błąd 00515 00525

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

błąd 00515 00525

Postprzez PaNdA » 4 lut 2010, o 09:10

hej ostatnio sprawdałem vag-em błędy i wyszło mi 00515 czyli czujnik wału krzywkowego i dwa błędy 00525 czyli czujnik niskiego napięcia... :-o i zzieleniałem bo niewiem gdzie sie te czujniki w samochodzie znajdują silnik ABU 1.6 może ktoś wie pozdrawiam
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

błąd 00515 00525

 

Postprzez SotoM » 5 lut 2010, o 19:18

ydaje mi sie ze tu chodzi o napiecie - zasilanie cewki lub aparatu zapłonowego.
co do wału krzywkowego to tylko jest wałek rozrządu ale on nie ma czujnika położenia wału rozrządu - czujnik znajduje sie w aparacie zapłonowym czyli czujnik halla.
ale zazwyczaj by był błąd czujnika halla. trzeba by było literature mieć i zobaczyć co oznaczają te pojecia w VW...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 5 lut 2010, o 23:28

PaNdA napisał(a):00525 czyli czujnik niskiego napięcia
chodzi o błąd sondy, może daj pełny tekst błędu ale prawdopodobnie chodzi o za niskie napięcie wytwarzane przez sondę, znajdź gdzieś Vagu (sam w tym nie siedzę ) współczynnik lambda, pewnie jest za wysoki powyżej 1.15
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PaNdA » 6 lut 2010, o 23:34

w sumie rok temu sonda była wymieniana bo miała zwarcie na mase i do tej pory jak jest rozgrzany silnik na benzynie to faluja obroty i przygasa w momencie odjęcia nogi z pedału gazu a jak jest na ssaniu jast zimny to jest ok tylko jak sie rozgrzeje to ma niestabilnee obroty i przygasa....pare dni temu byłem na ustawieniu lpg u gazowników mieszanka lpg b.dobrze ustawiona a na bp powiedział mi fachman że jest zauboga! :oops: mam polskiego waga lapa i łącze obd 2 podłączyłem i wyszły te błędy w sumie na zgaszonym silniku zawsze wyskakuje hall!!tylko nie martwiom te dwa błędy 00525 niskie napięcie i tak jak mówicie może być to to......i teraz pytanko czy niskie napięcie które wysyła sonda kfalifikuje ją do wymiany czy np. jest zaduzo sadzy na niej i to jest tego powód....prosze o rade pozdro!!!
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez MysieQ » 7 lut 2010, o 00:29

PaNdA, nie szukaj tu cudów, ja miałem zwarcie do masy, spalanie kosmiczne, motor dosłownie kulał (nie pracował równo) a z wydechu smog. Przejścia z lambdą miałem takie, że najpierw kupiłem zamiennik za ok. 60 zł po czym po ponad pól roku sonda za 60 zł skończyła swój żywot :lol: , kupiłem Bosch, zapłaciłem ponad 200 zł ale się uspokoiło. Tu nie ma co szukać, w końcu jeździmy VAG i przekonałem się, że często oszczędności mój VW nie toleruje :-D, objawy miałem podobne, na obrotach niestabilnie, czasem tak, że aż światła mi przygasały, często falowania, to "kulanie" jakby nie palił na wszystkie gary i spore spalanie. Jeżeli ktoś Ci podpiąl autko pod analizator spalin i widzi, że coś nie tak to jest to znaczący sygnał. Dziwi mnie jedno, przecież analizator ma też pomiar lambdy, co z nim? Tam wszystko widać, nie powiedzieli Ci? :cisza: Poza tym pamiętaj o jednej kwestii, napięcia sondy zawsze można pomierzyć miernikiem, a to już może być pewna podpowiedź co dalej robić. Powodzenia, pzdr. :-P
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez pablomed » 7 lut 2010, o 14:18

MysieQ napisał(a):przecież analizator ma też pomiar lambdy, co z nim?
kolego na tej podstawie nic nie można ocenić jeśli auto ma sprawny katalizator, bo dopala wszystko lub większość tego co złe i na podstawie czego wyliczany jest współczynnik lambda ze spalin. Mnie chodzi o współczynnik lamda wyliczony przez program VAG na podstawie napięć podawanych przez sondę

[ Dodano: 2010-02-07, 13:23 ]
PaNdA napisał(a):niskie napięcie
nie koniecznie sonda zła, może być nieszczelność w wydechu przed sondą, moga być błędy od LPG, i tymi niema się co przejmować jeśli auto chodzi dobrze. A jeśli coś się dzieje to napewno czytałeś o resecie ECU, jeśli pomoże i nie wrócą błędy póki nie przełączysz na lpg to LPG jest winne błędom
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PaNdA » 7 lut 2010, o 22:34

hej dziś sprawdzałem vag-iem te napięcia na sondzie to tak przy 90 stopniach 850 obrotów wskazania lambda na benzynie wynosiło 1.06 do 1.20 a na lpg 0.50 :-?
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez MysieQ » 8 lut 2010, o 00:09

pablomed, a co rozumiesz przez te błędy od LPG? Pamiętaj, że sonda ma znaczenie do czasu pracy na pb, potem po przejściu na lpg już emulator. Można by powiedzieć, że sam sobie odpowiedziałem na pytanie - na pb zwarcie do masy, jest nie dobrze, na lpg juz ok. bo pracować zaczyna emulator lambdy. Powiedz jak z pracą na pb, silnik pracuje jak "traktor"? Jak ze spalinami? Dymi? Ja miałem podobnie ale okazało się, że lambda padaka a na lpg podobnie i to mnie myliło, potem wyszło, że krokowiec od lpg się wieszał i założyłem register. Co do lambdy pablomed, mogłbys mieć rację. Ale "książkowa" wartość to +/- 1 - wahania w granicach 1% czyli od 0,97 do 1,03. PaNdA, skoro na pb coś nie tak a lpg ok., VAG pokazał co napisałeś to spróbuj pomierzyć jeszcze dla pewności i będziesz miał odpowiedź. Poza tym czujnik Halla pokaże zawsze na wyłączonym silniku, to proste, odczyt jest przy pracy motoru. Nie wierzysz, uruchom motor i zrób skan VAGiem, hall się nie pokaże. Podrzuć jeszcze temat jaką sondę kupiłeś jak zmieniałeś. pablomed, ma trochę racji, na ten błąd recepta podstawowa: sonda lambda , guma pod monowtryskiem, zapłon. Reset? Zdarza się, często sugestie padają, żeby dla pewności po odłączeniu aku spiąć klemy żeby wyzerować prąd. Próbuj. Sugestie podrzuciłem, trzeba sprawdzić. Ostateczność to wymiana sondy. Pzdr. ;-)
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez PaNdA » 8 lut 2010, o 11:24

ok tylko mam teraz pytanko te wskazania vaga odnośnie lambdy... 90 stopni 850/min benzyna wachania od 1.06 do 1.20 a lpg 0.50 czemu taka różnica? cos nietak (instalka i generacji bez silniczka krokowego niezależna od lamdy) ?? pozdrawiam!
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez Pawełgolfgreen » 10 lut 2012, o 17:19

Witam. żeby nie zaśmiecać nasze forum postanowiłem tutaj napisać. otóż dzisiaj sprawdzałem na wyłączonym silniku nawet go nie zapalałem wyskoczyły dwa błędy:

2 Znalazłem Błąd:
00515 - z(‚6u˝xWlSD†ą'2;hÔO:jęmsXĹ q1ąâ.iG~w^ 03-00 - Unknown Error Elaboration
00532 - Shareware Version. To Decode all DTC's 07-00 - Please Register/Activate

[b][b]Wskazówki błędów z vagu:
00515-Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor

00532 P1746 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie



czujniik pozycji wału krzywkowego na czym polega i gdzie się znajduje? podczas podłączania akumulatorek niestety miałem słaby.
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo


- - - bhp-ergon.pl



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości