech nie zaleca ponownego naciągania paska, niby spokój ale ja tam wolałbym się nie narażać na zerwanie paska "bo miało być tanio".
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin89 » 28 kwi 2013, o 02:23

Byłem na przeglądzie i okazało się że delikatnie cieknie olej z jakiejś uszczelki chyba w okolicach skrzyni, ale nie kołnierz. Nie mogłem sam zobaczyć więc nie wiem. Gdy go oglądałem przed zimą wydawało mi się, że miska tylko się delikatnie poci, ale oleju nie musiałem dolewać więc uznałem, że jest ok. Jutro może uda mi się go podlewarować bo nie mam kanału. Pytanie. Czy ten wyciek i kontrolka oleju, która lubi mi zamrugać i popiszczeć w zakresie obrotów ok 2-3 tys. może być wynikiem tego wycieku? Wyciek hmm jakieś pół bagnetu ubyło po przejechaniu 700km.
Avatar użytkownika
marcin89
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 11:24
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez trollu » 28 kwi 2013, o 08:25

marcin89 napisał(a):jakieś pół bagnetu ubyło po przejechaniu 700km.

to już spory wyciek. co do kontrolki to najpierw trzeba by usunąć wyciek i zobaczyć czy dalej coś będzie się dziać, teraz nie ma 100% pewności
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 20 gości