brak iskry pomocy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

brak iskry pomocy

Postprzez danielr212121 » 27 paź 2008, o 17:13

Witam wszystkich.
Mam golfa 3 1.6 AEE.(wielopunkt) Dzis mialem taki przypadek: pojechalem do sklepu moim golfem.Po wyjsciu ze sklepu wsiadam odpalam a tu nie zaskakuje.No i musiali mnie scholowac.W domu sprawdzam iskre i jej nie ma :-? Jak moge domowymi sposobami sprawdzic cewke zapl? Bo probowalem w ten sposob: wyjalem przewod NW z kopułki i wpialem do swiecy i oparlem swiece o blok silnika no i krece i iskry nie ma.
Powiedzcie mi czy na trzypinowym wtyku tym od cewki na czerwonozielonym przewodzie ma byc napiecie ? bo u mnie nie ma ani na zapolonie ani podczas rozruchu ale jest na czarnym przewodzie na zaplonie
danielr212121
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lis 2007, o 18:24
Lokalizacja: krosno

brak iskry pomocy

 

Postprzez marcinkoz2910 » 27 paź 2008, o 17:56

danielr212121 napisał(a):Powiedzcie mi czy na trzypinowym wtyku tym od cewki na czerwonozielonym przewodzie ma byc napiecie ? bo u mnie nie ma ani na zapolonie ani podczas rozruchu ale jest na czarnym przewodzie na zaplonie
dokładnie jak załączysz zapłon to musi tam być 12V

[ Dodano: 2008-10-27, 16:58 ]
więc na początek posprawdzaj bezpieczniki bo może jest zdechły jakiś

[ Dodano: 2008-10-27, 16:59 ]
Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez danielr212121 » 27 paź 2008, o 18:05

Bezpieczniki juz sprawdzalem ale przekaznikow nie. czy sa tam przekazniki ktore moga odpowiadac za brak napiecia na czerwonozielonym przewodzie?

Trzypinowy wtyk:
-czarny 12v- w czasie zaplonu i rozruchu
-czerwonozielony - brak napiecia w czasie zaplonu i rozruchu (tak ma byc?)
-brazowy -masa


Od czego biegnie ten czerwonozielony przewod ?moze od komputera?
danielr212121
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lis 2007, o 18:24
Lokalizacja: krosno

Postprzez marcinkoz2910 » 27 paź 2008, o 18:16

danielr212121 napisał(a):-czarny 12v- w czasie zaplonu i rozruchu
prawidłowo

danielr212121 napisał(a):-czerwonozielony - brak napiecia w czasie zaplonu i rozruchu (tak ma byc?)
nieprawidłowo

-brazowy -masa
prawidłowo
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 27 paź 2008, o 19:52

danielr212121, na zielonym maja się pojawiać skoki napięcia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeśli ich brak to zacznij sprawdzanie od czujnika halla w aparacie zapłonowym. Ma wtyk z trzema kablami. Wyjmij go. Włącz zapłon. Pomiędzy bocznymi kabelkami ma być napięcie jak w aku lub 5V - nie pamiętam jak jest w Twoim silniku. Jeśli to napięcie jest, podepnij wtyk z powrotem. Wbij szpileczkę w kabelek środkowy. Pomiędzy nią a klemą plus aku mierzysz napięcie. Mają być skoki napięcia jak kręcisz rozrusznikiem. Jeśli ich brak - hall do wymiany. Jeśli są - podmień cewkę na próbę z dowolonego golfa III prócz Vr6 - 5 minut to potrwa, miernikiem cewki nie sprawdziz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez danielr212121 » 27 paź 2008, o 20:12

Sprawdzalem ten wtyk od czujnika halla i bylo tam napiecie cos okolo 4,8V dokladnie tak jak piszesz a w innej kombinacji 12V juz nie pamietam kolorow kabli bo sa trzy .Sprawdze jutro i napisze co i jak.pozdrawiam

[ Dodano: 2008-10-27, 19:28 ]
pablomed napisał(a):Wbij szpileczkę w kabelek środkowy. Pomiędzy nią a klemą plus aku mierzysz napięcie. Mają być skoki napięcia jak kręcisz rozrusznikiem

kabelek srodkowy czyli chodzi o ten zielonoczerwony ? Od tego momentu za bardzo nie rozumie :kwasny: .mam mierzyc napiecie pomiedzy kablem czer-zielonym a + w aku? i podczas krecenia maja byc skoki napiecia?
danielr212121
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lis 2007, o 18:24
Lokalizacja: krosno

Postprzez pablomed » 27 paź 2008, o 20:50

tak, pisze o czujniku halla nie cewce oczywiście. Na tym kablu pojawiają się skoki napięcie dzięki którym w cewce powstaje iskra
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez danielr212121 » 28 paź 2008, o 00:44

Do pablomed:
Czyli to dziala tak mniej wiecej?: wtyk przy aparacie zapl podaje napiecie do czujnika hala,czujnik wysyla impulsy napiecia do cewki dzieki obracaniu sie wału i tworzenia sie pola magnet wew(zaleznie od predkosci walu). W cewce ten impuls jest wzmocniony (przetworzony na wysokie napiecie potrzebne na swiece) i biegnie do rozdzielacza zaplonu przez kable WN w rozdzielaczu zostaje rozdzielony na poszczeglne swiece .


Tylko ze ja badalem wtyk przy cewce w ten sposob:
brazowy(-) z czarnym (+) na zaplonie i rozruchu 12V
brazowy(-) z czerwonozielonym (?) rozruch brak napiecia
Ten czerwonozielony to plusowy jest czy minusowy bo z Twojego powyzszego posta wynika ze minusowy?
Sprawdze ten czujnik HALLA bo wynika ze nie mam tych impulsow co wchodza do cewki. pozdro

[ Dodano: 2008-10-28, 12:24 ]
Sprawdzalem czujnik halla. Plusowy wpialem pod aku a minusowy wbilem szpilke do zielonego od cz halla
dioda mruga podczas rozruchu.
(+) z aku , (-) zielony kabel od cz. hala. Wystepuje tam 5,9V na zaplonie bez zaplonu; 7,5V.

Sprawdzalem ten wtyk od cewki zaplonowej i jesli wpialem diode do 1i 2pina i podczas rozruchu dioda miga a po rozlaczeniu wtyku do halla nie miga tylko swieci stale i jest 10V wtedy
Sprawdzalem napiecie na 1i2 pinie od wtyku do cewki zapl. na zaplonie bylo 12V

[ Dodano: 2008-10-28, 13:50 ]
wymontowalem cewke jest torche popekana obudowa tak jakby chcialo ja od wew rozsadzic i wyglada na bardzo stara jest chyba data na niej 15 07/96 a auto mam z 96r. firma TEMIC.

[ Dodano: 2008-10-29, 13:46 ]
Padnieta cewka. Temat zamkniety
danielr212121
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lis 2007, o 18:24
Lokalizacja: krosno

Postprzez trojeczkaGT » 23 sty 2012, o 13:52

Panowie juz wymiekam ;/

mam dalej brak iskry :

napiecie na wtyczce od cewki jest :

czarny + brazowy 12V przy rozruchu widze skoki wlasnie od 9 do 12 V

czarny + zielony 12 V i podczas rozruchu tez sa skoki widze w przedziale od 9 do 12 V

cewke kupilem nowa ( mozliwe by byla walnieta ? )

cewke sprawdzalem na roznych przewodach i dobrej swiecy i nie ma iskry

czujnik halla tez spradzilem i jest sprawny ma napiecie ok 5 V i wysyla skoki napiecia

czy te skoki na czarnym i brazowym w kostce cewki maja byc ? jak podlacze staly plus to nie pomaga.

[ Dodano: 2012-01-23, 12:53 ]
czy po spelnieniu tych zaleznosci tak jak mam to jednak cewka zepsuta (nowa) ?

[ Dodano: 2012-01-23, 13:06 ]
bo facet sprzedal mi ale papierow nie mial bo niby nie ma juz na stanie i teraz pytanie czy ktos mu oddal a on znowu sprzedal ;/

normalnie wszystkie warunki do dzialania sa spelnione

napiecie na czarnym przewodzie cewki 12 V ze spadkami ale jest

na zielonym tez jest 12 po zaplonie a przy odpalaniu spadki sa czyli ok

na hallu tez jest ok tak jak wedlug porad na forum.

cos czuje ze to cewka ;/ mam racje ?

[ Dodano: 2012-01-23, 16:03 ]
a wiec kupilem jeszcze jedna cewke dla pewnosci i dalej kicha zadnej iskry a skoki napiecia sa i na hallu i na kablu cewki tylko mnie martwi czy na kostce cewki przy czarnym i brazowym maja byc skoki napiecia od 12 do 9 V (tyle moje oko zaobserwowalo)
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rafal9119 » 24 sty 2012, o 11:55

a kostka stacyjki? myslałes nad tym?
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez trojeczkaGT » 24 sty 2012, o 13:44

jutro przyjdzie znajomy z kompem bo mam juz dosc szukania w ciemno :)

czuje ze albo stacyjka albo moze hall juz sie psuje jednak nic nie jestem juz pewny. poczekamy z autem do jutra.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

cewka

Postprzez pietrasiak2 » 24 sty 2012, o 14:38

Witam , tak czytam , mógł walnąć główny kabel WN od cewki do aparatu jak możesz to sprawdź
podmień któryś od świecy i spróbuj bezpośrednio do masy nie wpinając go do kopółki.
Lubią się upalać lub kruszyć adaptery końcówek
:zdziwko:
:zdziwko:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - - czyszczenie dpf



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości