Błąd potencjometru przepustnicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Błąd potencjometru przepustnicy

Postprzez dawidek1991 » 8 kwi 2013, o 14:24

Panowie borykam się z problemem obrotów dalej... Mianowicie golf po zapaleniu nie ma tzw "ssania" muszę trzymać gaz aby silnik nie zgasł, lecz po rozgrzaniu się motorowni na jałowym trzyma 1500 rpm a spalanie jest mega duże... Po podpięciu pod VAG'a wywaliło błąd potencjometru przepustnicy, ustawiałem tak jak na forum mi napisał kolega i nyby wszystko okej. W sumie to chciałbym kupić całą przepustnicę i zobaczyć ale mój golf posiada TPS na 7 pinów a krokowy na 6 i nie wiem czy to nie jest z innego silnika, bo nie mogę znaleźć na allegro takiego jak jest u mnie. Kolega jeszcze mi mówił, że może to być czujnik temperatury. Możliwe jest, że gdyby był to czujnik to by wywalało błąd potencjometru TPS?
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Błąd potencjometru przepustnicy

 

Postprzez ci-nek » 9 kwi 2013, o 22:47

Jaki numer tego błędu? Jeżeli to czujnik temperatury, to jak go odepniesz, to komputer przejdzie w ustawienie serwisowe i powinien w miare normalnie działac. w tedy bedzie pewne ze to czujnik temp.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez dawidek1991 » 10 kwi 2013, o 09:54

throttle position sensor
00518 TPS (G69) 31-00 -Open or short to ground

00518 TPS (G69) 30-00 -Open or short to B+

Coś takiego wywala
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez ci-nek » 10 kwi 2013, o 11:58

2212 518 - - - - - 0206 Potencjometr przepustnicy TPS (G69) lub jego obwód > przewody, TPS

na początku poszukałbym jak sprawdzić czy ten element jest sprawny, na pewno w ksiażkach typu "sam naprawiam" sa podane jakieś wartości które można pomierzyć lub procedury jak sprawdzic tak ważny element czy działa prawidłow

jeżeli faktycznie okaże się że masz inny niz powinieneś, to znajdź po kodzie silnika jaki musi być ten potencjometr i idz na szrot - będzie to weryfikacja najtańszym sumptem.

z opisu Twojego błedu wynika że moze być gdzies przetarta wiązka. ja tak miałem z innym elementem i coś tam eni zawsze stykało. najprosciej jest miernikiem sprawdzic rezystancje z punktu A do B, ale to rzeba troch eposiedziec przy samochodzie.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez dawidek1991 » 10 kwi 2013, o 16:40

Właśnie taki mam zamiar popatrzec poprostu czy jakiś przewód nie jest przetarty od wtyki, bo podobno od ecu do samego TPS leci osobny kabelek więc może dam radę jakoś to ogarnąć :)

[ Dodano: 2013-04-16, 09:02 ]
przed chwila sprawdziłem czy od tps do ecu jest przewodność kabli i okazało się, że do ecu sygnał dochodzi tylko z kilku kabli od tps. teraz zastanawiam się czy po prostu 7 kabli od tps leci prosto do ecu... resetowałem kompa, adaptacja nic nie pomogła... podmiana czujnika temperatury również... już nie mam do tego sił. rezystanancja tps do 1/4 ładnie wzrasta i na drugich pinach również...

[ Dodano: 2013-04-16, 09:02 ]
przed chwila sprawdziłem czy od tps do ecu jest przewodność kabli i okazało się, że do ecu sygnał dochodzi tylko z kilku kabli od tps. teraz zastanawiam się czy po prostu 7 kabli od tps leci prosto do ecu... resetowałem kompa, adaptacja nic nie pomogła... podmiana czujnika temperatury również... już nie mam do tego sił. rezystanancja tps do 1/4 ładnie wzrasta i na drugich pinach również...
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron