blokady

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

blokady

Postprzez Diego » 2 sty 2012, o 16:49

może ktoś napisać jak zablokowąć wałek rozrządu i wał korbowy przy Golf 1.8????????????????????????????? chodzi o blokade przy wymianie uszczelki pod glowicą i wymianie rozrządu

[ Dodano: 2012-01-02, 17:29 ]
kurde nikt nie wie.....czy nie chce sie pisac.... :-/ ?? potrzebuje pilnie
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

blokady

 

Postprzez Lucek777 » 2 sty 2012, o 18:52

Na kołach zębatych masz znaki jak ustawić rozrząd ustawiasz na znaki i rozbierasz nie trzeba blokować , ewentualnie do odkręcenia koła od wałka rozrządu jeśli nie chce się odkręcić lub jest już zdjęty pasek . Kupujesz specjalny klucz lub dorabiasz Stalowy bolec lub ala klucz z dwoma bolcami aby włożyć w otwory koła zębatego Rys 1 .Przy wymianie uszczelki dobrze dać głowicę do sprawdzenia i planowania .A tu masz opis z książki .



Rysunek tworzony na szybko i poglądowy więc sorry za jakość :-)
Ale gdyby był problem z odkręceniem to się przydaje.

Książka
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Diego » 3 sty 2012, o 15:16

Lucek777, wielkie dzięki chociaż Ty podjąłeś temat :ok:

[ Dodano: 2012-01-03, 14:18 ]
aczkolwięk jakby ktoś jeszce cos napisał na temat takiej blokady która unieruchamia wałek pośredni i wał korbowy....bo szczerze mówiąć wolałbym zablokowac i nie grzebac sie z tym później
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez Lucek777 » 3 sty 2012, o 17:43

Ja nie blokowałem ale , można zablokować na wiele sposobów np. poprzez otwór na skrzyni blokujesz koło zamachowe , robi się różnie np specjalnie wyszlifowanym kluczem nasadką jak dobrze pamiętam to chyba 17 ale ręki sobie nie dam uciąć kątówką wycina się ząbki aby zazębiała się z kołem.

narzędzia które rzeźbimy sami ( zdjęcie zapożyczone )


oraz bolcami po przez otwory w kołach.


Dla pewności zdejmij kopułkę zobacz jak ustawiony jest palec , pozaznaczaj sobie wszystko i tak po montażu przed uruchomieniem należy kilka razy zakręcić silnikiem ręcznie ( klucz na wał i kręcimy) czy aby wszystko się zgadza znaki itp. ) źle ustawione i niesprawdzone ustawienie rozrządu może doprowadzić do spotkania się tłoków z zaworami no i wtedy jest bigos , chyba że silnik niekolizyjny ale 1.8 raczej kolizyjny . jeśli by się nie zgadzało trzeba skorygować ustawienia według znaków.


Ps. W moim Goferku poprzedni właściciel na szczęście nie składał na blokowania typu tak było i musi tak być , iż jak się okazało rozrząd był przestawiony o 90 st , samochód jeździł, jedynym mankamentem czasem przymulał , więc nawet jak by były blokady to trzeba by je było zdjąć , aby ustawić poprawnie.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 3 sty 2012, o 18:19

Diego, po co chcesz cokolwiek blokować? Przeciez nie musisz odkręcać kółek zębatych od wałków ani wału do wymiany uszczelki pod głowicą. A jesli chcesz odkręcac to dostałes ryzunek z przykładowa blokadą. Może wyjasnij dokładniej o co biega.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Diego » 3 sty 2012, o 20:04

hmn no chce przy okazji wymienic a raczej musze wymienić rozrząd...przy wymianie też nie trzeba odkręcać koł zębatych??? musze zwalic głowice oddac do sprawdzenia i pewnie planowania a do tego wymienic rozrząd
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez Lucek777 » 3 sty 2012, o 21:37

Kół nie trzeba , wystarczy odkręcić napinacz i zdjąć pasek , założyć nowy wraz z napinaczem zalecany nowy i odpowiednio napiąć , co do zmiany rozrządu to jest wiele opisów , między innymi siła naciągu paska . Nic z rozrządem nie zrobisz do puki nie założysz głowicy.

Pozdrawiam i powodzenia w pracy przy autku.
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Diego » 4 sty 2012, o 11:28

"Nie Dzieki" mam nadzieje ze sie uda:) i również pozdrawiam:)
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska


- - - fleetcorp.pl/warszawa/zoliborz/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości