1.8 ABS - problem z mocą silnika i słabe przyspieszenie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 ABS - problem z mocą silnika i słabe przyspieszenie

Postprzez Digifant » 19 kwi 2013, o 21:03

Ponownie zamieszczam temat, który kiedyś już poruszałem na forum. Przez zimę samochód stał w garażu, czasem go odpalałem żeby trochę popracował, ale nim nie jeździłem. Teraz zrobiło się cieplej, więc zacząłem przygotowywać Golfa do sezonu letniego.
Problem z samochodem jest taki, że brakuje mu mocy głównie podczas przyspieszania i trudno się nim rozpędzić. Potocznie mówiąc „zamula” silnik i dusi go w czasie jazdy kiedy wciskam mocniej pedał gazu. Spalanie jest na poziomie 12-13 l benzyny na 100 km. Na gazie nie był nigdy eksploatowany. Czasem w czasie jazdy zdarzają się strzały w tłumik. Jeżeli chodzi o uruchamianie to silnik odpala bez problemu, za pierwszym razem po przekręceniu kluczyka, niezależnie od tego czy jest zimny czy ciepły. Na biegu jałowym pracuje w miarę normalnie. Ciśnienie sprężania wynosi ponad 12 bar na zimnym i około 13 bar na rozgrzanym silniku.
W ostatnim czasie zostały wymienione:
-sonda lambda (Bosch)- przy czym wspomnę, że po odpięciu sondy samochód ma więcej mocy, chociaż problem całkowicie nie znika i dalej dusi się podczas przyspieszania
-przewody zapłonowe (Beru)
-czujnik Halla (Bosch)
-świece (Bosch)
-czujnik temperatury silnika
-kopułka i palec rozdzielacza (Beru)
-olej Mobil 1000 15w/40
-kompletny wtrysk wraz z czujnikiem położenia przepustnicy i silnikiem krokowym (używany, oryginalny Bosch) - były nawet na próbę zakładane 2 inne komplety, ale w każdym przypadku silnik pracował tak samo.
Wcześniej jeździłem na świecach NGK, a że miały już spory przebieg to zmieniłem na Boscha, ale nie było różnicy po wymianie. Dodam, że po przejechaniu kilkuset km świece są bardzo delikatnie okopcone, ale suche i można powiedzieć, że dawniej kiedy samochód dysponował pełną mocą, były też tak samo lekko czarne i nie sprawiało to problemu. Także raczej wykluczam świece. Zapłon był ustawiany po wymianie halla i też nie poprawiło to sytuacji. Rozrząd był wymieniany 45.000 km temu po zakupie Golfa.
Zastanawiam się czy przypadkiem ECU jest uszkodzony i źle steruje dawką paliwa. Brakuje mi na razie więcej pomysłów. Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ?
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

1.8 ABS - problem z mocą silnika i słabe przyspieszenie

 

Postprzez trollu » 20 kwi 2013, o 01:59

może być wina ECU a może ta lamba jest lewa :-|
bez lambdy ECU zalewa silnik a tutaj wychodzi jakby po odpięciu dostawał mniejszą dawkę niż z lambdą, dziwne
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - - http://xn--podre-lotnicze-oob60t.pl/zmiana-miejsca-zamieszkania-jakie-formalnosci-trzeba-wypelnic/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości