Brak rury dolotu, jakie są tego konsekwencje?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Brak rury dolotu, jakie są tego konsekwencje?

Postprzez shift00 » 26 kwi 2015, o 19:01

Cześć,
jak zapewne część z Was wie, 1.4 AEX ma dość śmieszną rurę dolotową wychodzącą z obudowy filtra. Jeśli chcemy sobie "odetkać' dolot to możemy ściągnąć tą parodię i taki sposobem silnik zaciąga powietrze z dziury o średnicy 60mm a nie z 20mm.
Moje pytanie brzmi - co może się stać dzięki jeździe bez tej rury dolotowej?

Dzięki za każdą sensowną odpowiedź :)
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Brak rury dolotu, jakie są tego konsekwencje?

 

Postprzez Paweu » 26 kwi 2015, o 19:24

shift00 napisał(a):Moje pytanie brzmi - co może się stać dzięki jeździe bez tej rury dolotowej?


W teorii rura ta jest skierowana do przodu auta skąd zasysa powietrze nieco chłodniejsze od tego w komorze. Teraz zasysa raczej ciepłe powietrze z komory więc średnio wyszło.

Takie modyfikacje pewnie są podyktowane chęcią odmulenia silnika jak rozumiem.

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest usunięcie ufo znad przepustnicy i wykonania czegoś na wzór tego :

Obrazek

Albo idziesz z rurą 60mm na całej długości ze zderzaka.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez shift00 » 26 kwi 2015, o 19:37

Paweu napisał(a):Takie modyfikacje pewnie są podyktowane chęcią odmulenia silnika jak rozumiem.


Tak, dokładnie. Przyznam szczerze, że teraz wydaje mi się ten silnik delikatnie mniej oporny na moje wciśnięcie pedału gazu.

Chyba poszukam w takim razie jakiś rurek cudów wianków które będą w miare logicznie wyglądać i działać i doprowadzać zimne powietrze do ufo ;) :lol:
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 26 kwi 2015, o 19:49

shift00, Jak dla mnie to będzie kwestia tego że bedzie lepiej wyglądać a nie działać w tych silnikach , pamietaj o tym żeby był filtr na końcu bo bóg wie jaki syf Ci zassie silnik i mogą być problemy
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez shift00 » 28 kwi 2015, o 14:49

Wrócę do tematu. Dając więcej powietrza polepszamy moment obrotowy, czy dzięki temu zwiększamy spalanie?
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 28 kwi 2015, o 15:03

shift00, Teoretycznie tak to ma działać , ale w praktyce wydaje mi się że daje to śladowy + do przyśpieszenia , a spalanie pewnie wiekszę chociaż nie znacznie w twoim silniku
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez shift00 » 28 kwi 2015, o 15:22

GolfiarzJR napisał(a):shift00, Teoretycznie tak to ma działać , ale w praktyce wydaje mi się że daje to śladowy + do przyśpieszenia , a spalanie pewnie wiekszę chociaż nie znacznie w twoim silniku


Testuje pewną rzecz. Przypadkowe ciepłe powietrze zwiększy spalanie jeszcze bardziej?
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 28 kwi 2015, o 15:24

shift00, Mało wiem o tym temacie bo nie bawie się w to przy silniku 1,6/1,4 bo to bezsensu , ale obstawiam że ciepłe powietrze jest złe , bo po co by niby ludzie obudowy robili :) Daruj sobie z tym według mnie , ewentualnie zrób przelot wydechu i będzie dynamiczniejszy ;)
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 28 kwi 2015, o 15:27

shift00 napisał(a):Dając więcej powietrza polepszamy moment obrotowy, czy dzięki temu zwiększamy spalanie?


stosunek powietrza do paliwa jest stechiometryczny, więc zwiększając ilość tego pierwszego, wzrasta też ilość tego drugiego ;) wnioski nasuwają się same

[ Dodano: 2015-04-28, 14:30 ]
GolfiarzJR napisał(a):ciepłe powietrze jest złe


jest złe bo jest uboższe w tlen, który jest niezbędny do procesu spalania


GolfiarzJR napisał(a):zrób przelot wydechu i będzie dynamiczniejszy ;)


silnik wolnossący ma wydech liczony pod jego pojemność, pracę i osiągi, przelot tak samo jak za duża średnica rur prędzej zaszkodzi niż coś doda ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez shift00 » 28 kwi 2015, o 15:33

Z przelotem nie będę się bawił bo szkoda czasu i pieniędzy na 1.4. Tanim kosztem dorzucę tylko dolot zimnego powietrza do ufo. Ta zwężka/trąbka (to plastikowe badziewie) strasznie wygląda :S :wstyd:
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez GolfiarzJR » 28 kwi 2015, o 15:36

shift00, No w AEX straszna lipa wygląd silnika , w moim AEE wcale nie lepiej bo jakis talerz :D

Opik, Czyli mówisz że przelot w tych silnikach zwieksza tylko spalanie , i dajmy głośność tłumika?
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 28 kwi 2015, o 16:04

GolfiarzJR, dokładnie tak

to nie turbo że najlepiej pusta rura i ogień :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości