2.0 2E problem z gasnieciem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

2.0 2E problem z gasnieciem

Postprzez P1t3r » 28 lis 2013, o 00:26

Witam mam maly problem z golfikiem, okolo miesiac temu umylem silnik i zaczely sie problemy. Po tygodniu wszystko bylo ok ale kilka dni temu wsiadam, odpalam, po przejechaniu 2km wpadam w korek i auto gasnie 3 razy. Obecnie przy jezdzie nic sie nie dzieje tylko podczas zatrzymania po kilku sekundach obroty spadaja prawie do 0 na sekunde i wracaja albo auto gasnie. Dodam jeszcze ze gdy silnik jest zimny czasami ale rzadko sam sobie dodaje gazu.
Moze ktos z was mial podobny problem?
[shadow=red]Moje[/shadow] [shadow=black]GTI[/shadow]--->Obrazek<---
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

2.0 2E problem z gasnieciem

 

Postprzez Opik » 28 lis 2013, o 00:47

Obejrzyj dokładnie wszystkie węże od dolotu, czy nie ma gdzieś pęknięcia albo nieszczelności
Druga rzecz, że wygląda na to na problemy z regulatorem obrotów biegu jałowego (wel krokowiec), to ten element nad blokiem silnika - srebrna tubka
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marten30 » 28 lis 2013, o 10:19

witam...tak jak kolega napisał,najprawdopodobniej to silnik krokowy,jak zaczyna Ci świrować silnik, stuknij delikatnie czymś metalowym w silniczek krokowy,jeśli obroty się uspokoją to silniczek do czyszczenia lub wymiany..może się przyda.pzdr
marten30
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 22:04
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Opik » 28 lis 2013, o 10:56

Na włączonym zapłonie przyłóż ucho do silniczka, powinien buczeć jak stado napalonych komarów po zażyciu LSD, jeżeli tak nie robi albo przestaje po chwili to jest do czyszczenia/wymiany
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez P1t3r » 28 lis 2013, o 11:26

Dzieki za rady, dzisiaj obadam sprawe i dam znac wieczorem co i jak ;-)
[shadow=red]Moje[/shadow] [shadow=black]GTI[/shadow]--->Obrazek<---
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez pablomed » 28 lis 2013, o 14:30

P1t3r, niestety objawy nie wskazują na uszkodzony regulator wolnych (tzw silniczek krokowy którym nie jest)- to byłoby za proste. Na razie idź tropem który sam przyjąłeś i susz wszystkie mozliwe istotne wtyczki: od sterownika silnika, wielozłącze okrągłe przy silniku nad skrzynią, wtyczkę aparatu zapłonowego i cewki.
Czy auto odpala bez problemu po zgaśnięciu?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez P1t3r » 28 lis 2013, o 14:37

nie ma problemu z odpalaniem tylko dzisiaj zas sam dodaje sobie gazu...
[shadow=red]Moje[/shadow] [shadow=black]GTI[/shadow]--->Obrazek<---
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez mateusz_918 » 28 lis 2013, o 15:34

wypnij czujnik cieczy i przejedź się parenascie minut
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 28 lis 2013, o 19:36

czujnik cieczy nie wpływa na takie zachowanie obrotów, tylko i wyłącznie trzyma wyższe jałowe

u mnie dziwne i w sumie podobne objawy (po odpaleniu spoko, ale po kilku minutach cyrk, przygasanie, obroty spadające do 200 itp) działy się za sprawą padniętego kompa

a samoczynne wchodzenie na obroty zdarzyło mi się 3 razy, za każdym razem po tankowaniu na tej samej stacji :/ 3 tankowania tam, 3 razy takie jazdy.

Sprawdź też wtyczki nie tylko pod względem wilgoci, ale czy nie ma przetarć, załamań itp
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez P1t3r » 28 lis 2013, o 23:13

Wszystkie wtyczki odpiete i potraktowane sprezonym powietrzem.
Sprawdzilem dolot powietrza i okazalo sie ze nie mam ori wezy od odmy i ten krotszy ktory idzie do rury za filterm powietrza byl pekniety, polepilem dziure i zalozylem.
Odpialem aku na kilka godzin i odpalilem auto, po odpaleniu auto po okolo 5min stracilo obroty (spadly prawie do 0 ale nie zgaslo i wszystko wrocilo do normy) to samo stalo sie po kolejnycj 2-3min...
Roznica jest podczas jazdy, auto juz samo nie dodaje gazu i plynniej pracuje ale dalej jest problem podczas postoju np. na swiatlach.
Dodam ze ubywa plynu chlodzacego okolo 1l na 500km. Nie zauwazylem wyciekow, nie ma masla pod korkiem oleju, olej nie miesza sie z plynem. Zauwazylem za to ze byl olej i troche masla w wezach od odmy. Zauwazylem tez ze wylalo sie troche plynu do wspomagania i bylo troche masla pod korkiem od wspomagania
[shadow=red]Moje[/shadow] [shadow=black]GTI[/shadow]--->Obrazek<---
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez pablomed » 29 lis 2013, o 16:59

P1t3r, w tym wtrysku resetu nie da się zrobić odpinając aku ani w inny sposób (nie "łapie błędów" ) więc tą czynność możesz pomijać. Sprawdź jeszcze dokładnie szczelność, może oprócz odmy jest jakaś dziura, nawet brak zaślepki na wolnym króćcu weża serwa hamulców ma duże znacznie. Jak nie znajdziesz nieszczelności to pozostaje sprawdzanie wszystkiego po kolei, są opisy: przepływomierz, TPS, ustawienie przepustnicy rozrządu i zapłonu. Wszystko zrobisz miernikiem i lampą stroboskopową , z komputerem można nie podchodzić do tego auta, jedynie dla sprawdzenia czujnika spalania stukowego,
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez P1t3r » 29 lis 2013, o 21:56

Innej nieszczelnosci nie znalazlem. Po odpieciu czujnika temp wody odpalilem auto i na poczatku obroty skakaly od 200 do 1000 ale podczas jazdy nie zgasl mi ani razu, raz spadly mi obroty do 200 ale pozniej wszystko ok po za tym ze gdy przydusilem auto tzn. na 2ce zszedlem do 800 obrotow to auto samo przygazowalo. Zrobilem trase 25km i na postoju obroty w normie i nie bylo zadnych spadkow obrotow.
[shadow=red]Moje[/shadow] [shadow=black]GTI[/shadow]--->Obrazek<---
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 30 gości