1.8 RP szarpie, brak mocy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 RP szarpie, brak mocy

Postprzez lechuses » 7 mar 2014, o 17:39

witam, mam problem z golfikiem. Silnik 1.8 RP, stał u mechanika ponad tydzień, oczywiście akumulator padł więc odpaliłem go z kabli i przyjechałem do domu wczoraj od mechanika, jakieś 7km. Podłączyłem akumulator do ładowania po czym rano odpalam aby komputer sobie wszystko poustawiał a tu pochodził 3-4 sekundy i zgasł. Odpalam znowu, również zgasł. Odpaliłem trzeci raz i przytrzymałem gazu trochę to poczułem jak mu ciężko, dławił się. Puściłem gaz to po chwili zgasł. Odpaliłem po chwili, przełączyłem na gaz i co mnie zdziwiło na gazie również się dławił ale nie zgasł. Postanowiłem przejechać się kawałek, było strasznie, moc tracił, jak wcisnąłem gaz w podłogę to chwilę miał mocy tyle ile powinien mieć a chwilę później gasł i strzelał z tłumika i tak na zmianę. Przyjechałem, odłączyłem akumulator na 2h po czym podłączyłem i chciałem go odpalić na gazie(wiem błąd ale na benzynie nie chciał chodzi) i żeby pochodził sobie aż do zagrzania. Obroty były równe, na początku 1100 a później spadły normalnie do 900. Przejechałem się kawałek po włączeniu się wentylatora i po drugim skrzyżowaniu wszystko powróciło, dławienie, szarpanie, utrata mocy... Kable nowe,filtr powietrza nowy, świece wymieniane jakieś 5 tyś temu. Kopułka nie popękana, czysto w środku. Czy to możliwe, że po tak długim postoju coś tam się pozatykało, jakiś brud się zastał i teraz wypadałoby go pogonić na trasie by go "przeczyścić"?
Po operacji wypięcia niebieskiej wtyczki od temperatury cieczy, auto nie reaguje.
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

1.8 RP szarpie, brak mocy

 

Postprzez hubert213 » 7 mar 2014, o 18:26

Na moje babskie oko to sie rozrząd przestawił skoro mowisz ze strzela aż sprawdz go lampą :)
Avatar użytkownika
hubert213
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 gru 2013, o 01:27
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez lechuses » 7 mar 2014, o 18:57

Tzn nie strzela tak jakby rozrząd się przestawił. W ogóle rozrząd sam może się przestawić? On jak chce to chwilkę pochodzi równo ale zaraz obroty spadają. Na benzynie teraz odpali za pierwszym ale gaśnie po 1s.
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez tomek:) » 7 mar 2014, o 19:28

przeczysc os co jest zamocowany palec pod kopulka. Moze zardzewnial
tomek:)
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 21:47
Lokalizacja: kolo

Postprzez lechuses » 7 mar 2014, o 22:31

a może ten zapłon... opóźniony bo jakby był przyspieszony to by strzelał w kolektor... Tylko jak on mógł się przestawić? Możliwe że przez to, iż mam gaz i czasem zimą jak na gazie gasiłem i odpalałem potem auto na benzynie to chwilę musiałem kręcić i auto odpalało tak po kilku sekundach i tak powoli wkręcał się na obroty? No tylko, że do mechanika normalnie dojechałem a przy odbiorze auta, odpaliłem, przełączyłem na gaz i chodził równo, dopiero po czasie zaczął nierówno pracować.
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez hubert213 » 7 mar 2014, o 22:47

sprawdz tą lampą wtedy masz juz duża wskazówke że to nie zaplon i rozrząd dalej cos sie wymysli :)
Avatar użytkownika
hubert213
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 gru 2013, o 01:27
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez lechuses » 8 mar 2014, o 11:29

No to chyba mamy jasne, nie posiadam lampy ale poczytałem trochę w sieci, zszedłem na dół by spojrzeć na znaki przy kole, czy jest na równi OT z kropką na kole. Jak widać, te dwa "punkty" są od siebie oddalone o kawał odległość. Rozumiem, że trzeba jechać i ustawić to lampą najlepiej, ale może da się ustawić, podłączyć jakoś inaczej kable WN aby samochód w miarę równo chodził i nie sprawiło to problemów? Nie wiem czy dobrze myślę ale czy w aparacie ta "oś" nie powinna zaczynać dawać napięcie od 1 palca? Tutaj z tego co ja widzę to daje od 3. Da radę to jakoś przestawić samemu? Nie wiem, moze się mylę, nie chcę tutaj żadnej krytyki, próbuję sam coś zrozumieć i zgłaszam się tylko tutaj w celu sprawdzenia czy dobrze to wszystko rozumuję.
Dodaję dwa zdjęcia jakie zrobiłem.
Obrazek
Obrazek
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez Reiven » 9 mar 2014, o 00:17

Musisz zdjąć pasek i ustawić rozrząd.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lechuses » 9 mar 2014, o 20:21

Mogę normalnie zdjąć pasek bez problemu i zakręcić tym kołem by znaki były w jednej linii? Czy to trzeba nie tylko tym kołem zakręcić a coś jeszcze ustawić? Wolę o tym wiedzieć bo jak trzeba coś zrobić co sam nie byłbym w stanie to wole oddać to komuś kto się lepiej na tym zna.
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez MiroGti » 11 mar 2014, o 11:16

Jak nie robiles tego nigdy to daj komus kto robi rozrzady i niech to ustawi niemozna sobie tak przestawiac zeby ustawic na znaki musi sie gora z dolem zgadzać inaczej będziesz mial silnik do roboty jak zawory zejda sie z tlokami wyglada jakby byl przestawiony rozrząd ale pokrec za wal kluczem tylko w strone zakrecania i zobacz czy sie nie ustawia znaki bo powinno byc tak ze wal sie raz obroci a walek dwa i w tedy sprawdź te znaki
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 12 mar 2014, o 00:10

lechuses, znaki które pokazałeś na kole wałka rozrządu mają się zgadzać wtedy jak zgadzają się znaki na kole zamachowym, oraz kółku wałka pośredniego a ty nic o tym nie piszesz, tak jakbyś patrzył tylko na to górne koło. Więc albo niejasno opisałeś albo niestety nie masz na razie wiedzy o ustawieniu rozrządu, czyli albo doczytaj albo daj komuś zarobić niech sprawdzi rozrząd i ustawienie zapłonu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez lechuses » 13 mar 2014, o 00:05

Możliwe, że nie posiadam takiej wiedzy, faktycznie patrzyłem tylko na to górne kółko ;) Wybiorę się do warsztatu na dniach, niech ludzie z większą wiedzą ode mnie sprawdzą i ustawią. Dziękuję jednak za wypowiedzi :)
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD


- - - tanibusik.eu wynajem busa warszawa



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości