Ady odcina przy 5tyś Obrotów

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ady odcina przy 5tyś Obrotów

Postprzez fight18 » 20 lis 2012, o 21:23

Witam!


Jestem nowy na forum zwracam się z pewnym problemem, a więc:

Jestem posiadaczem golfa 3 gti 2.0 ADY tak jak w temacie odcina mi przy 5 Tyś obrotów jak wiadomo powinno być więcej chciałem to naprawić i podłączyłem pod komputer komputer pokazał błąd g40 co wskazywało na czujnik halla więc został zamontowany nowy aparat z działającym czujnikiem błąd został skasowany i dalej jest to samo jak skasuje na odpalonym to tnie do 6500tyś tak jak powinno być jak zgasze i odpale błąd wraca. Dodam, że sprawdzane były również ustawienie kół na znaki, zapłon na zero, sprawdzona cewka, czujnik położenia wału jest nowy ktoś kto miał tego golfa zaizolował przewody do kupy nie tak jak powinno być i byl polutowany jest wstawiony nowiutki ze sklepu. nie wiem co to może być przejścia i napięcia w przewodach są wszystko jest tak jak powinno był podstawiany nawet drugi sterownik i dalej jest to samo proszę o jakąś poradę. I mam pytanko jak wypnę halla to odpale jak wypne czujnik położenia wału już nie tak powinno być ? Proszę o szybką odpowiedź bo juz z miesiąc się z tym męczę Pozdrawiam!
fight18
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 21:15
Lokalizacja: ZMC

Ady odcina przy 5tyś Obrotów

 

Postprzez pablomed » 20 lis 2012, o 22:19

Niezbyt szczegółowo ci odpowiem bo sam z tym silnikiem nic nie robiłem , ale to prawie na bank nadal jest kwestia czujnika halla w aparacie zapłonowym. Zakładając że jest nowy i działa dobrze to pozostaje jeszcze raz sprawdzić omomierzem jego kable do sterownika silnika, a jeśli i tu nic nie znajdziesz to będzie to kwestia nieodpowiedniego zamontowania całego aparatu zapłonowego. Myślę że aparat masz jaki ma być czyli z jedną przerwą na pierścieniu koło halla a nie z czterema jak w starszych benzynowcach. Próbuj w Vagu znaleźć takie bloki gdzie odczytasz kąt zapłonu, jeśli to znajdziesz i stwierdzisz że jest daleko poza normą to bank aparat źle wsadzony - powinna to być prosta sprawa. Jeśli sam nie dasz rady z VAGiem poszukaj na dziale diagnostycznym drugiego forum http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f= ... 0426419102 będzie tam o tym na 100 procent

Z tym odpalaniem tak ma być, w tym wtrysku podstawowy dla utworzenia iskry jest czujnik wału korbowego, czujnik w aparacie zapłonowym jest pomocniczy, stanowi punkt odniesienia na podstawie którego sterownik wylicza sobie jak ma być kąt wyprzedzenia zapłonu w danych warunkach pracy silnika. W związku z tym można ten kąt odczytać w VAGU, co a autach starszych z jednym tylko czujnikiem w aparacie jest niemożliwe.
Ale żeby mógł to zrobić to wyjściowo pozycja czujnika halla czyli aparatu zapłonowego musi mieścić się w pewnym nieprzekraczalnym zakresie, jeśli jest po zanim mamy tryb awaryjny i odcinka na 5 tys jak teraz u ciebie.
Jak ci to wszystko nic nie pomoże, zajrzyj jeszcze na przekaźnik z nadrukiem 30, pozycja zdaje się R3, podmień go na próbe od kogoś mają go chyba wszystkie wielopunkty elektroniczne od mk2 po mk3.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez fight18 » 20 lis 2012, o 22:30

aaa widzisz Dziekuję kolego nie wiedziałem, że ma być jedna przerwa to w tym tkwi problem jutro postaram się znaleść aparat do swojego sprzętu a tobie dziekuję za pomoc : ) Pozdrawiam!
fight18
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 21:15
Lokalizacja: ZMC

Postprzez pablomed » 20 lis 2012, o 22:38

fight18, do jutra to sobie rozbierz stary aparat przełóż halla z nowego i tyle w temacie, sam hall jest taki sam, wybijasz tylko sworzeń w zębatce i zaznacz położenia żeby nie założyć jej odwrotnie, potem wałek z przesłoną wychodzi i masz halla na wierzchu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości