2 Pytanka .

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

2 Pytanka .

Postprzez Tomuś » 27 gru 2008, o 14:45

Cześć moje pytania odnoszą się do:

1. Czy ta cienka rurka od filtra powietrza ktura steruje tą klapką jest bardzo potrzebna i jak to dokładnie działa , na jakiej zasadzie. :?:

2. A drugie o odme, bo nie podoba mi się to jak brudzi mi ona cały ten ftrysk i reszte :kwasny: . Czy można by ją jakoś brzerobić lub przenieść. Bo jak kiedyś miałem maluch to rurke od odmy wsadziłem do butelki z otforami i było git. Czy w golfie coś podobnego można zastosować. :?: Proszę o odpowiedzi. pozdro
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

2 Pytanka .

 

Postprzez morsdicti » 27 gru 2008, o 14:52

Mi przeszkadza że mój silnik tak głośno chodzi, to sobie go też wykręcę i wsadzę w 40 litrowy gąsior od wina ..... ja jestem tego zdania, że jak coś jest to bezcelowo tam tego nie umieścili .... jak chcesz coś wykręcić i zadajesz pytanie czy dalej będzie działało .... to odpowiedź jest chyba oczywista :) ?
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez mani51 » 27 gru 2008, o 23:04

ad 1. Nie jest bardzo potrzebna ale należy ustawić klapkę tak żeby silnik łapał tylko zimne powietrze...a działa to na takiej zasadzie że w dolocie zaraz nad przepustnicą jest umieszczony mały zaworek termiczny który otwiera lub zamyka się w zależności od temperatury opływającego go powietrza. Do tego zaworka podpiętesądwa wężyki: jeden idzie pod przepustnicę czyli miejsce gdzie jest podciśnienie a drugi idzie do obudowy filtra powietrza do tej klapki. w ten sposób zaworek znad przepustnicy steruje tą klapką aby utrzymać stałą temperaturę powietrza zasilającego silnik a że golf ma podgrzewany kolektor dolotowy to jest średnio potrzebne

ad2. trzeba się zaopatrzyć w coś takiego http://www.allegro.pl/item516724635_fil ... ienie.html
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Tomuś » 28 gru 2008, o 16:20

Dzięki mani51 za konkretną odpowiedz ;-) . U mnie ta klapka cały czas zatyka dopływ zimnego powietrza :-| .I dzieki za link nawet niewiedziałem że taki filtr istnieje. :roll:
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez mani51 » 28 gru 2008, o 21:51

Tomuś napisał(a):U mnie ta klapka cały czas zatyka dopływ zimnego powietrza


bo jak sprawdzasz na zgaszonym silniku to tak właśnie będzie ustawiona ta klapka, dopiero jak zapalisz silnik i pociągnie do przepustnicy powietrze o temperaturze powyżej chyba 35°C to zaczyna zamykać ciepłe a otwierać zimne, niestety ze zdjętą pokrywą filtra nie uda Ci się tego zobaczyć

Tomuś napisał(a):I dzieki za link nawet niewiedziałem że taki filtr istnieje


a to się stosuje np gdy zakładasz stożkowy filtr i nie masz gdzie podpiąć węża od odmy co w golfie się nie zdarza a to że rzuca Ci z tamtąd olejem oznacza że jest jakiś problem który trzeba rozwiązać, np jest za dużo oleju albo masz przedmuch do skrzyni korbowej. W takich silnikach jak Twój czasem zatyka się ten wąż taką białą maźą ale zanim zatka go całkiem to najpierw otwór robi się coraz mniejszy i wzrasta szybkość przepływu spalin (nie powietrza jak mi to niektórzy chcieli wmówić) ze skrzyni korbowej przez co drobinki oleju będące w tych spalinach nie zdąrzą się od nich oddzielić i są porywane do góry...tak więc przeczyść sobie ten wąż jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Tomuś » 29 gru 2008, o 13:04

U mnie na zgaszonym silniku klapka zatuka otwór ciepłego pow, po odpaleniu zatyka zimne i tak już zostaje do momentu wyłączenia silnika.Niezależnie od tego czy rozgrzany czy nie.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez mani51 » 29 gru 2008, o 14:53

Tomuś napisał(a):po odpaleniu zatyka zimne i tak już zostaje do momentu wyłączenia silnika.Niezależnie od tego czy rozgrzany czy nie.


czyli prawidłowo tzn że układ działa a nie otwiera Ci zimnego bo jak zdejmiesz pokrywę filtra to i tak ciągnie powietrze górą więc jest za zimne żeby zadziałał ten zaworek...musiałbyś byś czymś podgrzać powietrze zasysane do silnika powyżej tych 35* to wtedy klapka by się ruszyła...już lepiej tego nie wytłumaczę :-D
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Tomuś » 29 gru 2008, o 17:02

Dobra dzięki mani51. :-)
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości