Biały dym

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Biały dym

Postprzez Rafi88 » 25 mar 2013, o 21:31

Witam.Mam mały problem z moim golfikiem...Auto ma 20 lat w tym roku wiec nic dziwnego ze zaczyna szwankować .Od pół roku co miesiąc coś robię i wartość napraw przewyzsza juz jego cene rynkowa...to się nazywa bezinteresowna miłość od pierwszego wejrzenia :roll: wyczytałem już na różnych forach że biały dym może być skutkiem walniętej uszczelki pod głowica gdyż płyn chłodniczy ucieka.Dodam że uciekał wcześniej ale chodziło o plastyk który łączył węże chłodnicy(nie pamiętam jak to sie profesjonalnie nazywa),mechanik wymienił tę część i wszystko grało jakiś czas z płynem.Z tego co poczytałem to jeśli byłaby to uszczelka faktycznie biały dym i ubytek płynu chłodniczego miałby miejsce,ale podobno przybywałoby oleju...A widzicie, poziom oleju o dziwo powoli spada...I stąd moja wątpliwość :kwasny: .Podpowiem że samochód mam 3 lata i po roku wymienialem zimeringi bo ciekly i teraz przed zima,czyli dwa lata pozniej znowu. Dodam również że wymontowałem i sprawdzilem przejścia na kablach i świecach(pomimo ze maja kilka miesiecy) i wszystko jest w porządku.Świece nie wygladają ciekawie szczerze mówiąc,są to świece 3 elektrodowe boscha.Nie są nadpalone,popekane,powyginane...kazda wyglada inaczej.mam je teraz przed oczami wiec opisze od zamontowanej od lewej do prawej.Pierwsza delikatnie mokra na gwincie,2 elektrody wraz z izolatorem czarne(suche)-jedna jaśniesza i izolator pod nia biały,w 2 swiecy izolator jest bielutki jak za nowości i elektrody maja normalnu kolor leciutenko przykopcony gwint suchy jak wg mnie powinno być ,dwie pozostałe sa okopcone ale wg mnie w porządku.Dlatego przyznam sie ze zachowalem sie jak mlody i przerw na swiecy nie robilem bo nie wiedzialem jakie :wstyd: wie ktos jakie powinny byc ?
Wiem ze zrobilem straszny wywód ale zasadnicze dwa pytania to
1.Skad biały dym
2.Jakie przerwy na świecach 3 elektrodowych ?

DZIĘKUJE ZA PRZYSZŁE ODPOWIEDZI
Rafi88
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 mar 2013, o 19:56
Lokalizacja: Poznań

Biały dym

 

Postprzez marcino1 » 25 mar 2013, o 21:59

Witam jesli Ci plynu nie ubywa ani nie wyrzuca plynu to ten dym bialy jest normalny przy takich temperaturach jak teraz ;-) tzn ujemne
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez Opik » 25 mar 2013, o 22:04

Golf Ci papieża wybiera, co poradzić, taki sezon.... :hyhy:

A tak na poważnie, dużo tego płynu ubywa? Dużo oleju? To że trochę dymi na szaro to normalne przy takiej pogodzie, jak masz lpg to dopiero jest jazda :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 25 mar 2013, o 22:55

jest to biały/niebieskawy smierdzacy dym>?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Rafi88 » 25 mar 2013, o 23:34

więc dym jak dla mnie w lusterku wstecznym jest bialy i dość gęsty,widoczny szczególnie na postoju przykladowo na światłach,pozniej przy przyspieszaniu jest go tez dosyc duzo ale juz mniej a jadac szybko ze stala predkoćscia nie ma go wcale.

Płynu od chłodnicy ubylo w miesiac(powiedzmy 1500 km) od powyzej maxa bo mi sie przelalo bardzo delikatnie do poziomu takiego ze kontrolka zamigała.

Olej wlewalem z 3 miesiace temu przy wymianie do maxa w teej chwili jest go polowa.

Średnio przejezdzam 1500 km miesiecznie, czesto odpalam samochod i przejezdzam po kilka km.
Być może że jakaś wilgoć w tłumiku :goraco:
Co Wy na to koledzy??

Dodano: 2013-03-25, 23:41
[quote="Piaggio"]jest to biały/niebieskawy smierdzacy dym>?[/quote]

Jak dla mnie to ja nic nie czuje i nie jest w najmniejszym stopniu niebieski
Rafi88
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 mar 2013, o 19:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pietrasiak2 » 26 mar 2013, o 08:13

Biały dym w tych warunkach atmosferycznych to norma kat i tłumniki muszą się też dogrzać więc stąd może być chura
Teraz świece
Rafi88 napisał(a):kazda wyglada inaczej.mam je teraz przed oczami wiec opisze od zamontowanej od lewej do prawej.Pierwsza delikatnie mokra na gwincie,2 elektrody wraz z izolatorem czarne(suche)-jedna jaśniesza i izolator pod nia biały,w 2 swiecy izolator jest bielutki jak za nowości i elektrody maja normalnu kolor leciutenko przykopcony gwint suchy jak wg mnie powinno być ,dwie pozostałe sa okopcone ale wg mnie w porządku.

Powinny mieć nalot jasnobeżowy przy dobrym zapłonie i odpowiedniej mięszance , lub nieszczelność któregoś zaworu powoduje zaburzenie spalania i tu można sprawdzić ciśnienie wyjdzie to.
Co do ubytku oleju to może uszczelniacze zaworów padają i one są winne .
Reasumując, ja sprawdził bym w 1,6 stan odmy , przy krotkich odcinkach potrafi ją zapchać i możesz mieć problem z uszczelniaczem wałka i również przedmuchem oleju .Jak odpala od strzału na 4 garach to sprawdził bym tylko ciśnienie na cylindrach i przejechał bym się dla testu(po uzupełnieniu płynów) jednorazowo z 20-30 km i zobaczył jaki dym z wydechu leci
Daj odpowiedź co się dzieje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Rafi88 » 26 mar 2013, o 20:27

Jak sprawdza się toi cisnienie?

Dodano: 2013-03-26, 19:49
Tak więc Panowie dzisiaj porobiłem przerwy na świecach za pomocą malutńkiego młoteczka,szczypcyków,imadła i szczelinomierza.Wykonałem kawał precyzyjnej roboty.
Nie dowiedziałem sie konkretnie tutaj od nikogo jaka ma być przerwa w tych 3 elektrodowych więc poszedłem za wzorem tej idealnej i ustawiłem tak,że wymiar 0,78 przechodził dość luźno a 0,81 nie przechodził.Jestem szlifierzem metali czyli fachowo mówiąc przerwe ustawiłem z dokładnością do trzech mikronów(jak kto woli mikrometrów) .Autko robi mniej białego dymu zdecydowanie,chodzi równiuteńko i jakby szybciej tyrta na początku jak stanie się prze wydechu.Dolałem płynu do chłodnicy i pojechałem do kumpla,lecz niedaleko,autko zostawiłem na włączonym silniku i pogaduliłem z kumplem spalając przy tym 3 papierosy.Czas oceniam na 40 min.Stwierdzam ze zaczęło chodzić delikatnie wolniej po rozgrzaniu sie do 90*, ubytku płynu nie zauważyłem.Sprawdzę jutro jak samochód ostygnie i jak postoi przez noc.
Podzielę sie informacjami co wyszło.

Dodano: 2013-03-26, 20:04
Jest mi to temat odległy z tymi uszczelniaczami więc zapytam by moi następcy mieli kompedium wiedzy w pigułce

Czy stan odmy
Uszczelniacz wałka
Uszczelniacz zaworów

to jeden temat czy osobne kwestie??

Jakie instrumenty służą do pomiaru tych ciśnień i w jaki sposob te wartości sie mierzy.

Poszukam sam na forum i jak coś znajde odpowiem sobie sam i odpiszę ale jeśli ktoś ma pojęcie może to również fachowo opisać.
Rafi88
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 mar 2013, o 19:56
Lokalizacja: Poznań


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości