1.8 RP nie odpala

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 RP nie odpala

Postprzez lechuses » 16 kwi 2014, o 16:35

Witam, chciałbym dowiedzieć się w tym temacie czy moje podejrzenia są słuszne oraz czy mam udać się do mechanika czy sam dam radę to ustawić. Otóż podejrzewam, że mam przestawiony rozrząd i zapłon. Wnioskuję to spoglądając na znaki na kole, jeśli znak OT na kole pokrywa się ze znakiem na plastikowej osłonce to znak na kole zamachowym nie pokrywa się ze znakiem na skrzyni biegów. Natomiast palec aparatu zapłonowego też nie jest według mnie dobrze ustawiony, za każdym razem gdy zgaszałem auto, kiedy jeszcze pracowało, ustawiał się w innym miejscu.
Auto nie chce odpalić od rana, wymieniałem pasek klinowy alternatora, po tej czynności auto w momencie próby odpalenia strzelało w kolektor, po którejś próbie odpalenia w ogóle przestało strzelać i tylko kręci rozrusznikiem. Czy ma ktoś jakieś sugestie ?
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

1.8 RP nie odpala

 

Postprzez pietrasiak2 » 17 kwi 2014, o 07:38

Nie wiem jak sprawdzałeś , ale jeśli 1 cylinder jest w GMP to znaki na wale i wałku rozrządu muszą się pokrywać tak jak znak kontrolny zapłonu w obudowie.
Jedynie to zdarza się tak że aparat jest obrócony o 180 stopni wtedy palec też o tyle powinien być obrócony.
Jeśli nie jest tak to radziłbym nie kręcić rozrusznikiem bo może dojść do kolizji tłoków z zaworami :-)
Ps . po zgaszeniu silnika silnik nie ustawia się na punktach kontrolnych :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez lechuses » 17 kwi 2014, o 08:50

Właśnie znaki nie pokrywają się. Spróbuję sam może ustawić rozrząd i pokręcę kołem w celu sprawdzenia czy jest jakaś kolizja
lechuses
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:28
Lokalizacja: EZD

Postprzez pablomed » 20 kwi 2014, o 10:03

nie napisałeś na którym kole, wału czy wałka rozrządu na znaki patrzysz? Jeśli ten na kole pasowym wału się nie godzi ze znakiem na zamachu to niestety zerwało ci klin ustalający kółko rozrządu na wale, jeśli przy tym jak zwykle bywa pocharatał końcówkę wału to niestety droga naprawa, demontaż silnika, wału i albo regeneracja wału, lub inny wał albo nawet używany silnik koszt będzie podobny.
Ale może nie jest tak źle może pasek rozrządu przeskakuje bo napinacz się zluzował albo coś w tym stylu, trzeba zdjąć koło pasowe wału potem osłonę rozrządu (obie czesci dolną i górną ) i obejrzeć. Silnik jest bezkolizyjny więc z głowica i tłokami od tego nic się nie stało
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości