1.8 abs POMOCY

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.8 abs POMOCY

Postprzez marker10 » 10 kwi 2012, o 23:36

Witam wszystkich Forumowiczów.. czytałem czytałem i w końcu trafiło się również i mi prosić o pomoc bo sam nie daje już rady. A wiec tak:

Pacjent:
Golf 3 silnik 1.8 ABS 66kw PB/LPG


Mój problem polega na tym- Silnik w moim golfie nagrzewa się od jakiegoś czasu max do 70 stopni. Jest bardzo duże spalanie paliwa jak i gazu.
Podejrzewam że winę za te cuda ponosi termostat albo Czujnik temperatury cieczy stało się to nagle na dniach. Dodam że gdy silnik się nagrzeje do tych 70 stopni to bodajże przy 72 stopniach załącza się wentylator. Gdy auto stoi odpalone z temperatura 70st. odpinam wtyczkę od czujnika temperatury (żółty) Obroty nic się nie zmieniają i silnik pracuje jak wcześniej a powinno być inaczej ??!!. Oraz gdy jadę i podczas jazdy wrzucam na luz obroty wynoszą 1100(na zimnym silniku do temperatury max 30-40st obroty wynosza 900!).
Kiedyś było tylko 900 na biegu jałowym. Kiedy rozgrzane auto (70 st) zgaszę i po danym czasie np 15 chce zapalić,dławi się, strzela w wydech, nierówno pracuje albo nie chce zapalić wcale.

Modyfikacje które zrobiłem
-wycięty katalizator wspawana rurka(to na pewno nie ma wpływu na temperaturę pracy silnika ale lepiej napisać może ktoś wie więcej na ten temat)
- odczepiona rurka od kolektora doprowadzająca ciepłe powietrze do puszki filtra powietrza
-Kable,kopułka,palec oraz świece nowe
-filtr paliwa nowy oraz gazu
-płyn wymieniony (chłodniczy)



Wiec proszę was kto potrafi dobrze ogarnąć temat co i jak mi pomóc mile widziane linki w razie zakupu jakiejś części lub czujników
-Co do czujnika czy ten by odpowiadał ( http://allegro.pl/czujnik-temperatury-f ... 61023.html )
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

1.8 abs POMOCY

 

Postprzez rafal9119 » 11 kwi 2012, o 07:34

marker10 napisał(a):. Dodam że gdy silnik się nagrzeje do tych 70 stopni to bodajże przy 72 stopniach załącza się wentylator
to wina jest czujnika ale tego z chłodnicy. on odpowiedzialny jest za włanczanie sie wiatraka.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez marker10 » 11 kwi 2012, o 08:48

w takim razie ten czujnik o którym mówisz utrudniał by odpalenie samochodu ? powodował większe spalanie ? Jeżeli tak to w którym miejscu on się znajduje to to sprawdzę.


inni podpowiadali mi
-Termostat się zacina albo jest ciągle obieg otwarty
-czujnik temperatury ?


Więc ??
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez LukTychy » 11 kwi 2012, o 09:36

Mój problem polega na tym- Silnik w moim golfie nagrzewa się od jakiegoś czasu max do 70 stopni. Jest bardzo duże spalanie paliwa jak i gazu.
Podejrzewam że winę za te cuda ponosi termostat albo Czujnik temperatury cieczy stało się to nagle na dniach. Dodam że gdy silnik się nagrzeje do tych 70 stopni to bodajże przy 72 stopniach załącza się wentylator. Gdy auto stoi odpalone z temperatura 70st. odpinam wtyczkę od czujnika temperatury (żółty) Obroty nic się nie zmieniają i silnik pracuje jak wcześniej a powinno być inaczej !!. Oraz gdy jadę i podczas jazdy wrzucam na luz obroty wynoszą 1100(na zimnym silniku do temperatury max 30-40st obroty wynosza 900!).
Kiedyś było tylko 900 na biegu jałowym. Kiedy rozgrzane auto (70 st) zgaszę i po danym czasie np 15 chce zapalić,dławi się, strzela w wydech, nierówno pracuje albo nie chce zapalić wcale.




Kolego... ja mam dosłownie identyczny problem... sprawdzałem wczoraj świece i mam je zalane... każdą po kolei wyciągałem i czyściłem... masakrycznie okopcone... ide dziś kupić nowe świece i sprawdzę czy to ich wina... Na dodatek kopci mi z tłumika na czarno
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez marker10 » 11 kwi 2012, o 10:50

Świece sprawdzałem również i wszystko z nimi jest ok.

Na noc został odpięty akumulator teraz byłem wszystko podłączyłem i problem nadal jest. odpalam auto pozwalam się mu nagrzać temperatura dochodzi do 70 stopni obroty 900 górny wąż parzy w rękę dolny troszkę zimniejszy ale tez ciepły dochodzi do 72 stopni bach załącza się wentylator. Po tym zabiegu postanowiłem odepnę wtyczkę czujnika temperatury Wtyczka została odpięta i co ? żadnej zmiany pracy silnika obroty 900 to podpinam znowu i co ? obroty wzrastają do 1100 już nie mam pojęcia co się dzieje,

Termostat czy czujnik bo nie mam zamiaru wydawać kasy na coś co jest dalej sprawne ale co ?
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez trojeczkaGT » 11 kwi 2012, o 12:00

ja stawiam na czujnik temperatury przy tym kroccu ten (zolty) on odczytuje temp silnika i dawkuje paliwo i ustawia obroty na 99 % a termostat zobacz czy sprawny jak auto bedzie zimne to odpal ale odepnij wtyczke od wentylatowa na chlodnicy i obserwuj czy dolny waz odrazu sie robi cieply czy tylko gorny.

ale kup czujnik temperatury bo nie obejdziesz tego ;p a jak bedziesz mial po dwie rzeczy w garazu w zapasie to nic sie nie stanie. ;p lepiej to niz placic za paliwo tyle nie mowiac ze silnik dostaje po tylku.

kup czujnik temperatury narazie tylko a pozniej moze termostat

na forum jest temat jak sprawdzic czy czujnik jest ok.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez LukTychy » 11 kwi 2012, o 12:43

Jeszcze podejrzewam śilnik krokowy... tylko nie wiem gdzie się znajduje... :wstyd: dajcie jakieś foto mniej więcej gdzie jest jego położenie
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez marker10 » 11 kwi 2012, o 15:32

A więc tak:

Podjechałem sobie na praktyki autko zostało podpięte pod KTS'a i winowajca jest czujnik temperatury

Teraz moje pytanie jaki mam czujnik kupić bardzo bym prosił o linki
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez trojeczkaGT » 11 kwi 2012, o 18:45

LukTychy napisał(a):Jeszcze podejrzewam śilnik krokowy... tylko nie wiem gdzie się znajduje... :wstyd: dajcie jakieś foto mniej więcej gdzie jest jego położenie



odpowiedz :


Obrazek





marker10 napisał(a):A więc tak:

Podjechałem sobie na praktyki autko zostało podpięte pod KTS'a i winowajca jest czujnik temperatury

Teraz moje pytanie jaki mam czujnik kupić bardzo bym prosił o linki


odpowiedz :

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-s ... 25455.html
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez LukTychy » 11 kwi 2012, o 19:07

trojeczkaGT, Dzięki

Wymieniłem świece, wyczyściłem śilnik krokowy i nawet obroty spadły ale dalej na zimnym dymi na czarno...
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez rafal9119 » 11 kwi 2012, o 19:25

LukTychy napisał(a):ale dalej na zimnym dymi na czarno...

i bedzie dymił poniewaz uszczeliacze zaworow sie koncza.i berze olej.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez marker10 » 12 kwi 2012, o 22:45

temat do zamknięcia lub usunięcia.

Problem naprawiony wymiana czujnika firmy swag koszt 49 zł i wszystko cacy


pozdrawiam i dziękuję kolegą za pomoc
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron