Awaria alternatora ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Awaria alternatora ?

Postprzez spaceman » 12 sie 2012, o 12:39

Witam

Mam problem. Z silnika dochodzą odgłosy jakby się coś dosłownie zarzynało. Wydaje mi się że z miejsca która zaznaczyłem strzałką. Rolka - pasek na tym kole jest od strony z brzegu tak przetarty że aż srebrzysty się zrobił .

Obrazek

Ta rolka wychodzi od alternatora ? Więc jakby ktoś mógł napisać jak się ta część nazywa dokładnie żebym wiedział czego szukać .

Pozdrawiam
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Awaria alternatora ?

 

Postprzez trollu » 12 sie 2012, o 13:11

spaceman napisał(a):Ta rolka wychodzi od alternatora ?

przecież alternator masz na samym dole na foto. tamta rolka nie jest od pompy wody?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez trojeczkaGT » 12 sie 2012, o 13:21

jezeli ta rolka co zaznaczyles na foto strzalka idzie opornie w stosunku do reszty to pompa wody Ci sie zaciera i tylko wymiana na nowa pomoze.

ten pasek tak sie swieci czy tylko na zdjeciu ?? :O
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez spaceman » 12 sie 2012, o 13:24

Nie no chyba na bank od alternatora. Na tej rolce nie ma jednak paska ale biegnie pasek pod rolką :

Tu widać jak zewnętrzne strony rolki są przetarte :

Obrazek


Tu jest dokładniejsze zdjęcie z góry - całości. Więc alternatora to rolka ?

Obrazek


Oznaczenia alternatora :

70 BOSCH 0 123 310 001 KC-->14V 70A MADE IN SPAIN
028 903 025H // 47/94


Jak się nazywa ta rolka ?

Czy pasek też będzie trzeba wymieniać ?

Wydaje mi się że poszło w tej rolce jakieś łożysko i ona lata dlatego trze ale nie jestem pewien. Golfa mam od niedawna.

[ Dodano: 2012-08-12, 12:27 ]
trojeczkaGT napisał(a):jezeli ta rolka co zaznaczyles na foto strzalka idzie opornie w stosunku do reszty to pompa wody Ci sie zaciera i tylko wymiana na nowa pomoze.

ten pasek tak sie swieci czy tylko na zdjeciu ?? :O



To mnie zakręciliście teraz. Czyli to pompa wody ? Pompę wody miałem wymienianą jakieś dwa miesiące temu.
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez trojeczkaGT » 12 sie 2012, o 13:38

Obrazek


takze musisz byc pewny ktora rolka ma opory ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez michaal » 12 sie 2012, o 13:43

Nie wprowadzajcie kolegi w błąd przecież to jest silnika 1.6 AEA. Tam pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu a nie paskiem od alternatora. To co widnieje na górnym obrazku z podpisem pompa wody to napinacz paska wielorowkowego od alternatora.
Ostatnio edytowano 12 sie 2012, o 13:44 przez michaal, łącznie edytowano 1 raz
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez spaceman » 12 sie 2012, o 13:43

Wielkie dzięki ! Jestem pewien że to jednak ta od pompy wody która to jest na gwarancji więc może się obędzie bez większych kosztów .

[ Dodano: 2012-08-12, 12:46 ]
michaal napisał(a):Nie wprowadzajcie kolegi w błąd przecież to jest silnika 1.6 AEA. Tam pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu a nie paskiem od alternatora. To co widnieje na górnym obrazku z podpisem pompa wody to napinacz paska wielorowkowego od alternatora.



Jeżeli tak to to też miałem wymieniane bo na fakturze widnieje zapis - rolka prowadząca pas. wiel. 01 ROL F7667 - 50 zł. Wymienione dokładnie to 4 m-c temu i już by poszło ? Silnik zrobił dopiero ok 3 tyś km...
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez michaal » 12 sie 2012, o 13:56

Jak wymieniałeś cały rozrząd i paski to powinieneś mieć na rachunku 2 napinacze, 2 paski i 1 pompę wody. Z tego co widze na zdjęciu to ta część nie była wymieniana. Choć może się mylę. Mogłeś trafić na wadliwy produkt lub mechanik za mocno uciągnął pasek i teraz wszystko siada.
Po drugie nie zakładaj 2 tematów na ten sam temat, bo śmiecisz i przez to nikt ci dobrze nie pomoże
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez spaceman » 12 sie 2012, o 14:40

Mam wszystko na rachunku. Jestem pewny że to ten napinacz wielorowkowy ale jutro mechanik potwierdzi. Może rzeczywiście ta część jest wybrakowana.

[ Dodano: 2012-08-12, 13:43 ]
michaal - Jeszcze jedno pytanko. To nie jest przecież pasek rozrządu tylko pasek alternatora i czy jeśli by mi się zerwał w drodze do mechanika to może spowodować jakieś szkody w silniku ?
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez michaal » 12 sie 2012, o 19:43

W twoim jak ci się zerwie pasek wielorowkowy nie będziesz miał ładowania akumulatora i wspomagania (jak masz). Parę km da się z tym przejechać. Ale wtedy należy wyłączyć wszystkie odbiorniki by na jak dłużej starczyło ci energii z akumulatora.
Taka rzecz możliwa jest tylko w silnikach 1.4 i 1,6 75km (co do innych nie wiem). W innych dalsza jazda doprowadzi do przegrzania silnika przez brak napędu pompy płynu chłodniczego.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez spaceman » 13 sie 2012, o 12:39

Okazuje się że poszła pompa wspomagania , to na niej takie luzy powodowały przeskok paska i terkoczenie. Patrzę na ceny tej pompy i jeśli będzie ją trzeba całą wymienić to chyba na używaną sięzdecyduję bo nowa to cena koło 500zł.
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez trojeczkaGT » 13 sie 2012, o 14:10

spaceman napisał(a):Okazuje się że poszła pompa wspomagania , to na niej takie luzy powodowały przeskok paska i terkoczenie. Patrzę na ceny tej pompy i jeśli będzie ją trzeba całą wymienić to chyba na używaną sięzdecyduję bo nowa to cena koło 500zł.


http://allegro.pl/pompa-wspomagania-vw- ... 20969.html
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - https://www.automatyka24.pl/pl/katalog/oslony-termometryczne



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości