1.6 abu stuki w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

1.6 abu stuki w silniku

Postprzez eugeniusz » 11 sty 2009, o 13:54

Witam
Jestem tu nowy. Posiadam golfa III 1.6 abu 93r. Po odpaleniu silnika cos stuka w zakresie od 900-6000 obr. Stuki dobiegają prawdopodobnie od głowicy z częstotliwoscią ok. 2x/1s. Stuk jest metaliczny.
Co moze byc przyczyną??
Pozdrawiam
eugeniusz
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 21:14
Lokalizacja: Krosno

1.6 abu stuki w silniku

 

Postprzez Edek12345 » 11 sty 2009, o 15:43

Hm. myślę że to popychacze ale niech wypowiedzą się inni :ok: :ok:
Piszę poprawnie po polsku.


Mój golf >>>> moj-golf/gofer-1-6-cl-europe-t9691.html <<<<
Avatar użytkownika
Edek12345
Members
 
Posty: 636
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 11:53
Lokalizacja: Siedliska koło Stróż

Postprzez mietek » 11 sty 2009, o 16:21

Zgodze sie z kolega powodem tego może być też dawno nie wymieniany olej jesli mowa tu o popychaczach .albo krzywki otwierajace zawory
mietek
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 13:31
Lokalizacja: oldenburg

Postprzez eugeniusz » 11 sty 2009, o 16:37

Olej na pewno nie jest przyczyną. Po wymianie oleju przejechałem 9000km, pozostało 1000.
Nie jestem w stanie określić kiedy zaczęły się stuki. Po kupnie golfa juz stukało, po ragrzaniu się silnika ustają. Przebieg to 110000km. Według wielu mechaników prawdziwy, napis total jest, pasek rozrządu, pompa wody oryginał.
eugeniusz
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 21:14
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Edek12345 » 11 sty 2009, o 16:51

jaki jest olej wlany ??
Piszę poprawnie po polsku.


Mój golf >>>> moj-golf/gofer-1-6-cl-europe-t9691.html <<<<
Avatar użytkownika
Edek12345
Members
 
Posty: 636
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 11:53
Lokalizacja: Siedliska koło Stróż

Postprzez eugeniusz » 11 sty 2009, o 16:53

Półsyntetyk ELF COMPETITION
eugeniusz
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 21:14
Lokalizacja: Krosno

Postprzez rkowal » 11 sty 2009, o 17:17

to nic groźnego jak stuki trwają od kilku sekund do kilku minut gdy silnik jest zimny nienależy utrzymywać wysokich obrotów.
torrenty.org na tej stronie można znaleźć książke serwisową i obsługi dowolnego typu golfa
rkowal
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: BISKUPIEC

Postprzez Edek12345 » 11 sty 2009, o 18:27

olej dobry nie wiem co może być może koledzy coś jeszcze podpowiedzą
Piszę poprawnie po polsku.


Mój golf >>>> moj-golf/gofer-1-6-cl-europe-t9691.html <<<<
Avatar użytkownika
Edek12345
Members
 
Posty: 636
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 11:53
Lokalizacja: Siedliska koło Stróż

Postprzez KristoF » 11 sty 2009, o 22:29

stuki dobiegaja z głowicy od popychaczy.Czy to zjawisko ustaje po rozgrzaniu silnika czy stuka zawsze??
Jeżeli po nagrzaniu jest cicho to nic złego się nie dzieje.Ostatnio na mrozach to normalne zjawisko.Po prostu jak jest zimno olej jest gęsty i ma tez mniejszą objętość.W popychaczach zawsze zostaje ajkas ilośc oleju ale nie jest to układ doskonale szczelny więc troszkę oleju wycieka i stąd stuki, pozatym olej gęsty zimny nie ma takich dobrych włąsności smarujących jak olej ciepły i nie dopływa tak szybko do głowicy.Dlatego bezpośrednio po odpaleniu silnika nie powinno się dodawać gazu, niech sobie popyrka na wolnych obrotach parę sekund.Następnie nie powinno się kręcić silnika na wysokie obroty dopuki wskazówka temperatury jest poniżej 70stopni.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Edek12345 » 11 sty 2009, o 22:57

dobrze gada polać mu :zdrowko:
Piszę poprawnie po polsku.


Mój golf >>>> moj-golf/gofer-1-6-cl-europe-t9691.html <<<<
Avatar użytkownika
Edek12345
Members
 
Posty: 636
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 11:53
Lokalizacja: Siedliska koło Stróż

Postprzez kruchy_ » 11 sty 2009, o 23:11

mam to samo... zawory. jesli po naprawie bedzie sie powtarzac to zaczynaja sworznie tlokow siadac
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Kaczor2133 » 1 lut 2009, o 09:51

To tylko zawory stukają na zimnym silniku, zjawisko normalne o którym mowa jest nawet w książce serwisowej więc bezstresowo trzeba podchodzić do tego i przede wszystkim nie gazować na zimnym
Golf 3 ks
Kaczor2133
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 02:16
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości