1.8 T czy 2.3 v5 Golf MkIV LPG

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 T czy 2.3 v5 Golf MkIV LPG

Postprzez marcinwv » 13 lut 2015, o 15:23

Siemanko szukam szczerych opini o silnikach jak w temacie poniewaz brat sie chce przezucic z 1.9 tdi na ktorys z tych silnikow oczywiscie z podtlenkiem LPG zeby bylo oszczednie :)

Z gory dziekuje i pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
marcinwv
Gaduła
 
Posty: 475
Dołączył(a): 22 lis 2012, o 00:49
Lokalizacja: Sieradz

1.8 T czy 2.3 v5 Golf MkIV LPG

 

Postprzez MiroGti » 14 lut 2015, o 23:23

Silniki 2,3 dość fajny ze względu na łańcuch i dobre brzmienie 5 cylindrów i lubi paliwo 98 dobrej jakości z którym u nas w Polsce na niektórych stacjach jest problem, piszę o tym ponieważ znajomy ma borę z takim silnikiem i do póki jeździł w Holandii nim to było ok ,ale problem pojawiał się jak zalał polskie paliwo ,może akurat przypadek,tzn po podpięciu kompa wyskakiwał błąd nie właściwej mieszanki.(auto było słabsze ale jechało) Tego problemu nie miał już w Niemcach kiedy zalał paliwa jadąc do roboty
Ostatnio edytowano 15 lut 2015, o 12:45 przez MiroGti, łącznie edytowano 1 raz
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 14 lut 2015, o 23:53

MiroGti napisał(a):dałem sobie spokój ponieważ silnik 2,3 v5 jest dobrym silnikiem

godne pochwały, niech inni jeżdżą dobrymi silnikami.
MiroGti napisał(a):ich bolączkom jest paliwo które musi być bardzo dobre

o różnych bolączkach słyszałem, problem z głowicą, łańcuch który się sypie itd ale paliwo? Jedyny silnik benz o którym mi wiadomo, który ma jakieś "ale" do paliwa to S85 z BMW ze względu na swój stopień sprężania a Vr pojedzie chyba na wszystkim co zalejesz. tyle vr po polszy jeździ na lpg i jeszcze się nie zdarzyło żeby ktoś mówił o jakości paliwa :lol:
temat wałkowany milion razy - sa zwolennicy 1.8t i są zwolennicy vr, 1.8t bardziej podatny na mody ale też dużo osprzętu który może się sypnąć a z racji wieku i powypadkowych historii (nawet lekkie stłuczki) dużo problemów z ciśnieniem w ukłądzie dolotu itd, jakiś czujnik chwyci błąd i silnik kuleje. Vr niby prosta i twarda konstrukcja ale łańcuch nie jest dożywotni, problemy z el pompą wody, mechanicy potrafią nawet pomylić ułożenie kabli WN, nie wiem czy 2.3 tak jak 2.8 ma zmienną geometrię kolektora. tak czy inaczej - rozrząd to jest problem, nowy łańcuch ze ślizgiem i nie ma problemu. do tego przyjemna charakterystyka i super sound. ja bym brał 2.3/2.8
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez miras200888 » 15 lut 2015, o 09:50

Mialem 2.3 agz 150 km i szczerze nie polecam.. wedlug mnie silnik niechce jechac , padaja w nim cewki ktore pekaja i robia przebicie , trzeba pilnowac wymiany oleju co 10tys bo olej musi byc swiezy poniewasz jest hydrauliczny napinacz rozrzadu i lubi przeskoczyc rozrzad o pare zabkow , teraz mam 2.8 aqp 204 i jestem zadowolony silnik ciagnie od samego dolu kazdy silnik ms jakies bolaczki jeden mniejsze drugi wieksze , ale z paliwem nie bylo problemu caly czas tankuje na orlenie i nic z silnikem sie nie dzialo jak z 2.3 i teraz z 2.8 , wracajac jeszcze do tematu LPG koszt montazu instalacji bynajmniej umnie jest drogi pare dni temu odebralem.moje 2.8 od gazownika 3 dni sie meczyli zeby zamontowac gaz z powodu bardzo malego dostepu do silnika , dodamze 2.3 lubi zjesc troche paliwa ale to jak kazde V :-)
Avatar użytkownika
miras200888
Badacz tematu
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez trollu » 15 lut 2015, o 11:17

po Czewie swego czasu jeździła bora 2.3 jako taxi, troche naklepane miała ale dawała radę, w sumie to temat znów skończył się takimi samymi wnioskami - brać vr6 :lol: największą zaletą vr5 jest sound jak komuś sie podoba, gadałem kiedyś z pewnym mechanikiem, sam jeździł sharanem z vr6 pod maską i trochę VR też przerobił, ogólnie jak już co większego to 2.8
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - - Czytaj nasze artykuły http://publikujemy.pl/jakie-drzewa-i-krzewy-posadzic-w-ogrodzie-wybieramy-te-lisciaste-i-te-iglaste/%



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości